Rejestracja: 6 gru 2017, o 21:19 Posty: 90 Lokalizacja: Murowaniec
Witam.
Ostatnimi czasy zrobiłem sobie latadło, które tak mniej więcej przypomina orła. Pierwsza wersja była ze skrzydłami o profilu KFM3, latało to, ale warunkiem było trzymanie silnika na obrotach. Niewielkich ale jednak.
Załącznik:
orzel_kfm3.jpg [ 59.64 KiB | Przeglądany 35941 razy ]
Druga wersja miała skrzydła z profilem CLARK-Y - no i to już bardziej mi się podoba, tym bardziej, że nawet potrafiło złapać termikę.
Załącznik:
orzel_Clark.jpg [ 84.82 KiB | Przeglądany 35941 razy ]
Szukając "czegoś lepszego" trafiłem na artykuł (w załączeniu), w którym opisana jest budowa ptaszyska, a na 4 stronie pokazane są kształt i zastosowane profile skrzydła (planów w necie brak, za wyjątkiem możliwości ich kupna w w angielskim sklepie).
No i właśnie tu jest problem, bo nie mogę zidentyfikować co to one za jedne są. Coś co jest na końcu, przy wingletach, podobne jest (chyba) do czegoś co zwie się OSH04, ale nie mogę znaleźć danych do zaciągnięcia np. do Profili2. Natomiast profil, który jest u nasady skrzydła jest dalej zagadką. Czy któryś z Szanownych Kolegów ma pomysły czego/gdzie szukać?
Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56 Posty: 1703 Lokalizacja: Gdańsk
Tu dość dobre zdjęcie profilu:
Załącznik:
plan sections.jpg [ 53.04 KiB | Przeglądany 35922 razy ]
źródło: https://www.rcgroups.com/forums/showpos ... stcount=25 A może by tak obrysować w CAD, ustalić max grubość oraz ugięcie profilu, i na podstawie tych danych użyć w Profili szukania po tych atrybutach (Advanced search). Nie wiem czy się uda, to tylko pomysł Z drugiej strony jak już się obrysuje profil, to tylko go skalować do odpowiedniej cięciwy i działać.
_________________ Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec ____________SAM 18-025_____________ https://gliders.pl
Rejestracja: 6 gru 2017, o 21:19 Posty: 90 Lokalizacja: Murowaniec
Witam.
Dzięki za odpowiedź. CAD-a nie mam, ale w PS i Corelu się pobawiłem. Rozpiętość jest znana, więc bezczelnie powiększyłem rysunek tak, by otrzymać potrzebne wymiary. Na ile zgodne to będzie z oryginałem, nie wiem i raczej się nie przekonam. Jak coś się urodzi to ewentualnie pokażę.
Rejestracja: 18 lip 2015, o 00:13 Posty: 126 Lokalizacja: Brisbane, Australia
Czołem, Nie nazwałbym tego czegoś profilem. Wygląda to na rysowane od reki lub jak niektórzy mówią - od ulubionego buta . Skoro latał dobrze na Clark Y (jesteś pewien, ze był to Clark Y a nie Clark YH?) tzn. nie potrzebuje aż takiego profilu samostatecznego bo Clark Y ma bardzo duży wsp. momentu. Proponuję jednak, w ramach bezpieczeństwa, dobrać jakiś samostateczny od szybowców np. coś od MH albo Selig. Osiągi będą dużo lepsze. A
Rejestracja: 6 gru 2017, o 21:19 Posty: 90 Lokalizacja: Murowaniec
Witam.
Co do Clarka to jestem pewien, bo w wersji 2 to już moje "autorskie" skrzydło. W ramach testów zrobiłem też wersję 3 z profilem prawie LHK 512, prawie, bo ciężko w depronie uzyskać dokładne odwzorowanie (no i "pióra" psują profil). Rozpiętości ok 2 m, waga ok. 700 gramów, i to lata, ale jednak "ciut za szybko". Wiatr ok. 3 - 4 m/s:
Dzięki Andrzej za sugestie, trzeba będzie się im przyjrzeć. Obawiam się tylko, że stracę "to coś", czyli wolne bujanie po niebie.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników