Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 27 kwie 2024, o 18:43

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 30 gru 2023, o 22:34 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2020, o 12:00
Posty: 7
Zacznę od początku. Chcieliśmy dołączyć do SAM i do ich warunków, ustaleń, przepisów itd. Dołączyliśmy, wysiłkiem paru kolegów - bardziej odpowiednio będzie napisać przyjęto nas. A teraz chcemy tworzyć zupełni coś innego? Możemy nasze klasy wprowadzić - możemy wszystko tylko proponuje żeby to było przemyślane, w większości jest tak że dyskutujemy nad klasa w której nie istnieją modele albo pojedyncze czyli nikt więcej ? Co komu się podoba. W SAM są klasy np. Old Timer 400 – 1/2A Electric Limited Motor Run czy ELOT – Electric Old Timer Limited Motor Run ogólnie dostępne można do tego dostosować każdą silnikówkę która się podoba. Co jeszcze potrzeba ? Pozdrawiam i wszystkiego najlepszego w nowym roku.

_________________
Pozdrawiam
Jacek
SAM 18-011


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 gru 2023, o 12:00 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56
Posty: 1703
Lokalizacja: Gdańsk
Dodam jeszcze tylko byśmy wszyscy byli na tej samej stronie ;)
Na chwilę obecną mówiąc "Pracujemy nad regulaminem" nie mamy na myśli jakichś wielkich rewolucji.
Chodzi o to by posprzątać forum, zebrać informacje z kilku miejsc w jedno.

By temat był przyswajalny i łatwo dostępny. :)

_________________
Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec :D
____________SAM 18-025_____________
https://gliders.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 gru 2023, o 12:01 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2011, o 20:51
Posty: 559
Lokalizacja: Elbląg
Dla mnie interesującą klasą jest Electric Glider i Wicherek. Nie widzę problemu w tym, żeby model był powiększony i wzmocniony (skrzydło z cięciwą 230mm na pojedynczym dźwigarze jest bardzo wiotkie) czy też wzmocnienia kadłuba. Folia na pokrycie? A czemu nie? Owszem kto w latach 30 czy 40 ubiegłego wieku myślał o takich technologiach, ale świat poszedł trochę do przodu. Japonka ma swój urok, osobiście bardzo mi się takie pokrycie podoba, ale nie jestem w stanie czegoś takiego wykonać. Tak samo napęd elektryczny, którego największymi zaletami są prostota obsługi (podłączasz aku i latasz, a nie kręcisz śmigłem przez całe zawody) i zerowe zanieczyszczenie modeli. W EG model musiałby wyglądać jak pierwowzór (zewnętrznie), przy powiększeniu wszystkie wymiary zewnętrzne musiałyby być tak samo powiększone. Konstrukcja, ilość żeberek czy rozpórek możnaby było zmienić. Zabudowa silnika, tak jak jest to w aktualnym regulaminie dla tej klasy. Do Wicherka bym był za wprowadzeniem altimetra. Najbardziej sprawiedliwy sposób rozstrzygania konkurencji - wszyscy startują z jednego poziomu, reszta ta szczęście i umiejętności. W tej klasie bym trochę odpuścił jeśli chodzi o modyfikacje modelu. Schier w swojej książce zamieścił rysunek (sylwetki boczne) jak można modyfikować model i Wicherka dwupłata i takie wersje bym dopuścił.

_________________
Fw190 NPN, PZL Dromader NPN, SuperSportster, Dart XL fpv, copterx 450 black angel
Radiomaster tx12multi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 gru 2023, o 12:21 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2023, o 18:55
Posty: 18
Lokalizacja: Otwock
Chodzi mi o to, żeby oczywiście trzymać się ŚCISLE przepisów SAM jeśli chodzi o klasy powiedzmy międzynarodowe i budować modele dostosowane do tych zasad jeśli ktoś planuje start w takich zawodach ale a jak wiemy poszczególne kraje mają swoje krajowe klasy, w które my się im nie wtrącamy, nie narzucamy zmian itp. Więc my mając swoje krajowe, dobrze przemyślane na dłuższy czas przepisy w klasie np. RETRO PL powinniśmy być "odporni" na zmiany w innych krajach SAMowskich, nie powinno nikogo interesować jak wygląda np. klasa Wicherka bo to nasza krajowa klasa i nikomu nic do tego. Niestety, jako Europa mamy tendencję do chronicznych zmian we wszystkim, co się da jeśli chodzi o przepisy, normy itp. a to do niczego dobrego nie prowadzi. Ciężko jest rozpocząć budowę modelu wiedząc, że za pół roku może się okazać, że np. rozpiętość skrzydła jest o 2 cm za długa bo komuś się uwidziało ,że teraz trzeba ją ograniczyć.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 gru 2023, o 13:00 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56
Posty: 1703
Lokalizacja: Gdańsk
Fajnie, nam się dyskusja ożywiła, każdy z was dostał właśnie PW z linkiem do pliku.
Aby nie było tak, że gadamy o ogółach bez szczegółów.

Przejrzyjcie proszę to co jest teraz, do sekcji, dodajcie swoje komentarze, tak jak opisałem to wcześniej.
Będzie nam łatwiej dyskutować na konkretach ;)

_________________
Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec :D
____________SAM 18-025_____________
https://gliders.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 gru 2023, o 13:08 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3709
Lokalizacja: Elbląg
Pozwolę sobie na kilka komentarzy ze swojej strony.
Jabu pisze:
A teraz chcemy tworzyć zupełni coś innego? Możemy nasze klasy wprowadzić - możemy wszystko tylko proponuje żeby to było przemyślane, w większości jest tak że dyskutujemy nad klasa w której nie istnieją modele albo pojedyncze czyli nikt więcej ? Co komu się podoba.

Nie, nie tworzymy czegoś nowego. Tak jak wcześniej napisał Tomek....
mgr pisze:
Chodzi o to by posprzątać forum, zebrać informacje z kilku miejsc w jedno.

By temat był przyswajalny i łatwo dostępny.

Opieramy się na regulaminach dotychczas obowiązujących. Będą te same klasy, czyli:
OTVR
Elektrorubber
Texaco
RetroPL
Nową klasą będzie "Elektric Glider". Moim zdaniem i nie tylko, podobnie myśli paru innych kolegów, bardzo dobrze przemyślaną klasą. Jest duża szansa że ta klasa przyciągnie nowych modelarzy. Prosty, wręcz pragmatyczny regulamin dobrze rokuje na przyszłość. Podobnie w klasie "Elektrorubber" dopuszczenie Altimetra i odejście od dedykowanych napędów powinno dodatnio wpłynąć na rozwój klasy.
Jesteśmy w bardzo dobrej sytuacji, tak myślę. Tomek dość sporym wysiłkiem skonstruował i zbudował Altimetr. W kilku go testowaliśmy, działa bez zarzutu. Urządzenie w prosty sposób można adoptować do wymagań poszczególnych klas. Z tego co widzę i czytam, stosowanie Altimetra staje się powoli normą. A co najważniejsze jest dostępny, właściwie od ręki /jeżeli się mylę to Tomasz mnie poprawi ;) /.

piciu pisze:
Od samego początku przy tworzeniu regulaminów zostało popełnionych wiele błędów. Dopuszczenie folii jako materiału pokryciowego oraz napędów elektrycznych wykracza daleko poza pojęcie modeli RETRO.
Kto w latach 30 i 40 ub. wieku myślał o takich technologiach budowy modeli ? Tak samo napęd elektryczny ( nikogo nie chcąc urazić ) ma się nijak do tego typu modeli.

Pokrywanie modeli papierem japońskim to wiedza która ginie. Wiele razy na naszym lotnisku słyszałem że "modele fajne, super latają, ale ta japonka, cellon, nie mam warunków, nie umiem....smród i te sezonowanie" Moim zdaniem to dobra decyzja. Osobiście nie mam problemu z pokrywaniem modeli papierem japońskim, ale wolę folię i myślę że wielu kolegów również. Podobnie z napędem elektrycznym. Wiedza o napędach spalinowych ginie, powoli ale systematycznie zanika. Pisał Marcin wcześniej, nie będę się powtarzał. Wystarczy zobaczyć ilu zawodników startowało w klasach silnikowych/spalinowych a ilu w silnikowych/elektrycznych. Oczywiście nie pomniejszam ani nie podwyższam ważności jednych czy drugich.
Czy ktoś w latach 30-tych, 40-tych czy 50-tych myślał że będą w 21 wieku szaleńcy chcący budować ich modele, będą chcieli nimi latać, rozgrywać zawody, może nawet kłócić się o nie.... Nie sądzę.
marcinotwock pisze:
Chodzi mi o to, żeby oczywiście trzymać się ŚCISLE przepisów SAM jeśli chodzi o klasy powiedzmy międzynarodowe i budować modele dostosowane do tych zasad jeśli ktoś planuje start w takich zawodach ale a jak wiemy poszczególne kraje mają swoje krajowe klasy, w które my się im nie wtrącamy, nie narzucamy zmian itp. Więc my mając swoje krajowe, dobrze przemyślane na dłuższy czas przepisy

Pełna zgoda, tak chcemy zrobić.
Ogólnie regulaminy te nowe żadnych rewolucji nie wprowadzają. Po za nową klasą "EG" i dopuszczeniem Alta w gumówkach /tak jest w regulaminie MŚ Węgry 2024/ i kilku zmianach w ogólnej części to to samo. Wicherek będzie, mam nadzieję dobrze przedyskutowany, regulamin oczywiście.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 gru 2023, o 18:15 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2022, o 23:03
Posty: 19
Lokalizacja: Korytów A
Witam wszystkich, latam trochę modelami na uwięzi i jeżeli by wprowadzono tak ą klasę modeli to chętnie pomogę przy napisaniu regulaminu dla tej klasy.
Pozdrawia Noworocznie
Sylwester
SAM18 - 24


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 1 sty 2024, o 15:09 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3709
Lokalizacja: Elbląg
sylkub pisze:
latam trochę modelami na uwięzi i jeżeli by wprowadzono tak ą klasę modeli to chętnie pomogę przy napisaniu regulaminu dla tej klasy.

Temat pojawia się wcześniej. Moim zdaniem, warto.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 3 sty 2024, o 22:46 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2015, o 13:46
Posty: 36
Lokalizacja: Wejherowo
Witam Kolegów,

Regulamin klasy RETRO CL już istnieje i nie ma chyba potrzeby go zmieniać.

Pozdrawiam

Piotr

_________________
SAM 18-018
Pozdrawiam serdecznie
Piotr


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 4 sty 2024, o 00:09 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2022, o 23:03
Posty: 19
Lokalizacja: Korytów A
Witam Kolegów ,
czy to jest ten regulamin ?

Poniżej kilka podstawowych danych technicznych klasy RETRO -C/L
- maksymalna pojemność silnika 3,5 cm3
- długość linek w przedziale 11-18 m
- modele zagranicznej konstrukcji do 31.12. 1954
- modele naszej rodzimej konstrukcji do 31.12.1957
- modele nie muszą być w skali 1;1, mogą być skalowane
- program lotów: start, lot stabilny na wysokości 2 m, stożek, przewrót, pętla, lądowanie- figury do dowolnego wyboru.
.
Sugerował bym dodanie poniższych zapisów:

- lot oficjalny nie może trwać dłużej niż 7 minut
- uruchomienie silnika w czasie 2 minuty
- zawodnik ma dwie próby na jeden lot oficjalny
- rozpoczęcie próby zawodnik zgłasza poprzez podniesienie ręki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group