No cóż! Nastąpił niespodziewany powrót do przeszłości.
Podczas porządków w piwnicy odgrzebałem z prawie czterdziestoletniego kurzu Wicherka na uwięzi.
Wymiarowo to Wicherek 10. Tak wyglądał:
Załącznik:
Wicherek.jpg [ 682.38 KiB | Przeglądany 23579 razy ]
Wywalić go? Trochę szkoda
. Może jednak da się go odrestaurować. Budowany co prawda w kryzysie na początku lat osiemdziesiątych z byle czego dla syna (w sklepach na półkach był tylko ocet) ,ale całkiem przyzwoicie wygląda. Zerwałem pokrycie z natronu (taki cienki papier brązowy w prążki służący do pakowania) i do roboty. Postanowiłem przeprowadzić konwersję ze spaliny na elektryka. Po pierwsze, wywaliłem usterzenie. Zrobiłem je w wersji szybowcowej. Przedłużyłem mordkę i wykonałem wznios skrzydeł powyżej 6 stopni. Podwozie wykonałem wyższe z większymi kółkami. Oczywiście klapy wziernikowe do pakietu i pólka na serwa. To tyle. Całość została pokryta folią Oracower.
Załącznik:
P5140180.JPG [ 361.05 KiB | Przeglądany 23589 razy ]
Załącznik:
P5140181.JPG [ 310.9 KiB | Przeglądany 23589 razy ]
Załącznik:
P5140183.JPG [ 314.02 KiB | Przeglądany 23589 razy ]
Załącznik:
P5140184.JPG [ 309.23 KiB | Przeglądany 23589 razy ]
Nie mam pojęcia o elektrykach, więc prosiłbym o sugestie. Model bez wyposażenia waży 400 gramów. Myślę ,że ten silnik będzie do niego pasował.
Załącznik:
cf2822_wymiary_2.jpg [ 80.22 KiB | Przeglądany 23589 razy ]
Na pewno musi mieć skłon i wykłon. Jaki tutaj dać pakiet? Komora ma 85X45X50.Jaki regulator? I pytanie najważniejsze. Jak bezpiecznie podłączyć silnik aby przez przypadek nie został on uruchomiony? Chodzi o bezpieczeństwo podczas obsługi. Przy dużych modelach stosuje się wyłącznik wysokoprądowy. Jak to wygląda przy małych? Ja tutaj żadnego wyłącznika nie widzę.
Załącznik:
2c84c2201290b957med.jpg [ 45.49 KiB | Przeglądany 23589 razy ]