Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 18 cze 2025, o 09:18

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 4 cze 2012, o 20:30 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 19:34
Posty: 63
Lokalizacja: Radawiec
Z doświadczeń jako holujący powiem krótko - duży ciąg statyczny, małe obciążenie powierzchni. Wolniejszy lot niesamowicie ułatwia holowanie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 5 cze 2012, o 18:15 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, o 19:55
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
Oglądając na Forach filmiki z holowania zacząłem się też przymierzać do budowy holownika. Jeszcze nie teraz budować, ale już kombinować.
Pokażę o czym myślałem:


Załączniki:
Now_holownik 1.JPG
Now_holownik 1.JPG [ 35.94 KiB | Przeglądany 1050 razy ]
Now_holownik2.JPG
Now_holownik2.JPG [ 35.61 KiB | Przeglądany 1050 razy ]

_________________
Pozdrawiam.
Stefan.
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 5 cze 2012, o 20:21 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 19:34
Posty: 63
Lokalizacja: Radawiec
Co bym zmienił: dłuższe ramię stateczników to raz, a dwa - nie ma sensu się bawić w podwójny statecznik pionowy. Dochodzi sporo komplikacji z napędem steru kierunku, a zwykły statecznik jak w Telemasterze z czymś na zasadzie odciągów (żeby nie złamała go linka) spokojnie daje radę. Nie mieliśmy nigdy problemu z holowaniem, więc sądzę że to będzie spora komplikacja a zysk z niej niewielki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 5 cze 2012, o 20:36 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, o 19:55
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
Paweł W. pisze:
zwykły statecznik jak w Telemasterze z czymś na zasadzie odciągów (żeby nie złamała go linka) spokojnie daje radę.

Taki podwójny zamierzałem, bo widziałem na filmach jak hol zawadza o statecznik pionowy, ale z tymi (z linek?) odciągami to dobry pomysł i jak Piszesz sprawdzony.
Paweł W. pisze:
Co bym zmienił: dłuższe ramię stateczników to raz

Czy mam to rozumieć jako dłuższy ogon czy większą rozpiętość statecznika poziomego?

_________________
Pozdrawiam.
Stefan.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 5 cze 2012, o 22:44 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 19:34
Posty: 63
Lokalizacja: Radawiec
Dłuższy ogon. Jesli chodzi o odciągi - linka zazwyczaj i tak wychodzi wysoko ponad stateczniki, więc to tylko dodatkowe zabezpieczenie. W Telemasterze za "odciągi" robią 2 pręciki węglowe 2mm.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 6 cze 2012, o 17:49 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, o 19:55
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
Paweł W. pisze:
Dłuższy ogon.

To co pokazałem to pierwsze szkice. Nie kalkulowałem jeszcze proporcji, ale jak spojrzałem na rysunki pod tym kątem - to słuszna uwaga.
Paweł W. pisze:
linka zazwyczaj i tak wychodzi wysoko ponad stateczniki

Na filmie z kamery umieszczonej nad kabiną widziałem jak hol co chwila zawadzał o statecznik pionowy i serce mi stawało, że za chwile się złamie. Stąd mój pomysł Rozwiązanie napędu podwójnego steru kierunku wcale nie jest takie skomplikowane.
Paweł W. pisze:
W Telemasterze za "odciągi" robią 2 pręciki węglowe 2mm.

To dobry i prosty sposób. Zazwyczaj proste rozwiązania są rzeczywiście najlepsze.

PS: Milo, Masz już jakieś założenia "na papierze"?

_________________
Pozdrawiam.
Stefan.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 6 cze 2012, o 18:40 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
Jeszcze nie. Narazie czytam, patrzę, analizuję. Obserwuję rozwój dyskusji.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 6 cze 2012, o 20:34 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, o 19:55
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
milo pisze:
Jeszcze nie. Narazie czytam, patrzę, analizuję. Obserwuję rozwój dyskusji.

Jakie jest Twoje zdanie na temat podwójnych SK?

_________________
Pozdrawiam.
Stefan.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 6 cze 2012, o 21:11 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
Patrząc na podobne modele, jest to modne i chyba praktyczne....Myślę, że należy maksymalnie uprościć konstrukcję, a zarazem stworzyć mocny i niezawodny płatowiec. Usterzenie "H" chyba nie spełnia tych warunków. Cały czas mam przed oczami coś na podobieństwo Pilatusa... Mocna, pragmatyczna struktura, bez fajerwerków....to jest koń roboczy, brudny, spocony, ale zawsze niezawodny i niezmiennie silny....hehe, to takie moje "myśli rozczochrane".
Nie wiem, wydaje mi się zbyt dużą komplikacją, ale napewno mylę się.

Oglądaliście film "Air America"?.... tam Gibson śmiga nad dżunglą takim samolotem, zakochałem się w nim po obejrzeniu tego obrazu...w jego funkcjonalności.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 8 cze 2012, o 18:44 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 19:34
Posty: 63
Lokalizacja: Radawiec
Pilatus Turbo Porter :) Mamy znajomego z taką holówką, ale już dawno nie latał. Napęd to Zenoah 38 albo 40ccm - już nie pamiętam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group