Czas edycji 16 godzin 30 minut.
Nie wiele się zmieniło w Zefirze od ostatniego postu ale prace trwały.
Stan na dziś to:
Załącznik:
3.png [ 206.69 KiB | Przeglądany 23469 razy ]
Tematem przewodnim ostatnim czasem było podwozie, które chciałbym by wyglądało o tak:
Załącznik:
4.png [ 170.79 KiB | Przeglądany 23469 razy ]
Podwozie, po przejrzeniu różnych relacji na naszym jak i na innych forach, wychodzi by najlepiej było amortyzowane.
To jak dla mnie z jednej strony upraszcza z drugiej komplikuje sprawę.
Pierwszym potencjalnym problemem było rozmieszczenie wręg które narzucone jest rozstawem łącznika płatów i kołków ustalających ze skrzydła Foki C (używamy ten element w całości) potem rozmiar, waga i można by tak wymieniać dalej...
Podwozie po 13 godzinach w CAD i zawracaniu głowy różnym osobą powstało i wygląda tak (niżej foto prototypu):
Załącznik:
IMG_20200707_172507.jpg [ 513.28 KiB | Przeglądany 23469 razy ]
Czerwona dźwignia wiadomo do zmiany
Z przodu będzie montowane na stałe tj. bez amortyzacji, będzie ona jedynie z tyłu (zgodnie z sugestią kol. moleja w jednym z jego postów).
Mocowanie widać na rysunku wyżej, a po wykonaniu jest tak:
Załącznik:
IMG_20200707_174000.jpg [ 285.46 KiB | Przeglądany 23469 razy ]
Zacząłem od wycięcia bazy, która potem wygiąłem na wykonanym wzorniku.
Materiał to duraluminium 1.5mm przed gięciem rozgrzany wg. opisu na stronie modelemax.pl przy duraluminium.
Wygięło się ładnie nic nie pękło.
Załącznik:
IMG_20200707_170147.jpg [ 776.63 KiB | Przeglądany 23469 razy ]
Załącznik:
IMG_20200707_170155.jpg [ 544.83 KiB | Przeglądany 23469 razy ]
Załącznik:
IMG_20200707_170209.jpg [ 755.96 KiB | Przeglądany 23469 razy ]
Teraz zostało mi wykombinować jak je umocować z tyłu i zrobić wspomniana amortyzację.
_________________
Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec
____________SAM 18-025_____________
https://gliders.pl