Flores bis z nowymi skrzydłami oblatana. Loty wykonuję, przyznam się, od kilku dni. Jest to najlżejsza wersja płata jaką zbudowałem. Waga do lotu to 263 g. Cały model do lotu w granicach 550/560 g. I to jest chyba mój "sufit", nie jestem w stanie zbudować lżejszego modelu. Dlaczego? Już się tłumaczę.
Kilka wyjść na lotnisko z Flores bis to starty z małego naciągu gumy - trzeba powiedzieć że wiało, albo starty z gumy kolegi, lżejszej i bardziej elastycznej. Szybowiec żwawo wchodził na pułap, bez jakiś złych objawów. Dzisiaj latałem z mojej gumy. Postanowiłem mocno naciągać, powiedzmy regulaminowo i starty już nie były przyjemne. Widać było brak sztywności skrętnej skrzydeł, model momentami zupełnie niezależnie robił jakieś "kujawiaczki" na holu, widać było drgania całej konstrukcji. Na szczęście wszystko zakończyło się dobrze, bez uszkodzeń. Jadąc z lotniska podjąłem decyzję o zamianie skrzydeł w modelach. I tak płat od Flores bis - ten bez kesonów, poszedł do Flores /motoszybowiec/ a od Flores z kesonami z balsy 1 mm do Flores bis /szybowiec/. A że wszystkie części składowe Flores/Flores bis są kompatybilne zamiana nastąpiła szybko i bez kłopotów.
Teraz mam dwa podobne w wadze modele:
Flores F5L - 672 g
Flores Bis F3L - 620 g
Masy do lotu
Na pewno przyczyn jest kilka, ale szczerze mówiąc już nie chce mi się budować kolejnego modelu.... może coś poprawię

. Mam dwa , moim zdaniem dobrze latające modele, raczej nie wyczynowe, można powalczyć w zawodach a przede wszystkim dają świetną okazję wciągnięcia się w RES-y i bezproblemowe latanie na termice. Jeżeli ktoś chce mieć wyniki na zawodach to dostępne są zestawy, cenowo po podliczeniu wychodzi prawie to samo jak Flo czy Flo Bis, także nie ma sensu się "boksować" z innymi.
Projekt "Flores" uważam za zakończony. To jest , można powiedzieć system.
1.Trzy wersje skrzydła: z kesonem sklejkowym 0,4 mm, najcięższa wersja, z kesonem z balsy 1 mm średnia, i bez kesonu najlżejsza
2.Dwie wersje kadłuba: szybowiec i motoszybowiec
3.Dwie wersje usterzenia: lżejsza eliptyczna i cięższa trapezowa
Jak już wcześniej pisałem wszystkie części są kompatybilne, można dowolnie konfigurować i na bieżąco zmieniać.
Oczywiście model(e) są dostępne w formie części wyciętych ploterem laserowym w komplecie z planami i odpowiednimi naklejkami....
Na koniec dwa zdjęcia z lotów wykonanych dzisiaj.
_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007pozdrawiam
milo