Bardzo mi się podoba ten szybowiec i też się do niego przymierzałem
pepcio 11 pisze:
Przy tych proporcjach może poleci.
Po wrzuceniu danych w arkusz kalkulacyjny i założonej masie 1200g, podstawowe parametry:
- Pow. płata: 39,2 dm²
- Obc. pow.: 30,5 g/dm²
- Wydłużenie 11,4
- Wsp. stateczności podłużnej A: 0,62
Wg mnie, trochę zbyt duży statecznik poziomy. Ze skali, te 600mm statecznika to więcej niż część prostokątna płata - będzie wyglądać nienaturalnie. Gdyby zrobić statecznik o rozp. 470 mm i cięciwach 125/85 mm wsp. stat. podłużnej A wyniesie 0,44 - jak dla mnie wystarczająco.
Jeśli chcesz to przeskaluję Ci rysunek tak, abyś poglądowo miał zachowane proporcje wymiarów.
pepcio 11 pisze:
Korci mnie aby w formie eksperymentu wykonać klapy na całej długości prostokątnej części płata. Nie wiem jaki profil skrzydła zastosować . Nie wszystkie profile tolerują klapy.
Klapy do lądowania - super sprawa
Z doświadczenia, mogę polecić SD7037 na części prostokątnej oraz SD7032 na końcówce. Dodatkowo pokusiłbym się o zwichrzenie geometryczne - modelu zapewne nie wprowadzisz w korkociąg
pepcio 11 pisze:
Przy skośnym stateczniku pionowym kombinuję, aby dać dodatkowo dźwignię aby prawidłowo pracował ster.
Zastanów się czy by nie ukryć cały napęd w kadłubie coś jak poniżej:
Załącznik:
Zefir 2 .jpg [ 47.89 KiB | Przeglądany 17004 razy ]
Dźwignie można wykonać z laminatu (płytki drukowane), krótki popychacz z pręta z "zetkami". Jak prawidłowo się wykona można praktycznie wyeliminować luzy. Jak będziesz chciał, to rozrysuję Ci dokłądnie elementy w zależności od ilości miejsca w kadłubie.