Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 22 lis 2024, o 22:33

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 cze 2014, o 11:04 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1205
Lokalizacja: Wrocław
I jeszcze pytanie - łapałeś się silikonem do folii czy robiłeś jakieś nacięcia aby złapać się balsy? Jeśli do folii - to nie obawiasz się że zawias wytrzyma a folia się odklei?
Na czas schnięcia lotka była podniesiona o 45° czy w pozycji normalnej?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2014, o 11:09 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3737
Lokalizacja: Elbląg
Powierzchnie klejenia były przelaminowane, folii tam nie było, nie kleiłem na folii.
Około 1 godziny lotka była podniesiona, po tym czasie "odblokowałem" ją i klej dochodził do pełnej wytrzymałości , powiedzmy w neutrum.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 cze 2014, o 14:32 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3737
Lokalizacja: Elbląg
ADW-1 Z "Amok" oblatany :D Pogoda się na tyle poprawiła, że można było wykonać parę lotów :)
Warunki atmosferyczne: 5-6/8 Cu, wiatr od 5 do 10 m/s z N i NW, porywisty, słonecznie, silna turbulencja, temperatura ok 18 st C.....czyli typowo po przejściu frontu chłodnego. Termika naniesiona.
Po kilku rzutach z ręki - jak zwykle - i sprawdzeniu wyważenia, działania sterów, przyszedł czas na loty wysokie, z holu gumowego 110 m. Model lata prosto, w stosunku do poprzedniej wersji, stery bardzo skuteczne, lot pod wiatr bezproblemowy. Duża doskonałość modelu wymaga dobrego zaplanowania lądowania. Wprowadzenie miksera "motyl" wydatnie skraca podejście i ułatwia samo lądowanie. Załapałem się na termikę, jeden komin, bardzo ładnie widać kiedy szybowiec jest w obszarze wznoszeń, no i oczywiście akrobacja. Jednak warunki pogodowe uniemożliwiły pełne testy. Model oblatany, wszystko gra, jak to mówią, teraz czas na dalsze loty i wprowadzanie zmian. Uprzedzając Wasze pytania.....filmu nie ma, zdjęć też, bo brakowało operatora.....może następnym razem ;) .
Jestem zadowolony, szybowiec jak na razie spełnił moje oczekiwania :)

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 cze 2014, o 15:47 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1205
Lokalizacja: Wrocław
Pozostaje pogratulować i życzyć owocnych lotów :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 cze 2014, o 18:57 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3737
Lokalizacja: Elbląg
Na oblocie ADW-1 Z "Amok" chciałbym zakończyć projekt ADW-1. W ramach tego przedsięwzięcia zbudowałem trzy modele, latające i w pełni sprawne. ADW-1 Z /wersja termiczno - zboczowa/, ADW-1 M /motoszybowiec, termiczny/, i ADW-1 mAkro /motoszybowiec, zboczowo - akrobacyjny/. Jeden egzemplarz mAkro zbudował Piter i ADW-1 laminat /budowany przez Piotrka, nie wiem jak daleko posunięta budowa/. Ostatecznym sprawdzianem trafności założeń konstrukcyjnych "Amoka" będą loty w Bieszczadach za nie cały miesiąc. Konstrukcję będę rozwijał, ale w ranach moich własnych dokonań i na pewno skrupulatnie opisywał na forum. Dla chętnych mogę udostępnić formatki pod laser płata B /S3021/, formatki płatów "Amoka" /RG-15/ i mAkro /SD6060/ lub ewentualnie dostarczyć gotowe wycięte żebra po kosztach.
Oba motoszybowce sprawdziłem w lotach bardzo dokładnie, w różnych warunkach pogodowych.....oczywiście wszystkie zmiany wynikłe podczas eksploatacji będę opisywał i na bieżąco informował.
Wszystkim kolegom biorącym udział w dyskusji na temat projektowanego modelu bardzo dziękuję, dziękuję za merytoryczne uwagi, pomoc i czytanie moich wypocin :oops: . Myślę, że parę osób skusi się na zbudowanie własnoręcznie zaprojektowanego modelu pod wpływem moich relacji.
Szybowiec, tak jak wcześniej pisałem, będę rozwijał......myślę o szybowcu termicznym o większej rozpiętości z pełną mechanizacją płata na bazie kadłuba ADW-1, oraz o małym szybowcu /moto ?/ do tzw "plecaka".....ale to przyszłość ;) .
Postaram się jak najszybciej nakręcić jakiś film z lotów "Amoka" i zamieścić w tym wątku.
Oczywiście chętnie będę odpowiadał na Wasze pytania, wątpliwości.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 cze 2014, o 23:28 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 313
Lokalizacja: Elbląg
Mała wcinka - mój ADW1-L ma do oklejenia płaty i w zasadzie w górę. Jeśli by ktoś chciał (milo :) ) go wykończyć i oblatać, to proszę bardzo. Folię daję. Ja niestety nie dam rady co najmniej do września-października ruszyć z robotą. A nie ukrywam, że chciałbym zobaczyć co z niego wyszło.

_________________
Piotrek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 cze 2014, o 01:41 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3737
Lokalizacja: Elbląg
To podrzuć, postaram się przed B ulotnić model.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 cze 2014, o 18:42 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3737
Lokalizacja: Elbląg
Obiecane filmy....wiatr N-NW 2,5 do 3,5 m/s w porywach do 6 m/s, silna turbulencja i resztki termiki. Zapraszam do oglądania :)






_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 sie 2014, o 16:54 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3737
Lokalizacja: Elbląg
Minął ponad miesiąc od powrotu z Bieszczad :( . Pisałem wcześniej, że postaram się opisać jak modele które zabrałem sprawowały się w terenie górzystym. Chciałbym podzielić się z Wami paroma uwagami i spostrzeżeniami na ich temat.
W Bieszczadach latałem ADW-1z "Amok", ADW-1 mAkro i ADW-1 m. Ten ostatni był już drugi raz w Bieszczadach, dla dwóch pierwszych były to występy premierowe. Siłą rzeczy skupię się na mAkro i "Amoku".
Oba modele inaczej latały na zboczu - dla przypomnienia, max wiatr do 7 m/s i termika.
"Amok" bardzo czuły na wszelkie zmiany wiatru, turbulencje. Ze względu na zastosowany profil RG-15, bardzo szybki. Nie miałem problemu z lotem pod wiatr, świetnie zachowywał się na termice, jednak dość dużym problemem było lądowanie. Musiałem bardzo precyzyjnie je zaplanować i jeszcze lepiej wykonać ;) . Szybowiec ma dużą doskonałość co daje dużą możliwość penetracji zbocza, oczywiście w pewnych granicach. Sterowność wystarczająca zupełnie, ot takie przyjemne i beztroskie "zboczowanie".
ADW-1 "mAkro" z racji większego obciążenia powierzchni nośnej i silnika to już zupełnie inna "para kaloszy". Napęd powoduje mniejszy stres przy pierwszych lotach na żaglu - zawsze można się podratować silnikiem :) . Charakterystyka modelu na zboczu była troszeczkę inna. Oczywiście miała na to wpływ ogólna koncepcja szybowca, czyli profil i wspomniane wcześniej obciążenie. Po pierwszych lotach na żaglu miałem wrażenie jakbym pilotował czołg :lol: ....trymer na "mordę" i tylko ingerencja sterami podczas nawrotów.....model stabilnie i majestatycznie wcinał się w noszenia, no nuda, okrutna nuda. Nie było problemu z lotem pod wiatr ani z lądowaniem, korzystałem z miksera "motyl" wydatnie skracającego samo podejście jak i samo lądowanie.
Modele, moim zdaniem, sprawdziły się, dały mi mnóstwo satysfakcji i radochy z latania. "Amok" i mAkro cały czas latają, teraz niestety na płaskim terenie, cały czas są testowane, zmieniane ustawienia.....może zbyt patetycznie, ale chcę wyregulować je "idealnie" ;) żeby w przyszłym roku pokazały swój "pazurek".... po raz kolejny nad Bieszczadami :D .

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 cze 2021, o 20:52 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3737
Lokalizacja: Elbląg
Będzie ciąg dalszy projektu. Jakoś ogarnęła mnie niemoc twórcza, modelarska. Kilka modeli na warsztacie, ale do zakończenia budowy daleko, potrzebuję jakiegoś szybkiego "sukcesu" ;) . Amok sobie leży na półce, właściwie od roku nie latany, postanowiłem przerobić go na moto ;) . Tym bardziej, że ostatnie dni były wyjątkowo termiczne, a naciąganie gumy zaczyna mi sprawiać trudność. No cóż, dopadło już i mnie, lenistwo :lol: . Przeróbka budżetowa. Silnik znaleziony w pudełku - tur 2830 1050 kV - podobnie regulator do tego kołpak. Szybka decyzja, odcięcie komory balastowej, próba jakiegoś nadania kształtu - proponuję nie dyskutować o tym :( - dzisiaj odrobina tkaniny i żywicy zaowocowała czymś takim co widać na zdjęciach.
CDN


Załączniki:
DSCN5824.jpg
DSCN5824.jpg [ 178.97 KiB | Przeglądany 11384 razy ]
DSCN5825.jpg
DSCN5825.jpg [ 162.26 KiB | Przeglądany 11384 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group