Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Szybowiec "Kos" - St. Żurad. Rekonstrukcja. http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=87&t=1000 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | milo [ 26 maja 2014, o 14:41 ] | |||
Tytuł: | Re: Szybowiec "Kos" - St. Żurad. Rekonstrukcja. | |||
Poprawiłem obrys przedniej górnej części kadłuba ....chyba bardziej odpowiada oryginałowi. Przedstawiam także moje propozycje co do SW. Jest tam delikatny problem. Aby SK nie zahaczało o SW trzeba podzielić SW na dwie części, środek poziomego musi być wolny. Na zrzucie dwie wersje SW, na czerwono mniejszy na niebiesko większy i sięgający do dźwigarka poziomego.....nie wiem który będzie lepszy.
|
Autor: | Paweł [ 26 maja 2014, o 16:40 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec "Kos" - St. Żurad. Rekonstrukcja. |
Milo, a może lepiej byłoby podzielić-przerobić pionowy? To tylko taka sugestia |
Autor: | milo [ 26 maja 2014, o 17:50 ] | |||
Tytuł: | Re: Szybowiec "Kos" - St. Żurad. Rekonstrukcja. | |||
Paweł pisze: Milo, a może lepiej byłoby podzielić-przerobić pionowy? To tylko taka sugestia Tego chciałbym uniknąć Kolejne pytania. Wręgi. Jak najlepiej zaplanować podłużnice górne. Na rysunku z sosny 5x3 i dwie wersje obsadzenia we wrędze. Myślę, że rysunki wszystko wyjaśniają. Drugi rysunek pokazuje całą wręgę.
|
Autor: | Paweł [ 26 maja 2014, o 18:13 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec "Kos" - St. Żurad. Rekonstrukcja. |
Osobiście uważam, że podłużnice górne kadłuba tak, jak na prawej stronie pierwszego rysunku. Będą i tak wystarczająco wytrzymałe (jak na rozmiar modelu) i łatwiej będzie je doszlifować do kształtu wręg. Co do dolnej podłużnicy kadłuba - myślę, że trzeba dać tu listwę bez szlifowania w trójkąt - zwykłą prostokątną, np, 6x4 mm. W zupełności chyba wystarczy. Szlifowanie jej w trójkąt wymagałoby chyba dużo więcej niż 8mm, patrząc na mocno "ostry" kształt wręg na dole... |
Autor: | TomekW [ 26 maja 2014, o 21:30 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec "Kos" - St. Żurad. Rekonstrukcja. |
Wszystkie podłużnice prostokątne ( kwadratowe ?) takie jak po lewej stronie na rysunku . Szlifowanie na trójkąt jest bez sensu - nic nie daje prócz dodatkowej roboty . Ster wysokości w wersji czerwonej ( mniejszy ) - w oldtimerze stery służą nie tyle do sterowania w pełnym tego słowa znaczeniu a raczej do - powiedzmy - korygowania toru lotu. Model ze względu na duży wznios i duży statecznik pionowy będzie wymagał dużego steru kierunku , nawet tylko do " korekty " toru lotu , dlatego moim zdaniem tu można wprowadzić podział na dźwigarku statecznika pionowego. W przedniej części kadłuba zamiast listwy kilowej płoza ze sklejki wpuszczona głębiej we wręgi . |
Autor: | milo [ 27 maja 2014, o 14:44 ] | |||
Tytuł: | Re: Szybowiec "Kos" - St. Żurad. Rekonstrukcja. | |||
Kolejne dwa pytania dotyczące konstrukcji Kosa.... Statecznik pionowy i ster kierunku. Na zrzucie dwie wersje podziału statecznik-ster. Czerwona mniejsza z linią podziału na dźwigarku, niebieska większa, z dodatkowym obciążeniem rogowym. Wznios płata. Większy z obrysowania, 9 st na centro i 35 st na uchu, niżej czerwony 7 st na centro i 30 st na uchu. Pytanie, czy ster w wersji "czerwonej" a wznios zostawiamy czy delikatnie zmieniamy - "czerwony"...... A, jeszcze jedno pytanie. Czy wzmocnić kadłub w przedniej części pokryciem ze sklejki 0,6-0,8 mm.
|
Autor: | Paweł [ 28 maja 2014, o 09:33 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec "Kos" - St. Żurad. Rekonstrukcja. |
To tak: Wznios myślę, że można by zmienić - tak jak zaznaczyłeś. Nie zmieni to zbytnio sylwetki oryginału, a może zmniejszy to lekko samostateczność modelu - nie będzie taki "sztywny". Pionowy podzieliłbym po dźwigarku, bez "rogowego". Powierzchnia pionowego jest chyba na tyle duża, że nie wymaga on "wspomagania". Pokrycie sklejką myślę, że jest jak najbardziej wskazane. Przy starcie z holu gumowego trzeba model gdzieś trzymać. W miejscach, gdzie będzie pokrycie sklejkowe trzeba będzie chyba wkleić po skosie rozpórki w celu usztywnienia pokrycia. Żeby przy trzymaniu modelu przy starcie powierzchnia się nie zapadała. W miejscu "pod płatem" wręgi zrobiłbym troszkę grubsze niż pozostałe. Do przemyślenia byłby tylko temat, czy pokrycie sklejkowe zrobić na całej wysokości kadłuba, czy tylko np. do połowy. |
Autor: | milo [ 28 maja 2014, o 13:58 ] | ||
Tytuł: | Re: Szybowiec "Kos" - St. Żurad. Rekonstrukcja. | ||
Myślę o czymś takim ....zakreskowana powierzchnia to sklejka.
|
Autor: | Paweł [ 28 maja 2014, o 14:13 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec "Kos" - St. Żurad. Rekonstrukcja. |
No i dobrze jest Tu jeszcze tylko te rozpórki, o których mówiłem: Załącznik:
|
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |