Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 29 mar 2024, o 00:06

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 20 maja 2015, o 21:50 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3695
Lokalizacja: Elbląg
Lisek miodzio :) , pakuj wyposażenie, wyważaj i oblatujemy :D

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2015, o 09:10 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, o 19:55
Posty: 489
Lokalizacja: Warszawa
pepcio 11 pisze:
Błąd konstrukcyjny :o Nijak nie mogłem ukryć serwa w gabarytach profilu mimo, że przesunąłem o oczko bliżej kadłuba w skrzydle. Cóż, pozostało zrobić odsadzenie pod spodem skrzydła ;)

Mogłeś serwo przesunąć bliżej dźwigara.
Życzę udanych oblotów.

_________________
Pozdrawiam.
Stefan.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2015, o 15:18 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Maszyna klasa :) Ta charakterystyczna sylwetka bardzo ładnie się prezentuje. No i podziw tempa pracy bo w tym czasie, jeśli się nie mylę, powstały prawie dwa modele :D
Przy okazji - jaka wyszła masa płatowca? No i jak uzbroisz go to fajnie jak byś podał masę całkowitą i obciążenie powierzchni...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 6 cze 2015, o 15:43 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44
Posty: 740
Lokalizacja: Elbląg
Uzbroiłem wreszcie modele Po raz pierwszy bawiłem się w mikro .Środek ciężkości przyjąłem według informacji „milo” 60 mm od krawędzi natarcia. Waga do lotu 1340 gramów . No cóż, belka ogonowa trochę za siermiężna z usterzeniem pionowym. :roll: Dla następnych budowniczych uwaga: odchudzić . :P Jednak laminatowa mogła być ciut lżejsza.
Dla porównania „Jaskółka” ma 200 gramów mniej. ;)
Odsadzenie na skrzydle nie jest rażące. :)
Załącznik:
P6065307.JPG
P6065307.JPG [ 70.23 KiB | Przeglądany 10395 razy ]

Igielitowa rurka do wyprowadzenia anteny na zewnątrz. :)
Załącznik:
P6065310.JPG
P6065310.JPG [ 98.02 KiB | Przeglądany 10395 razy ]

_________________
Cudowne widoki
...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.

Pozdrawiam Mirek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 6 cze 2015, o 15:47 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3695
Lokalizacja: Elbląg
"Jaskółka waga ok, ale "Lis" faktycznie trochę "cegłowaty". Kiedy oblot :) . Dzisiaj ok 17.30/18 jesteśmy na lotnisku z holem, tzn ja i Tomek..... ;)

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 8 lip 2015, o 12:41 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44
Posty: 740
Lokalizacja: Elbląg
„Lis” odszedł do „krainy wiecznych łowów”. :( Dzisiaj na spokojnie przeanalizowałem przyczynę niepowodzenia.
Dzień I.
Loty z ręki wieczorną porą wykazały złe umiejscowienie środka ciężkości. Wyliczone 60 mm od krawędzi spowodowały obciążenie na nos. Całe szczęście ,że solidna płoza i kółeczko dawały sobie radę. Kąt zaklinowania leciutko skorygowałem statecznikiem poziomym. Stateczność podłużna nadal nie zadowalająca ( cały czas nurtowała mnie ta długość belki ogonowej). Już na wstępie uwidoczniła się słaba reakcja steru kierunku. :| Do malej korekty.
Dzień II.
Piękny dzień. Gorąco i prawie bezwietrznie .Parę lotów z ręki. Niby jest dobrze ale coś jest nadal powoduje zakłócenia w stabilności. :? Tutaj powinienem przerwać dalsze doświadczenia do głębszej analizy. Ale jak to na lotnisku. Jedziemy w górę! Hol przygotowany i….. ;)
Naciąg gumy chyba nie do końca był za duży i na wysokości około 10 m model wszedł w zakręt wczepiając się. Teraz to było już tylko ratowanie się. Nie udało się mi go do końca wyprowadzić do poziomego położenia i prawym skrzydłem zaczepił o murawę. Klasyczny cyrkiel przy lądowaniu. Belka kadłubowa ku mojemu zdziwieniu trzasnęła jak zapałka .Prawe skrzydło złamane. Obraz totalnej klęski. :x
Dzień III.
Badania „komisji” oszacowały katastrofę. Odbiornik nie uszkodzony (całe szczęście). Trzy serwa straciły zęby (niby karbonowe). Belka ogonowa całkowicie złamana (a wydawało mi się ,że taka solidna). Prawe skrzydło złamane w okolicy lotki. Pilot z cała przednią częścią przeżył. Praktycznie model nie do odbudowania. Ale…szkoda żeby ten projekt skończył marnie.
„Umarł król nich żyje król”. Nie wykluczone że powstanie „Lis II” ;)
Będzie całkowicie przekonstruowany kadłub. Mocno odchudzony. Belka będzie dłuższa i muszą być chyba powiększone powierzchnie sterowe. Najgorsze to zbudowanie nowych skrzydeł.

