Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56 Posty: 1703 Lokalizacja: Gdańsk
Owiewka kabiny. Jak tak się zacząłem nad nią zastanawiać to doszedłem do wniosku, że jednak wyszła ciężka. Po zamontowaniu ramki, odporność na skręcanie jest zadowalająca. Na ściskanie - tak jak poprzednio beton .
Stwierdziłem, że nie będę próbował pokrywać jej szpachlówką tylko spróbuję wyszlifować i zobaczyć co z tego będzie. Szlifowałem papierem wodnym o granulacji 800. Wyszło ok, pod palcem było gładko. Choć po jednej warstwie farby widać lekką fakturę tkaniny. Myślę, że jeszcze 2, 3 warstwy i będzie gładko.
Generalnie jestem zadowolony z efektu samej owiewki bo jej mocowanie w kadłubie to nie porozumienie W każdym bądź razie tak się prezentuje.
Załącznik:
WP_20150714_16_46_24_Pro_40.jpg [ 231.09 KiB | Przeglądany 7627 razy ]
Załącznik:
WP_20150714_16_46_32_Pro_40.jpg [ 266.5 KiB | Przeglądany 7627 razy ]
_________________ Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec ____________SAM 18-025_____________ https://gliders.pl
Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56 Posty: 1703 Lokalizacja: Gdańsk
Zmieniłem zawiasy w SK. Początkowo SK był przyklejony na taśmę wzmacnianą włóknem szklanym. Pierwsze podejście nie wyszło zbyt dobrze, poprawiłem. Jednak po paru dniach i poprawione mocowanie padło. Problem leży w bowdenie który naciska trochę na SK, powodując jego skrzywienie - taśma bardzo ładnie się poddaje temu procesowi.
Koniec końców taśmę wywaliłem i zastosowałem zawiasy kołkowe (palcowe?) 2mm. Udało się w wiercić w rozpórki, także zawiasy mają się na czym trzymać.
Załącznik:
WP_20150812_21_00_20_Pro_40.jpg [ 137.91 KiB | Przeglądany 7517 razy ]
Kabinka dostała mocowanie.
Załącznik:
WP_20150812_20_59_53_Pro_40.jpg [ 144.37 KiB | Przeglądany 7517 razy ]
Załącznik:
WP_20150812_21_00_05_Pro_40.jpg [ 290.98 KiB | Przeglądany 7517 razy ]
Kadłub gotowy, pozostały skrzydła do dokończenia a mówiąc dokładniej lotki.
_________________ Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec ____________SAM 18-025_____________ https://gliders.pl
Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56 Posty: 1703 Lokalizacja: Gdańsk
Dziś odbył się oblot, jak zwykle miał on miejsce w Elblągu. Oblotu dokonał milo - za co serdecznie dziękuję
Załącznik:
WP_20151121_13_17_00_Pro_40.jpg [ 497.61 KiB | Przeglądany 7363 razy ]
Pogoda bardzo dopisała było w miarę ciepło kolo 7-8 stopni a jeśli chodzi o wiatr to była totalna cisza. W oddali z zabudowań dym z kominów szedł pionowo
Filmy polecam w HD Pierwszy rzut z ręki:
Pierwszy lot z silnikiem:
Po rzucie z ręki, zdecydowaliśmy się na lot. Na silniku Virgin bardzo mocno zadzierał, od razu aktywowałem mikser THR>SW potrzeba było 13% by uzyskać lot po prostej. Kolejny objawił się problem z mocowaniem płatów - Virgin cały czas zakręcał w jedną stronę. Skorygowaliśmy to trymerem lotek, ale chyba będzie niezbędna mechaniczna korekta zaklinowania płatów.
Virgin ładnie szybuje, widać to na 2 filmie gdzie po osiągnięciu pułapu, silnik nie był już używany. Stąd też lądowanie nie odbyło się 'do nogi', plan był na niski przelot i odejście, jednak po przelocie silnik nie zaskoczył - milo lądował awaryjnie.
Problematyczne okazało się mocowanie owiewki - dla przypomnienia miałem tam 2 zamki - jedna łopatka po złożeniu oparła się o uchwyt zamka skutecznie blokując start silnika (zamknięcia kabiny widać w poście wyżej). Przed następnymi lotami złamałem zasuwkę zamka by już się śmigło nie blokowało.
Na koniec po twardszym lądowaniu, uszkodziłem statecznik pionowy.
Załącznik:
WP_20150812_21_00_20_Pro_40_uszkodzenie.jpg [ 139.64 KiB | Przeglądany 7363 razy ]
W zasadzie dziwię się, że nie odpadł w locie Statecznik był zbudowany z samej balsy 5x5, pękł w zaznaczonym miejscu - do przerobienia.
_________________ Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec ____________SAM 18-025_____________ https://gliders.pl
Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39 Posty: 3709 Lokalizacja: Elbląg
Gratuluję udanego oblotu . Model ładnie trzyma się powietrza, sterów nie brakuje, silnik wystarczający. Po wprowadzeniu paru drobnych poprawek i modyfikacji, szybowiec do latania na co dzień wręcz idealny
_________________ https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze.... SAM 18-007 pozdrawiam milo
Rejestracja: 14 maja 2012, o 10:03 Posty: 30 Lokalizacja: Elbląg
Dzisiaj obejrzałem filmik z oblotu. Bardzo fajny model, na tle tych chmur (elbląskich) spokojny lot, prezentuje się super. Tomek, gratulacje projektu. Pozdrawiam
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników