Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 mar 2024, o 19:51

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 29 paź 2015, o 19:33 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44
Posty: 740
Lokalizacja: Elbląg
Podoba mi się. Nagrody i tak trafią do jednej osoby. Na dzień dzisiejszy ciężko będzie o rywali. Tak więc "przechodnia" to pro forma. Chyba ,że będzie startował poza konkursem. :lol: :lol: :lol:

_________________
Cudowne widoki
...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.

Pozdrawiam Mirek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 paź 2015, o 19:42 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 3 kwie 2013, o 13:14
Posty: 571
Lokalizacja: Warszawa
pepcio 11 pisze:
Podoba mi się. Nagrody i tak trafią do jednej osoby. ... :lol: :lol: :lol:

A cóż to za tendencyjne podejście! :lol: :lol: :lol: Jeszcze nic nie zostało ustalone! :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam :)
Paweł
SAM 18-016


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2015, o 07:50 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44
Posty: 740
Lokalizacja: Elbląg
Skoro traktujemy to jako zabawę to wolałbym aby co roku każdy uczestnik otrzymał jakiś gadżet na pamiątkę. ;) Widziałbym tam raczej napis coś w rodzaju:
„Nagroda za zaangażowanie i udział w zawodach modeli latających „ADW Easy”
Można ewentualnie dopisać "I zawodów" i rok. Wyniki z konkurencji i nazwiska umieścimy w tabeli razem z kometarzami dla potomnych. :)

_________________
Cudowne widoki
...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.

Pozdrawiam Mirek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 5 lis 2015, o 16:06 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Ze swojej strony zaproponuję, aby lądowanie oceniać tam gdzie model się zatrzymał a nie gdzie było przyziemienie. Czasem dobieg to dobre kilka metrów i nie będzie zastanawiania się czy to było 0,9 m czy 1,1 m. Wtedy każdy pilot będzie musiał pokazać że całkowicie zna swój model ;)
No i jeszcze rozpiętość maksymalna określona na 2,2 metra. Jest ok, ale dodajmy zapis który umożliwi odstępstwo od tej reguły. Bo jak ktoś będzie robić model Easy, zrobi płaty po 1,1 [m] a gdy okaże się po złożeniu że razem z kadłubem to już 2,3 [m] to aby nie było płaczu ale warunkowa możliwość udziału w zawodach. Wiem, wiem, wydaje się to mało prawdopodobne ale sam czytałem historie ludzi którzy budowali skrzydła do modelu i okazało się, że zrobiono.... dwa prawe :lol: I to nie raz o czymś takim słyszałem ;) :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 5 lis 2015, o 21:52 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 3 kwie 2013, o 13:14
Posty: 571
Lokalizacja: Warszawa
REGULAMIN
zawodów modeli klasy ADW Easy


I. Postanowienia ogólne
Zawody modeli klasy ADW Easy są formą popularyzacji modelarstwa lotniczego. Celem zawodów, poza organizacją spotkania modelarskiego, jest przede wszystkim szerzenie idei budowania w miniaturze latających modeli polskich szybowców i samolotów oraz wymiana doświadczeń modelarskich. Zawody w żadnym stopniu nie są formą zawodniczej rywalizacji – należy traktować je jako formę spotkania towarzyskiego, w czasie którego prezentowane są umiejętności budowy i pilotowania modeli.

II. Zasady uczestnictwa w zawodach

W zawodach może brać udział każdy, kto samodzielnie zbuduje latający model szybowca lub samolotu polskiej konstrukcji, z dowolnego okresu rozwoju polskiego lotnictwa. Model powinien być wykonany z zachowaniem podobieństwa do oryginału, jednak nie musi być jego odzwierciedleniem
pod względem zachowania zasad obowiązujących przy budowie półmakiet lub makiet. Konstrukcja modelu oraz technologia jego wykonania jest dowolna, podobnie jak metoda startu modeli szybowców, łącznie z zastosowaniem napędu pomocniczego. Jedynymi ograniczeniami są:
a) model nie może przekraczać 2,2 m. rozpiętości,
b) model nie może być wykonany z zestawu.

III. Konkurencje w czasie zawodów

Zawody przeprowadzane są w następujących konkurencjach:
a) ocena statyczna modelu,
b) realizm lotu,
c) celność lądowania.
Komisję oceniającą poszczególne konkurencje stanowią wszyscy uczestnicy zawodów z zastrzeżeniem, że członek komisji nie bierze udziału w ocenie własnego modelu w powyższych konkurencjach.

IV. Zasady rozgrywania konkurencji

Ocena statyczna modelu
Model oceniany jest z odległości 3. metrów. Podczas oceniania każdy
z oceniających przyznaje od 1. do 10. punktów biorąc pod uwagę:
 - podobieństwo modelu do pierwowzoru,
 - zgodność sposobu malowania modelu i oznakowania,
 - jakość (staranność) wykonania modelu.
Ocena końcowa, wyrażona w punktach, jest sumą wszystkich punktów przyznanych przez poszczególnych członków komisji.
Każdy z zawodników może dodatkowo zaprezentować swój model w czasie oceny statycznej za pomocą np. karty informacyjnej, umieszczając na niej podstawowe informacje dotyczące oryginału (rok powstania konstrukcji, imię i nazwisko konstruktora, zakład produkcyjny lub inne szczegóły). Fakt wykonania karty informacyjnej nie będzie miał wpływu na wynik oceny statycznej.

Realizm lotu

Konkurencja ta polega na wykonaniu przez startującego przynajmniej jednego pełnego kręgu nad miejscem rozgrywania zawodów i wyrażeniu opinii przez członków komisji w zakresie mniejszego lub większego podobieństwa do lotu prawdziwego szybowca lub samolotu. Metoda startu w odniesieniu do szybowców, tak jak wcześniej zostało to opisane, jest dowolna. Członkowie komisji przyznają – podobnie jak podczas oceny statycznej – od 1. do 10. punktów. Przyznane punkty są ogólną, jednorazową (bez podziału na poszczególne etapy lotu) oceną wyrażającą opinię (wrażenie) każdego z członków komisji. Ocena końcowa, wyrażona w punktach, jest sumą wszystkich punktów przyznanych przez poszczególnych członków komisji.

Celność lądowania

W celu rozegrania tej konkurencji, w miejscu rozgrywania zawodów zostanie wyznaczony obszar jej przeprowadzenia. Obszarem tym będzie prostokąt o wymiarach około 10 metrów (szerokość) i około 19 metrów (długość) – zgodnie z kierunkiem lądowania. Obszarem odniesienia w ocenianiu tej konkurencji jest prostokąt (jego granice) o wymiarach 1 x 10 m (10 metrów – wymiar prostopadły do kierunku lądowania), położony pośrodku wyznaczonego obszaru. Od tego punktu odniesienia (wyznaczonego prostokąta) prowadzone będą wszelkie pomiary zmierzające do przyznania oceny końcowej w tej konkurencji. Za punkt odniesienia, do którego będzie mierzona odległość od obszaru odniesienia jest punkt dotknięcia modelem powierzchni lądowiska (przyziemienie) i nieoderwanie się od niej w końcowym etapie lądowania. Punkt ten ustalają wspólnie wszyscy członkowie komisji. Odbicie modelu od powierzchni lotniska („kangur”) nie jest miejscem przyziemienia. Za tą konkurencję startujący może otrzymać od 0. do 100. punktów, przy czym wynik najniższy jest wynikiem najlepszym. Lądowanie modelu poza przyjętymi granicami obszaru odniesienia oceniane jest na 100 punktów. Warunkiem przeprowadzania pomiaru odległości jest zatrzymanie modelu (pod względem jego osi podłużnej - kadłuba) pod kątem nie większym niż 90 stopni w stosunku do kierunku lądowania. Powyższy warunek oceniają wspólnie wszyscy członkowie komisji. Pomiar odległości (celności lądowania) przeprowadzany jest ustaloną bezpośrednio przed rozpoczęciem zawodów metodą (taśma miernicza, „kroki” itp.). Jedynym, niezbędnym warunkiem w organizacji tej konkurencji jest wyznaczenie obszaru odniesienia (jego granic), od którego będą prowadzone odległości lądowania. Powyższe zasady są graficznie określone w załączniku.

V. Ustalenia końcowe

Przedstawione powyżej zasady i warunki przeprowadzenia zawodów nie są warunkami niezmiennymi i bezwzględnie przewidzianymi do spełnienia. Wszyscy uczestnicy spotkania (zawodów), będący przecież członkami komisji mogą ustalić wspólnie (bezpośrednio przed rozpoczęciem zawodów) zasady i warunki nieco odmienne od powyżej opisanych, w zależności od panujących warunków pogodowych, technicznych lub innych, nie przewidzianych powyższym regulaminem okoliczności, ale zmierzające do przeprowadzenia przewidzianych do rozegrania konkurencji.
Regulamin nie przewiduje zwycięzców ani pokonanych w zawodach. Uznaniem za osiągnięcie najlepszych wyników w poszczególnych konkurencjach zawodów jest przede wszystkim nieprzeciętna satysfakcja z otrzymania wyróżnienia. O ile organizatorzy i uczestnicy zawodów będą mieli taką możliwość, to uczestnicy zawodów, którzy osiągnęli najlepsze wyniki
w poszczególnych konkurencjach zostaną wyróżnieni pamiątkowymi upominkami lub dyplomami, których forma zostanie dodatkowo określona.
Załącznik:
schemat.JPG
schemat.JPG [ 39.83 KiB | Przeglądany 8945 razy ]

Załącznik:
Regulamin ADW Easy.pdf [171.62 KiB]
Pobrany 448 razy

_________________
Pozdrawiam :)
Paweł
SAM 18-016


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 6 lis 2015, o 11:54 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Odwróciłbym osobiście punktację za celność lądowania, aby maksymalna ocena była w środku. Będzie to bardziej intuicyjne, bo dobre lądowanie to bardzie "strzał w dziesiątkę" niż w zero ;)
Jednocześnie ujednolici to wszystkie konkurencje. Chyba że 1 punkt za ocenę statyczną lub realizm lotu jest maksymalną oceną...


Edit:
Przyznam iż nie wiedziałem o tym, o czym kolega milo wpomniał. Wobec poniższego, bezzasadnym staje się maksymalizacja punktów za celne lądowanie a wręcz koniecznym wydaje się być LLZZ (lotnicze lądowanie za zero ;) ).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 6 lis 2015, o 13:37 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
molej pisze:
Będzie to bardziej intuicyjne, bo dobre lądowanie to bardzie "strzał w dziesiątkę" niż w zero ;)

Pozwolę sobie popolemizować z tą propozycją. W lotnictwie sportowym mówi się : "konkurencja za zero", "lądowanie na/w zero"..... dlatego taka była nasza propozycja.Tak się mówi podczas zawodów rajdowo-nawigacyjnych, mamy tam, jako Polska, ogromne osiągnięcia. W regulaminie jest na końcu taki punkt, że uczestnicy/zawodnicy, mogą dowolnie dostosowywać sobie regulamin do potrzeb, oczywiście w ramach powyższych przepisów, a czy to będzie 10 pkt czy zero, do wyboru, choć "lądowanie za zero" brzmi bardzo lotniczo :) .

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group