Lis na lotnisku przed feralnym lotem.
Załącznik:
DSC00210.JPG
DSC00210.JPG [ 223.68 KiB | Przeglądany 10329 razy ]

Załącznik:
DSC00216.JPG
DSC00216.JPG [ 346.88 KiB | Przeglądany 10329 razy ]

Loty z ręki.
Załącznik:
Lis.jpg
Lis.jpg [ 387.35 KiB | Przeglądany 10329 razy ]

Obraz którego modelarze nie lubią oglądać.
Załącznik:
DSC00229.JPG
DSC00229.JPG [ 392.69 KiB | Przeglądany 10329 razy ]

_________________
Cudowne widoki
...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.

Pozdrawiam Mirek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 9 lip 2015, o 11:34 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44
Posty: 740
Lokalizacja: Elbląg
Decyzja zapadła . :lol: Będzie Lis II. :!: Przede wszystkim powiększę lekko usterzenie i przedłużę belkę ogonową. Reszta bez zmian.Całe usterzenie będzie pokryte folią. Statecznik pionowy będzie chudszy nie tak jak w Lisie I który był robiony pod wymiar fi belki. Wykorzystam nietknięty dziób i trochę go wyażuruję .Jest mocny, to boki także pokryję folią. Belka ogonowa będzie zrobiona tak jak w modelu cało drewnianym firmy OLD GLIDERS. Pokryje ją także tylko folią . Jak ma chrupnąć to i chrupnie ta pokryta balsą. ;) Na laminatach nie znam się to tę wersję odpuściłem. Po zerwaniu pokrycia lewego skrzydła ocenie go czy da się go wykorzystać . Może trzeba będzie zrobić tylko jedno prawe. Tak czy siak muszę stuknąć do "milo" aby mi dostarczył formatki.Ale to na jesieni.A dlaczego ? Bo w głowie mam pomysł aby zbudować naprędce model do treningu z gumy. W miarę lekki i taki szybko naprawialny. Może niebawem pojawi się na ADW "EASY".

Modernizacja modelu.
Załącznik:
LIS II.jpeg
LIS II.jpeg [ 35.31 KiB | Przeglądany 10289 razy ]

Konstrukcja modelu w wersji drewnianej .Źródło - firma "OLD GLIDERS".
Załącznik:
SZD-25.JPG
SZD-25.JPG [ 120.19 KiB | Przeglądany 10289 razy ]

_________________
Cudowne widoki
...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.

Pozdrawiam Mirek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 9 lip 2015, o 12:10 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 3 kwie 2013, o 13:14
Posty: 571
Lokalizacja: Warszawa
Świetna decyzja Mirku! :D Miło patrzeć na fajnie zrobiony model. Ale może jeszcze warto byłoby sprawdzić wyliczenia współczynnika "A" po to, żeby nie być znowu zaskoczonym? A może już sprawdzałeś?

_________________
Pozdrawiam :)
Paweł
SAM 18-016


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lip 2015, o 21:53 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44
Posty: 740
Lokalizacja: Elbląg
Na dowód ,że temat nie umarł pokazuję "bazę" dla Lisa II. ;) Czeka mnie wykonanie nowej belki kadłubowej według wzoru jak powyżej. "Przetestowałem" resztkę starej i....nie do złamania. Jak to chrupnęło? :o
Załącznik:
P7105369.JPG
P7105369.JPG [ 127.87 KiB | Przeglądany 10235 razy ]

Nowy "Lisek" będzie miał inne barwy. Dla odróżnienia od pechowego będzie to SP-2354 .Z czwórki ma być piątka.Bo na piątkę ma być tym razem wykonany. W "barwach narodowych".

SZD-25A Lis pod dachem hangaru Aeroklubu Wrocławskiego. Źródło- Fotograficzny Rejestr Szybowców.


Załączniki:
lis_sp2354_0589.jpg
lis_sp2354_0589.jpg [ 135.63 KiB | Przeglądany 10235 razy ]

_________________
Cudowne widoki
...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.

Pozdrawiam Mirek
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 lip 2015, o 09:49 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44
Posty: 740
Lokalizacja: Elbląg
Nowy-stary Lisek dostał belkę kadłubową w nowej wersji wykonaną z listewek sosnowych 3X3. :) Zastanawiam się czy pokryć ją w tym stanie folią czy nałożyć "prezerwatywę" z cieniutkiej balsy plus folia.;) Na zginanie jest OK. Na skręcanie w tym stanie już mniej.
Załącznik:
P7135370.JPG
P7135370.JPG [ 124.5 KiB | Przeglądany 10220 razy ]

_________________
Cudowne widoki
...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.

Pozdrawiam Mirek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group