Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Szybowiec "Mewa" 1936 r. http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=80&t=1320 |
Strona 8 z 13 |
Autor: | molej [ 14 kwie 2017, o 12:18 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec "Mewa" 1936 r. |
Skrzydła na podstawkach ustalających: Załącznik: Okazało się, że szerokość stopki pod wręgami jest zbyt mała aby całość stała "pewnie" i w ustalonym położeniu (zarówno przechył jak i kąt zaklinowania). Wykonałem więc konstrukcję wsporczą ze starych listewek pozyskanych z... fajerwerków : Załącznik: Załącznik: Tak prezentują się wręgi centralnej części kadłuba. Do pochew wklejone klocki na żywicę, a pasy zamknąłem klejem poliuretanowym. Wyszło to aż nadto pancerne - oczywiście kosztem masy : Załącznik: Zrobiłem przymiarkę z tylną częścią kadłuba: Załącznik:
|
Autor: | molej [ 10 maja 2017, o 12:30 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec "Mewa" 1936 r. |
Przyszła pora na poprawne zorientowanie skrzydeł do kadłuba. Najpierw tylna część i sprawdzenie przy pomocy długiej poziomicy czy natarcie i spływ na są tak samo ustawione (w pionie): Załącznik: Później dokładka przednich wręg oraz usterzenia: Załącznik: Oj długo zastanawiałem się czy na pewno jest dobrze. Aż sam się z siebie śmiałem . Wszystkie wręgi mają podstawki jednakowej szerokości - stąd pozycjonują się przy kątowniku na desce montażowej. Usterzenie sprawdzone w pionie za pomocą kątownika (natarcie i spływ). Dodatkowo dla upewnienia się - poziomica laserowa: Załącznik: A za pomocą sznurka wyrównałem odpowiednie odległości (poniżej czarne linie): Załącznik: Podłużnice złapane zaciskami, po raz nasty kontrola wymiarów i klejenie: Załącznik: Choć i tak jakoś nie mam 100% pewności |
Autor: | molej [ 15 maja 2017, o 18:36 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec "Mewa" 1936 r. |
Łoże przedłużające wał - "ręczne frezowanie" Załącznik: Załącznik: Łoże przykręcone do silnika: Załącznik: Załącznik: Wręga silnikowa: Załącznik: Przymiarka do modelu: Załącznik:
|
Autor: | molej [ 7 cze 2017, o 12:38 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec "Mewa" 1936 r. |
Po wklejeniu półek i zamocowaniu serw, przyszedł czas na napęd pull - pull. Układ mam podobny jak na tym zdjęciu. Powoduje to, że przesunięcie linek w kierunku osi podłużnej jest większe niż na zewnątrz. I tak muszę zrobić przepusty na linki, ale myślę że lepiej byłoby punkty zaczepienia dać prostopadle w osi obrotu... Miałem tylko dwa małe elementy do zaczepienia linek, wykonałem więc własne z drutu aluminiowego: Załącznik: Więcej nie kupię "fabrycznych" Zabrałem się za mozolne klepkowanie kadłuba: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Myślałem że to szybciej pójdzie |
Autor: | Marek_Spy [ 11 cze 2017, o 15:46 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec "Mewa" 1936 r. |
Oglądam i widzę, że informatyka dziś jest niesamowita. Ja musiałem ręcznie liczyć ale... Zapominasz podczas symulacji o pokryciu, które wzmacnia konstrukcję, tego nie możesz pomijać (chodzi mi o analizę żeberka). Inne czasy i inne narzędzia |
Autor: | molej [ 22 cze 2017, o 13:39 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec "Mewa" 1936 r. |
Marek_Spy pisze: Zapominasz podczas symulacji o pokryciu, które wzmacnia konstrukcję, tego nie możesz pomijać (chodzi mi o analizę żeberka) Zgadzam się oczywiście, że poszycie (nawet miękkie) wzmacnia konstrukcją. W symulacji chodziło tylko o porównanie wytrzymałości do masy (wycięcia) dla wybranego stanu obciążenia. Obliczenia całego płata dla tylko przyjętych warunków lotu w mojej opinii nie będą miarodajne. Wszak dynamiczne obciążenia konstrukcji podczas twardych lądowań, zahaczeń skrzydłem o przeszkodę itp. będą znacznie większe. |
Autor: | molej [ 13 lip 2017, o 13:51 ] | |||
Tytuł: | Re: Szybowiec "Mewa" 1936 r. | |||
Ciąg dalszy kadłuba: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Płoza:
|
Autor: | molej [ 27 wrz 2017, o 09:45 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec "Mewa" 1936 r. |
Elementy przejścia skrzydło-kadłub w części spływu z balso-sklejki: Załącznik: Wkleiłem stalowe kołki ustalające oraz rozpórkę wzmacniającą kadłub: Załącznik: W miejscu prowadzenia przewodów serw wkleiłem rurki z kartonu (dla lepszego "trafienia" w otwór). Załącznik: Klepkowanie zakończone i wstępnie oszlifowane. Dużo jeszcze pracy przy szlifowaniu / wyprowadzaniu krzywizn: Załącznik:
|
Strona 8 z 13 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |