Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Przepisy modeli oldtimer na lata 2021-2024 Dyskusja http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=84&t=1865 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | milo [ 1 kwie 2020, o 10:12 ] | ||
Tytuł: | Re: Przepisy modeli oldtimer na lata 2021-2024 Dyskusja | ||
Wczoraj bardzo długo rozmawialiśmy z Kostkiem telefonicznie. Co do przepisów europejskich, rękę na pulsie trzyma Kostek. Szczególną uwagę położyliśmy na nasze krajowe regulaminy. Osobiście zależy mi na uproszczeniu i minimalizacji owych. Tutaj była pełna zgoda. Co to do tej pory funkcjonuje w ramach Retro pl zostaje. Jednak pojawił się pomysł aby wprowadzić monotyp do rozgrywania na zlotach, a właściwie dwa. W szybowcach i modelach z napędem. W przypadku tej pierwszej grupy modeli szukamy odpowiedniego modelu -może jakieś propozycje . Ogólne założenia takiego szybowca to: rozpiętość do 2 m, polska konstrukcja do roku 1958 (?). Mam swoje propozycje, grafika poniżej. W drugim przypadku właściwie nie było wątpliwości: "Krasnal". Kostek na pewno przedstawi szczegóły. Ze swojej strony zapewniam, że oba modele zostaną na nowo opracowane, przerysowane w cadzie i ich plany a w perspektywie formatki będą ogólnodostępne. Co sądzicie o takiej formule/zasadach zawodów, wspólnych spotkań. Zapraszam do dyskusji.
|
Autor: | awiatik [ 1 kwie 2020, o 10:46 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy modeli oldtimer na lata 2021-2024 Dyskusja |
Fakt, wczoraj sobie pogadaliśmy, i pewne sprawy zostały wyjaśnione. I te oldtimery to nie są jakieś skomplikowane, a właściwie przepisy. Każdy z modelarzy kiedyś tam startował w klasach modeli szybowców czy gumówek swobodnie latających- i przechodził kontrolę modeli: ważenie, mierzenie-model nie mógł by lżejszy niż, naciąg gumowy nie większy niż, powierzchnia nie większa niż,obciążenie powierzchni nie mniejsze niż. Tak było? No było. I bardzo podobnie jest w modelach Oldtimer. To są proste zasady, aby nie było tzw.wolnej amerykanki, bo to wypaczyło by ten sport. W przepisach europejskich jest ograniczenie do 1950 roku włącznie, my w naszych /wzorem Czechów,Słowaków/ możemy podnieść ten limit do powiedzmy 1956/57 włącznie- ale dotyczy to tylko modeli polskiej konstrukcji. Dla tych którzy nie lubią oklejać japonka/bo śmierdzi itd/ od kilku lat zostały dopuszczone folie. I jak milo napisał że poza normalnymi klasami, chcemy zaproponować rozgrywanie w ramach każdego zlotu czy może kiedyś nawet Mistrzostw Polski, rozgrywki z jednym konkretnym modelem. W silnikówkach będzie to Krasnal w wersji elektro. Liczę że w przeciągu tygodnia zostaną opublikowane przepisy dotyczące Krasnala. Teraz szukajmy szybowca. Jedna propozycja już jest. Zapraszamy do dyskusji. |
Autor: | milo [ 1 kwie 2020, o 17:07 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy modeli oldtimer na lata 2021-2024 Dyskusja |
Proponuję jeszcze: BD146 - opracowany, latający chyba w dwóch rozmiarach, właściwie "gotowiec" "Kos" - opracowany i już widzę, że potrzebuje kilku poprawek, w trakcie budowy Tak czy inaczej szukamy, czekamy na propozycje. |
Autor: | awiatik [ 1 kwie 2020, o 17:20 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy modeli oldtimer na lata 2021-2024 Dyskusja |
Powoli przeglądam Twoje zbiory, ale ku temu Kosowi się skłaniam. Ładny jest JD-2 Żuraw, tylko pole manewru przy powiększaniu małe. Za duży rozstaw pomiędzy żebrami będzie- teraz jest już 75 mm. Chyba że zezwolimy w tym przypadku na pół żeberka. |
Autor: | milo [ 2 kwie 2020, o 11:43 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy modeli oldtimer na lata 2021-2024 Dyskusja |
Jak ma to być "monotyp" to należy trochę zluzować wymagania. Takie pierdóły jak parę żeberek, rozpórek więcej, czy pół żeberka przy powiększeniu modelu , nieraz o 50/80 % jest niezbędne. Zresztą model tylko na nasze polskie podwórko i od nas zależy co sobie założymy. Nie obiektywnie jestem za "Kosem" . |
Autor: | sylkub [ 30 sty 2024, o 23:22 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy modeli oldtimer na lata 2021-2024 Dyskusja |
W aspekcie modeli latających na uwięzi sugerował bym na początek skupić się na modelach akrobacyjnych jako najłatwiejszych w budowie oraz nie potrzebujących specjalnych wymagań logistycznych podczas rozgrywania zawodów. Do startu wystarczy krótko skoszona trawa na kole o średnicy ok 40 m, zaznaczony środek dla pilota. Teren lotów (wykoszone koło) powinien być zaznaczony o odgrodzony od publiczności. Dodatkowo wyznaczone i oznakowane miejsce do rozwijania linek i przygotowania modelu do lotu . Do tego komisja sędziowska oceniająca poczynania zawodników . Dostępny jest program figur akrobacji z tamtego okresu. Co do planów modeli szczególnie polskich modelarzy to nie było ich zbyt dużo do 1957 r. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |