Przedstawiam opis budowy modelu szybowca "Mewa" skonstruowanego przez Panów Laferskiego i Burego w 1939 roku. W stosunku do oryginału model został powiększony do ok 2 m rozpiętości z zachowaniem rozstawów, ilości żeber i wręg w kadłubie. Zmiany jakie zostały wprowadzone to przede wszystkim:
-Wydzielenie powierzchni sterowych /ster kierunku i wysokości/
-Rezygnacja z zamocowania statecznika poziomego na stałe, teraz jest przykręcany
-Dodanie trzech żeberek w końcówce skrzydła /ucho/
-Mocowanie skrzydeł na łączniku z pręta na wieżyczce kadłuba
Geometria pozostała bez zmian. Profile najbardziej zbliżone do oryginału. Wersja "moto".
Opis przerysowania, rekonstrukcji przedstawiłem tutaj:
viewtopic.php?f=74&t=1875Kilka uwag na początek. Model został opracowany jako zestaw wycinany ploterem laserowym. Do zbudowania szybowca nie są potrzebne plany kadłuba. Na formatkach jest specjalny zestaw montażowy, który wyklucza pomyłki w czasie sklejania i zapewnia liniowość i precyzję montażu. Będzie to dobrze widoczne na zdjęciach. Do zbudowania reszty elementów mam przygotowany odpowiedni zestaw rysunków. Poniżej zamieszczam pdf z listą potrzebnych materiałów do zbudowania "Mewy". Nie uwzględnia on wyposażenia elektronicznego i napędu oraz materiału na pokrycie modelu. Pozostawiam to do wyboru. Serwa jakie w prototypie są przewidziane /otwory w półce/ to klasyczne "9g", czyli np TP90, HXT900, Kavan GO13 MG, lub podobne.
Nie będzie możliwości komentowania. Pragnę aby to była "instrukcja budowy modelu". Jeżeli ktoś ma ochotę zadać pytanie to proszę o pisanie w/w wątku lub na pw, maila, dzwonić itp-itd. Na pewno skrupulatnie będę odpowiadał, udzielał informacji.
_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007pozdrawiam
milo