Rejestracja: 18 lip 2015, o 00:13 Posty: 126 Lokalizacja: Brisbane, Australia
mgr pisze:
Swoją drogą, co to za program, z którego są te wykresy?
Tomek, To jest mój program, napisałem go prawie 20 lat temu w Basic, aby przewidywać osiągi szybowców, czyli coś w rodzaju XFLR5. Używam go, bo wykresy mogę zrobić szybciej niż w XFLR5. Ogólna niechęć do programowania sprawiła, że porzuciłem jego rozwój. Jakieś 10 lat temu kolega przepisał mi go w Matlab. Możesz to samo (i więcej) zrobić w XFLR5.
Czasami trudno jest dokładnie przewidzieć przeciągniecie na podstawie analizy samego skrzydła, bo często wpływ kadłuba powoduje szybsze oderwanie. Ale w Twoim przypadku (a także w Mosquito) to wydaje się być powodem problemów.
Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56 Posty: 1702 Lokalizacja: Gdańsk
Stema pisze:
Ciekaw jestem efektu.
Ja też. Bardzo mnie ciekawiło czy to coś zmieni. Ostatnio po rozmowach z milo zdecydowałem, że Orlik dostanie nowe skrzydło. Profil ten sam, powiększę końcówkę, może delikatnie rozpiętość.
A wracając do oblotu. Szczerze mówiąc nie liczyłem na znaczącą poprawę... i tak też było, dziś sprawdzaliśmy Orlika po naprawie.
Załącznik:
WP_20160613_11_23_53_Pro_40.jpg [ 270.44 KiB | Przeglądany 11882 razy ]
Załącznik:
WP_20160613_11_24_05_Pro_40.jpg [ 296.71 KiB | Przeglądany 11882 razy ]
Nie wiedziałem czego się spodziewać. Ogólnie było lepiej ale nie idealnie. Wykonaliśmy kila startów, najpierw milo, potem ja . Start dalej jest bardzo trudny, przy każdym holu model uciekał mi w lewo.
Tu filmik z drugiego holu (polecam w HD)
Koniec końców Orlik będzie miał nowe skrzydła Ostatni hol:
_________________ Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec ____________SAM 18-025_____________ https://gliders.pl
Rejestracja: 18 lip 2015, o 00:13 Posty: 126 Lokalizacja: Brisbane, Australia
mgr pisze:
Ostatnio po rozmowach z milo zdecydowałem, że Orlik dostanie nowe skrzydło. Profil ten sam, powiększę końcówkę, może delikatnie rozpiętość.
Tomek, Chciałbym zaproponować zmianę profilu. SD7084 ma duży opór przy większych prędkościach (słaba penetracja) a także bąbel laminarny przy mniejszych (wklęsły wykres przy srednich CL).
Załącznik:
SD7084.JPG [ 176.78 KiB | Przeglądany 11849 razy ]
Nie mogę znaleźć żadnych wyników z tunelu.
Jeśli pamiętasz, przerobiłem Falcon (Twój temat Perkoz) z nowym profilem. Co za różnica! Na końcówkę można by spróbować profil MVR odkryty przez milo, albo coś innego.
Czolem Andrzej
PS. Jeśli model uparcie skręca w jedna w stronę, być może jest zwichrowany.
Rejestracja: 7 maja 2013, o 18:28 Posty: 245 Lokalizacja: Katowice
Wydaje mi się, że skrzydła w układzie "M" są podatne do takiej niestabilności w trakcie stromego holowania. Gdyby było jakieś zwichrzenie w samym wykonaniu, to lot z ręki by to już wykazał Zamiast zwichrzenia geometrycznego, proponowałbym raczej zwichrzenie aerodynamiczne
_________________ ...Kto nie ma wyczucia prędkości i wydoskonalonej precyzji ruchów niewiele zwojuje....
Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56 Posty: 1702 Lokalizacja: Gdańsk
Nowe skrzydła na ukończeniu, zgodnie z tym co pisałem jedna zmiana na raz. Na pierwszy test idą powiększone cięciwy na końcówce. Nowy płat ma cięciwę 195mm/140mm.
Załącznik:
5.png [ 120.54 KiB | Przeglądany 11771 razy ]
Jeszcze tylko offesty na żeberkach i do palenia
Załącznik:
6.png [ 97.14 KiB | Przeglądany 11771 razy ]
Przy okazji zrobiłem mały podest, by zrobić to łamanie bez przekładania skrzydła. Powinno pomóc i przyspieszyć składanie
Zmuszę tego Orlika do poprawnego lotu
_________________ Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec ____________SAM 18-025_____________ https://gliders.pl
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników