Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 mar 2024, o 19:38

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna
Autor Wiadomość
Post: 9 sty 2018, o 10:42 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
No, nabiera Mewa wyglądu :lol: . Ale ta obwódka czarna wokół loga LOPP to chyba nie powinna być.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 sty 2018, o 13:36 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Wprawne oko w dzisiejszych czasach jest na wagę złota :D
Zgadzam się, że czarnej obwódki na oryginalnym logo nie było. I na początku też tak zrobiłem i nakleiłem. Jednakże folia nie jest do końca jest transparentna:
Załącznik:
358.JPG
358.JPG [ 125.92 KiB | Przeglądany 13096 razy ]

Nieco przyciemnia kolor i widać wyraźną granicę folii. Fajnie wyszłoby gdyby zrobić kalkomanię ale nie mam możliwości. Po dodaniu czarnej obwódki, różnica barw się nieco zatarła i tak zostawiłem. Jest to taki kompromis - w końcu to Easy ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sty 2018, o 14:30 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
W końcu zabrałem się za kadłub. Oklejanie powierzchni nierozwijalnych skutecznie mnie zniechęcały do pracy... Okleiłem statecznik, później tydzień przerwy i tak w koło ;)
Wymyśliłem, że kadłub da się okleić na znacznej części z jednego arkusza. Najpierw okleiłem statecznik i przejście, później skrzydła / centropłat wraz z przejściami, płozę ogonową a na końcu resztę już z jednego arkusza. Tylna część jest jakby owalnym stożkiem więc nie było aż tak dużego problemu. Problem pojawił się gdy przód zaczął się zwężać. W miejscu gdzie będzie płoza z przodu, rozciąłem folię, na jednej połówce zostawiłem papier i tak męczyłem się żeby fałdek za wiele nie wyszło. W pewnym momencie, gdy kadłub był pionowo, dziobem w górę, połówka z papierem odkleiła się (była na taśmie), opadła i powiększyła nacięcie folii o jakieś 60 mm rozrywając się zygzakiem lekko na bok :twisted: Do tego w żelazku przepalił się drut oporowy i po 1,5h walki odłożyłem kadłub. Na drugi dzień, gdy zobaczyłem w świetle dziennym jak mi wyszło - to tragedia. Fałdy, załamania - tra-ge-dia :shock: Aż mi się kolejne parę dni nie chciało patrzeć na robotę ;) Na szczęście stan foli był jeszcze przed końcowym naciąganiem więc po nabyciu nowego żelazka dokończyłem robotę. Nie wyszło idealnie, acz akceptowalnie. Największą trudnością było mocowanie folii na wklęsłych powierzchniach (przejście skrzydło-kadłub, kadłub-statecznik). Chyba lepiej robić to opalarką a nie żelazkiem.
W porównaniu do malowania, oklejanie jest na pewno mniej pracochłonne. Za to wytrzymałość na wgniecenia, uszkodzenia dużo mniejsza. Z kolejnej jednak strony, nie ma problemu z różnicą odcieni farba-folia. Farba za to nie będzie się odrywać jak folia... Można wiele wymieniać, każda technika ma swoje plusy i minusy. Jak zrobiłbym następny kadłub? Szczerze, nie wiem ;) Na koniec parę zdjęć. Trzeba jeszcze dopieścić ale już prawie...


Załączniki:
359.JPG
359.JPG [ 52.34 KiB | Przeglądany 13050 razy ]
360.JPG
360.JPG [ 55.24 KiB | Przeglądany 13050 razy ]
361.JPG
361.JPG [ 56.23 KiB | Przeglądany 13050 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 sty 2018, o 16:14 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Płoza z przodu przykręcona dwoma śrubkami. Z tyłu, przesuwnie na elemencie z drutu aluminiowego (amortyzacja):
Załącznik:
362.jpg
362.jpg [ 46.44 KiB | Przeglądany 13008 razy ]
Załącznik:
363.jpg
363.jpg [ 52.08 KiB | Przeglądany 13008 razy ]
Załącznik:
365.jpg
365.jpg [ 71.61 KiB | Przeglądany 13008 razy ]

Płoza tylna z płaskownika z nierdzewki. Przyklejona i przeszyta:
Załącznik:
364.jpg
364.jpg [ 120.89 KiB | Przeglądany 13008 razy ]

Wstępne wyliczenia środków masy okazały się bardzo trafne. Z kadłubem najbardziej się pomyliłem jeśli chodzi o położenie SM ale za to wyszedł on lżejszy więc do obliczeń "zrównoważyło" się. Polecam takie obliczenia na samym początku. Wiemy wtedy czy musimy walczyć np. o każdy gram usterzenia lub czy serwa możemy umieścić w ogonie.
U mnie położenie pakietu różni się o 5 mm od zakładanego:
Załącznik:
366.jpg
366.jpg [ 86.16 KiB | Przeglądany 13008 razy ]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 lut 2018, o 18:09 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Balsowe owiewki napędów oklejone folią. Zostawiłem kilka mm naddatku i następnie przyprasowałem osłony na swoje miejsce:
Załącznik:
367.jpg
367.jpg [ 52.2 KiB | Przeglądany 12936 razy ]
Załącznik:
368.jpg
368.jpg [ 68.14 KiB | Przeglądany 12936 razy ]

Zakres wychyleń lotek to +19°/-69°.

Numery rejestracyjne na kadłubie:
Załącznik:
369.jpg
369.jpg [ 109.28 KiB | Przeglądany 12936 razy ]

Zrobiłem pomiary mocy napędu. Zamiast szacowanego poboru na poziomie 25A otrzymałem jedynie 14A i 156W mocy :shock: Obroty też odbiegają od tych z kalkulatora. Czekam teraz na wagę aby dokonać dokładniejszych pomiarów. Obawiam się, że przy obecnym poborze prądu, ciąg będzie niewystarczający.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2018, o 13:01 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Zrobiłem kopyto do tłoczenia kabinki takie prawie już "na gotowo". Wykonałem kompaktowy stół do formowania podciśnieniowego:
Załącznik:
370.JPG
370.JPG [ 70.88 KiB | Przeglądany 12879 razy ]

No może nie stół tylko przystawka :lol: Zależało mi na małych gabarytach gdyż rzadko kiedy będzie używany.
Nagrzałem vivak, przyłożyłem ramkę i cyk - od razu zgniotło mi kopyto :shock: :shock: :shock: :shock: :evil:
Załącznik:
371.JPG
371.JPG [ 101.22 KiB | Przeglądany 12879 razy ]

Nie sądziłem, że odkurzacz będzie w stanie wytworzyć aż takie podciśnienie :x :cry: Cieszę się tylko, że robiłem test tłoczenia (wiedziałem że po pierwszym razie będą poprawki). Gdybym poświęcił dużo czasu na dopieszczenie kopyta, teraz byłoby ciężej ;)
Teraz klejenie, szpachlowania, szlifowanie..... ehhh :cry:
Załącznik:
372.JPG
372.JPG [ 83.83 KiB | Przeglądany 12879 razy ]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2018, o 14:16 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
molej pisze:
Nie sądziłem, że odkurzacz będzie w stanie wytworzyć aż takie podciśnienie


Cóż powiedzieć ;) ..." fizyka klasa VII, strona .... itd..." :lol: Pamiętam ze szkoleń, że nadciśnienie rzędu ok 1 atm (czyli 1 kg/cm²) potrafi obrócić w pył (np. wybuch gazu) nasze wieżowce budowane w latach 70-tych i 80-tych. Zresztą czasami pokazują to w TV :( .
Ok, ale nie o tym dyskutujemy. Wystarczyło poczytać wątki Kobuza i inne, pooglądać zdjęcia ;) . Kopyto płaskie od strony stolika, kilka warstw tkaniny dodatkowo wzmacniam węglem. Wszystko szlifowane szpachlowane i malowane lakierami utwardzalnymi a na koniec polerowane. Przed tłoczeniem szmatka antystatyczna. Sprawdzone nic się nie przykleja itp./itd.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 3 mar 2018, o 17:42 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Odkurzacz na pewno nie osiągnie wartości podciśnienia -1 bar. Zakładałem że mój jest w stanie wytworzyć ≈ -0,2 bar co nie zmienia faktu, że to jednak sporo. Kopyto wydawało się wystarczająco sztywne ale ze względu na sposób zamocowania, wytrzymałość była niewystarczająca. Gdybym podparł je na środku - zapewne nie byłoby problemu.
Wątek z Kobuzem czytałem, oglądałem - jak z resztą wszystkie na forum :D . W Kobuzie kopyto masz nieco inne:
Załącznik:
373.jpg
373.jpg [ 92.39 KiB | Przeglądany 12835 razy ]

Robiąc kopyto "typowe", ciężej popełnić błąd bo i tak dolna część jest płaska. Zazwyczaj nie robi się wzmocnień, wyprowadzeń aby uzyskać całkowicie płaski spód:
Załącznik:
374.jpg
374.jpg [ 97.61 KiB | Przeglądany 12835 razy ]

Po uszkodzeniu kopyta, dla mnie też stało się oczywiste jak powinno ono wyglądać i gdzie był bląd. Teraz poklejone, zaszpachlowane czeka na szlifowanie i później to już standardowo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 kwie 2018, o 14:49 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
W temacie napędu - zakupiłem wagę i zmierzyłem ciąg. Test w Mewie robiłem dla rozstawu osi łopat 20 mm. Porównałem też taki sam silnik i regulator ale z kołpakiem o rozstawie osi łopat = 49mm. Pomiary wykonałem dla łopat 10x6, przy napięciu nie obciążonego pakietu = 11,4 V (tryb storage):

20 mm - 20,4A / 220W / 10440 RPM / 970g ciąg
49 mm - 27,0A / 285W / 9450 RPM / 1245g ciąg

Przy zmianie łopat Mewy 10x6 na 11x6:
10x6 - 20,4A / 220W / 10440 RPM
11x6 - 26,0A / 278W / 9840 RPM

Przy większym śmigle skróci się czas pracy. Zobaczę jak napęd będzie pracował z 10x6 i podejmę decyzję co do zmian. Należy pamiętać że przy wyższym napięciu (pakiet naładowany), pobór prądu, moc, obroty, ciąg - będą wyższe.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2018, o 10:19 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Zostało niewiele a trwało to bardzo długo, ale w końcu udało się. Co prawda kabina jeszcze tymczasowa ale do latania nadaje się :D
Załącznik:
375.JPG
375.JPG [ 74.37 KiB | Przeglądany 12449 razy ]

Masa wynos 1404g (w tym płatowiec 915g). Sam kadłub waży 322g. Można było spokojnie trochę gram "uciąć" na pancernych wręgach centropłata. Na komputerze wyglądało to ok, ale po sklejeniu i zważeniu aż sam się zdziwiłem :o :
Załącznik:
376.JPG
376.JPG [ 152.4 KiB | Przeglądany 12449 razy ]

Do tego łączniki ważą 93g. Można tylne zrobić nieco krótsze i z duraluminium. Zobaczę po lotach czy obniżać masę.
Obciążenie pow. wynosi 34,2 [g/dm²].


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group