molej pisze:
Do Twoich uwag dorzucę jeszcze informację, aby wszystkie "splajny" (spline) zamienić na polilinie przed cięciem.
Tak, na koniec tego wątku zrobię podsumowanie gdzie zamieszczę i tą uwagę.
Dodatkowo: Zamykaj każdy gotowy kształt i sprawdzaj w właściwościach, czy jest napisane: ''zaknięte: TAK''. W przeciwnym razie w programie do wypalania (używam LIghtBurn) nie będzie można wykonać ofsetu, trzeba będzie ponownie zamykać krzywe. To nie jest problem, ale czasem przy imporcie dxf-a program gubi zupełnie otwarte krzywe - i to już nie jest takie fajne.
molej pisze:
Moim zdaniem waga Twojego modelu będzie bliżej 2kg. Masa samego wyposażenia to będzie ponad 400g.
Tak, zważyłem wszystko - całe wyposażenie łącznie z serwami, przedłużkami, śrubami, zawiasami itd, wyszło 430g.
Co do wagi reszty, to trudno polemizować, ale zważyłem cały materiał - wszystkie formatki, listwy, rurki, sklejkę i wyszło 1105g, więc ta waga 2 kg wydaje mi się trochę przesadzona. Oczywiście dojdzie klej, oklejanie folią, no ale z tego materiału warzonego dużo odpadnie.
Sprawdziłem jeszcze raz na francuskim arkuszu doboru dźwigarów, i te 2 kg w stosunku do 1,4 robi różnicę i to sporą.
Wprowadziłem mój profil i całe skrzydło do programu XFLR5, maksymalny Cz = 1,1; powróciłem do arkusza dźwigarów; poprawiłem dane, zmieniła się prędkość maksymalna Vmax = 43 km/h, Vmin = 20km/h, i dla mojego sosnowego dźwigara 10x3mm mogę przyjąć masę całkowitą szybowca maksymalnie 1,6 kg, przy założonym współczynniku przeciążenia n=6,5 G.
Teoretycznie przy prawie bezwietrznej pogodzie z masą 1,6 kg będę mógł wykonać beczkę