Postanowiłem "wymyślić" czcionkę cyfr na podstawie szybowca SZD-30 "Pirat". Za wzór posłużyło mi zdjęcie zrobione latem zeszłego roku na aeroklubowym Wrocławskim lotnisku. Oto wzór
Załącznik:
			 01.JPG [ 107.81 KiB | Przeglądany 16246 razy ]
			01.JPG [ 107.81 KiB | Przeglądany 16246 razy ]
		
		
	 Nie do końca dobrze bo zdjęcie powinno być robione prostopadle ale lepszego nie mam. Dzięki 
piter216  dowiedziałem się że w zasadach rejestracji przedstawionych przez ULC jest zapis iż:
"Szerokość każdej litery lub cyfry znaku rozpoznawczego (oprócz litery I, M, W i cyfry 1) powinna stanowić 4/6 wysokości i być oddzielona od poprzedniej odstępem nie mniejszym niż 1/4 szerokości litery. Litery powinny być proste (bez ozdób), wykonane pełną linią i posiadające kolor wyraźnie kontrastujący z tłem. Grubość linii powinna wynosić 1/6 wysokości."Zgodnie z powyższym, dla łatwego liczenia przyjąłem, że wysokość wynosi 60, szerokość 40, odstęp nie mniejszy niż 10, grubość 10 i wykreśliłem "z sensem" cyfry aby były zgodne z tymi na zdjęciu. Przykładowo:
Załącznik:
			 03.png [ 5.23 KiB | Przeglądany 16246 razy ]
			03.png [ 5.23 KiB | Przeglądany 16246 razy ]
		
		
	 I wszystkie w porównaniu do znaku ze zdjęcia:
Załącznik:
			 02.JPG [ 47.76 KiB | Przeglądany 16246 razy ]
			02.JPG [ 47.76 KiB | Przeglądany 16246 razy ]
		
		
	 Miejsce umieszczenia znaków (na stożku) powoduje że dalsze znaki są bardziej zniekształcone ale można przyjąć że mają zachowane proporcje zgodne z wytycznymi. Jednakże 
milo zwrócił uwagę na to, iż na szybowcach, po remoncie znaki różniły się od oryginałów (jeśli dobrze go zrozumiałem). Czy ten "Pirat" był remontowany lub miał malowane nowe "znaki" - pojęcia nie mam...
Edit: Jednak po remoncie. 
milo wyjaśnił sprawę - "
a Pirat na pewno po remoncie....jest zakaz akrobacji na mordzie....i zbyt elegancki lakier  "
 " bardziej niż oczywiście 
