Forum modelarskie RC , projektowanie CAD
http://forum.aerodesignworks.eu/

SAM18 informacje
http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=84&t=1632
Strona 4 z 5

Autor:  marcinotwock [ 9 sty 2024, o 10:03 ]
Tytuł:  Re: SAM18 informacje

Cyt:"Nie, nie pisałem o tej klasie, miałem na myśli szybowce i nową klasę Elektric Glider...." - rozumiem i przepraszam za "bezpodstawne oskarżenie :-) Po prostu zauważyłem, że wcześniej ktoś zadał pytanie o sens czy zasadność skalowania modeli. Jeśli chodzi o wszelkie modele z napędami elektrycznymi nie mam o tym zielonego pojęcia, podobnie jak o szybowcach więc nie śmiem się wypowiadać. Natomiast uważam, że dzięki skalowaniu modeli mamy ich o wiele większa paletę do wykorzystania, bo to, co pisałeś Milo to święta racja. Jest dużo modeli pięknych ale...malutkich. Jeśli chodzi o klasę silnikówek to jeśli zabronimy skalowania modeli to wszyscy będą latać Lanzo Bomberami i kilkoma podobnymi modelami a kwestia zajętego miejsca rozbije się o temat "ile pieniędzy mogę wydać na silnik i jego przeróbkę". To będzie nudne jak flaki z olejem. Uważam też, że Piotrek ma rację pisząc o żeberkach i wzmocnieniach. Ale kwestia jeszcze chyba do dyskusji.
Marcin

Autor:  milo [ 11 sty 2024, o 23:04 ]
Tytuł:  Re: SAM18 informacje

Przypominam, że dyskutujemy o Krajowych Regulaminach Modeli Oldtimer. Co dla jednych jest łamaniem przepisów, dla innych jest zbyt restrykcyjne. Każdy z nas ma swoje argumenty. Dyskutujmy.
marcinotwock pisze:
Natomiast uważam, że dzięki skalowaniu modeli mamy ich o wiele większa paletę do wykorzystania

Dokładnie.
piciu pisze:
Dopuszczalne są jedynie wzmocnienie konstrukcji nie mające styczności z pokryciem modelu.

Wielu z nas poradzi sobie , ale wielu, szczególnie z mniejszym stażem modelarskim już nie. Sami wiecie jak łatwo aby japonka czy folia "złapała" jakąś rozpórkę czy listwę pod właściwą płaszczyzną konstrukcji... Może to niepotrzebne nerwy przy budowie, późniejszej ocenie modelu.
pepcio 11 pisze:
Nawet 90 mm rozstawu żeber dla folii pokryciowej to nie jest tragedia

Dla folii czy japonki może nie, ale dla wytrzymałości i sztywności modelu już tak.

Autor:  milo [ 25 sty 2024, o 15:17 ]
Tytuł:  Re: SAM18 informacje

Do wglądu bardzo robocza wersja regulaminów. Zapraszam do przeczytania i dyskusji.

Załączniki:
Regulamin SAM18 wersja robocza.pdf [250.48 KiB]
Pobrany 45 razy

Autor:  milo [ 27 sty 2024, o 13:46 ]
Tytuł:  Re: SAM18 informacje

Na wniosek kilku kolegów postanowiliśmy dodać jeszcze jedną klasę modeli do naszych krajowych regulaminów. Klasa "1/2 Texaco". Poniżej wersja robocza regulaminu, tłumaczenie. Zachęcam do lektury i dyskusji.

Załączniki:
1.2 Texaco.pdf [91.15 KiB]
Pobrany 40 razy

Autor:  piciu [ 28 sty 2024, o 00:25 ]
Tytuł:  Re: SAM18 informacje

Witam,

Dopuszcza się użycie silnika-monotyp COX BABY BEE 0.049 cu.in. ( 0,8 cm3 ) ze zbiornikiem 5,1 cm3. Można stosować silnik serii I lub II.

Pozdrawiam

Autor:  piciu [ 28 sty 2024, o 00:27 ]
Tytuł:  Re: SAM18 informacje

milo pisze:
Do wglądu bardzo robocza wersja regulaminów. Zapraszam do przeczytania i dyskusji.


A co z modelami swobodnie latającymi ?

Autor:  milo [ 28 sty 2024, o 12:37 ]
Tytuł:  Re: SAM18 informacje

piciu pisze:
A co z modelami swobodnie latającymi ?

Proszę napisać regulamin/przepisy, zamieścić tutaj ewentualnie wysłać do mnie na pw, dołączymy.

Autor:  milo [ 23 lut 2024, o 13:48 ]
Tytuł:  Re: SAM18 informacje

Za tydzień, tak sobie postanowiliśmy z Tomkiem, zasiadamy do napisania końcowych regulaminów, które chcielibyśmy aby obowiązywały na zawodach. Regulaminy dotyczą klas: szybowce /OTVR/ , Electric Glider, Elektrorubber, RetroPl, Texaco. Reszta klas do uzgodnienia w szerszym gronie na jakimś spotkaniu. Dyskusja słaba, tego się spodziewaliśmy. Jeżeli ktoś ma jeszcze coś do zaproponowania, szczególnie chodzi o preambułę, to proszę pisać.
Regulamin Wicherek Cup na razie zostaje taki jak w ostatnich latach, aczkolwiek dostęp do altimetra opracowanego przez Tomka może uprościć przepisy w tej klasie. Od wczesnej wiosny planujemy cykl spotkań/zawodów aby opracować, dopracować poszczególne zasady startów w klasach wykorzystujących altimeter.
Chciałbym jeszcze poinformować, że najnowszy altimeter ma możliwość programowania wysokości - 90, 100, 200, 300 metrów i czasu pracy silnika - 0, 30, 40, 60 sekund jednocześnie.

Autor:  marcinotwock [ 22 kwie 2024, o 15:14 ]
Tytuł:  Re: SAM18 informacje

Witam,
Chciałbym zapytać o Puchar Wicherka. Po ogólnych przepisach dodany jest punkt 1 mówiący o modelu z altimetrem. Jak to rozumieć?
Każdy model w tej kategorii musi być obligatoryjnie wyposażony w to urządzenie?
Marcin

Autor:  milo [ 22 kwie 2024, o 18:06 ]
Tytuł:  Re: SAM18 informacje

W regulaminie są dwie opcje. Starty tak jak były do tej pory /czas pracy silnika 30 sekund mierzy sędzia/ lub starty z altimetrem, czyli w zależności od wersji urządzenia: wyłączenie silnika na 100 m lub po 30 sekundach pracy / to robi altimetr w najnowszej wersji/ w zależności który parametr model wcześniej osiągnie, lub w przypadku starszych wersji: wyłączenie silnika na 100 m /altimetr/ lub po 30 sekundach pracy mierzonej przez sędziego.
W przypadku startów z altimetrem unikamy "wyścigu zbrojeń" w zakresie napędów i mamy wszyscy te same warunki początkowe - 100 metrów wysokości.

Strona 4 z 5 Strefa czasowa UTC+2godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/