Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 19 cze 2021, o 03:01

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 cze 2015, o 20:22 
Offline
Modelarz

Rejestracja: 16 cze 2015, o 15:03
Posty: 5
Lokalizacja: Rain am Lech
Hi Slawek,

what a piece of Art :o

I wish i would be at that stage with mine, but i will start cutting soon :P

Meanwhile keep coming your great work!

Cheers

Thomas

--
Cześć Sławek,

Co za dzieło sztuki :o

Chciałbym być na tym samym etapie co Ty, niedługo zacznę już wycinać :P

Tymczasem kontynuuj swoją wspaniałą robotę !

Pozdrawiam
Thomas

_________________
You grow on any problem you solve!
Life is nothing without good friends!


Ostatnio zmieniony 19 cze 2015, o 20:26 przez mgr, łącznie zmieniany 1 raz
tłumaczenie / translation


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 cze 2015, o 20:31 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2799
Lokalizacja: Warszawa
Thomas, a work of art your Kobuz: D. In the private messages I sent you fuselage sections Kobuz 3 version gliders and glider. These will be useful to the project KOBUZ a scale of 1: 2.
Regards.



Tomasz, dzieło sztuki to Twój Kobuz :D. W prywatnej wiadomości przesłałem Ci przekroje kadłuba Kobuz 3 w wersji motoszybowcowej i szybowcowej. Przydadzą Ci się do projektu Kobuza w skali 1:2.
Pozdrawiam.

Tak na marginesie to kadłub wyważa się bez problemu masą 390g w miejscu pakietu. Zamiast tych 390 g będzie pakiet , regulator ESC silnik ze śmigłem (jeszcze dalej niż obciążenie do zdjęcia), kabina itp. Silnik pewnie zrównoważy ster kierunku.


Załączniki:
DSC_0171.JPG
DSC_0171.JPG [ 509.06 KiB | Przeglądany 9595 razy ]
DSC_0169.JPG
DSC_0169.JPG [ 601.39 KiB | Przeglądany 9595 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 cze 2015, o 13:48 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2799
Lokalizacja: Warszawa
Zabrałem się dziś za ostateczne szlifowanie kadłuba. Okazało się że przejście z kadłuba w statecznik zostało za bardzo zeszlifowane przez co zrobiły się zagłębienia w kadłubie. Szybko więc znalazłem kawałek miękkiej balsy 1,5mm i nakleiłem na rzadki klej CA. Po szlifowaniu było już ok. Całość pokryłem laminatem i umieściłem nad włączonym wzmacniaczem lampowym. Lampy rozgrzewają się do ponad 100st ale na wysokości kadłuba temperatura nie przekracza 35-40st. Suszyłem już w ten sposób rurki z laminatu szklanego. Po wyschnięciu wyszlifuję laminat papierem 36 , potem 46 , 180, 800. Za pomocą papieru 36 dość szybko można zeszlifować przejście pomiędzy warstwami tkaniny. Wbrew pozorom ciężko jest przetrzeć laminat.

I started today for the final sanding of the hull. It turned out that the transition from hull in the ballast has been sanded too much for what they've done a recess in the hull. So quickly I found a piece of soft 1.5mm balsa and glue glued on rare CA. After grinding it was ok. I covered in laminate and placed over a tube amplifier is switched on. Lamps heat up to over 100ST but at the height of the hull temperature does not exceed 35-40st. Dried in this manner has a tube of fiberglass. When dry, sand the paper laminate 36, then 46, 180, 800. With the paper 36 may be ground fairly quickly transition between layers of fabric. Contrary to appearances, it is hard to wipe the laminate.


Załączniki:
DSC_0174.JPG
DSC_0174.JPG [ 428.61 KiB | Przeglądany 9558 razy ]
DSC_0173.JPG
DSC_0173.JPG [ 360.44 KiB | Przeglądany 9562 razy ]
DSC_0172.JPG
DSC_0172.JPG [ 351.19 KiB | Przeglądany 9562 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 cze 2015, o 15:57 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2799
Lokalizacja: Warszawa
Nie bardzo mi się chce edytować poprzedni post bo musiałbym wgrywać od nowa zdjęcia więc dopiszę nowy.
Żywica utwardziła się na tyle że można było zeszlifować papierem 36 i 46 resztki tkaniny. Lekko poprawiłem papierem 200. Końcowe szlifowanie odbędzie się dopiero jutro bo żywica musi wyschnąć całkowicie. Z efektu jestem zadowolony. Po zważeniu kadłuba przed i po modyfikacji w wadze nic się nie zmieniło, w sumie trudno oczekiwać jakiś zmian, towaru poszło naprawdę niewiele.

Na pierwszym zdjęciu zaznaczyłem miejsce gdzie był dołek. Sprawa dotyczyła obu stron kadłuba.


Załączniki:
DSC_0175a.jpg
DSC_0175a.jpg [ 317.64 KiB | Przeglądany 9553 razy ]
DSC_0176.JPG
DSC_0176.JPG [ 333.65 KiB | Przeglądany 9553 razy ]
DSC_0175.JPG
DSC_0175.JPG [ 308.95 KiB | Przeglądany 9553 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 1 lip 2015, o 21:43 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2799
Lokalizacja: Warszawa
Zabrałem się za kończenie projektu skrzydeł. Projektowanie montażu serw w tym skrzydle - wrażenia bezcenne. Nie wiem jeszcze jak puszczę przewód od serwa lotki omijając hamulec, serwo hamulca, rurkę łącznika pomocniczego ale jakoś to muszę zrobić.


Załączniki:
serwo2.JPG
serwo2.JPG [ 537.55 KiB | Przeglądany 9438 razy ]
serwo1.JPG
serwo1.JPG [ 590.1 KiB | Przeglądany 9438 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 lip 2015, o 07:21 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2799
Lokalizacja: Warszawa
Dokończyłem rysowanie mocowania serwa hamulca.


Załączniki:
skrzydło kobuz cad1dd.JPG
skrzydło kobuz cad1dd.JPG [ 183.21 KiB | Przeglądany 9341 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 maja 2016, o 19:42 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2799
Lokalizacja: Warszawa
Wracam do tematu kobuza. Mam trochę wolnego czasu więc dokończę to co zacząłem. Pytanie do milo, jakiej szpachli używasz do laminowanych kadłubów? Będę musiał zmierzyć się z tym tematem.
Jakie są zamienniki serw Hitec 125Mg? Kiedyś były Turnigy 555 ale nie wiem czy są dostępne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 maja 2016, o 20:16 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 kwie 2012, o 14:25
Posty: 27
Lokalizacja: Krosno
Nie jestem milo, ale odpowiem. Ja używam normalnej szpachli samochodowej dwuskładnikowej. Potem idzie na to podkład samochodowy, tu używam Duponta (tego jasnego).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 maja 2016, o 21:25 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3266
Lokalizacja: Elbląg
mmodel pisze:
Ja używam normalnej szpachli samochodowej dwuskładnikowej.


Dokładnie ;) , ale muszę powiedzieć, że: jak wynika z moich doświadczeń, szpachla szpachli nie równa ;) .
Ostatnio, przy wykończaniu kadłubów "Kobuza" i "Orlika" zastosowałem szpachlówkę Inter Troton Light. Samochodowa, dwuskładnikowa. Nie wiem co w przypadku tej szpachlówki oznacza słowo "light", ale ma świetną przyczepność do laminatu i lekko się szlifuje - być może, że nie chodzi o ciężar, a o łatwość obróbki /to te "light"/. Można wyprowadzić bardzo starannie wszystkie krzywizny. Myślę, że "Novola" już nie będę używał :) .Dotychczasowa eksploatacja modelu nie wykazała niskiej twardości/wytrzymałości szpachlówki na uszkodzenia.

_________________
Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 maja 2016, o 07:42 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2799
Lokalizacja: Warszawa
No to fajnie. Mam/miałem opory przed nakładaniem szpachli poliestrowej na epoksydowy laminat ale skoro twierdzicie że trzyma się to dobrze to taką zastosuję.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group