Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 mar 2024, o 16:50

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
Post: 17 cze 2015, o 21:41 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Jako "konstruktor" modelu pozwolę sobie napisać kilka zdań na temat oblotu "Jaskółki".
Wykonałem kilka lotów, z holu gumowego później, wcześniej z ręki. Już przed lotami zauważyłem, że serwa lotek są na kablu "Y", czyli nie ma mowy o różnicowym wychyleniu lotek. Trudno, najwyżej będą koślawe zakręty ;) . Przedyskutowaliśmy kwestię, temat do przerobienia. Druga sprawa to waga modelu....moim zdaniem zdecydowanie za duża, ale loty pokażą wszystko ;) . Po pierwszym locie stwierdziłem zbyt tylne wyważenie, trymer na "mordę" i w górę, jest lepiej, ale model nerwowo reaguje na stery. Korek bardzo gwałtowny, w dodatku bardzo trudno się wyprowadza. Sam przekłada z jednej na drugą stronę....naprawdę miałem kłopoty z wyprowadzeniem :oops: . W następnych lotach nie doprowadzałem do utraty prędkości.....wtedy modelik pięknie latał :) , nawet udało mi się złapać komin. Lądowanie bez problemu, należy tylko pilnować prędkości. Moim zdaniem wszystko to związane jest z dużą masą "Jaskółki" - nie wiem ile dokładnie, i niezbyt precyzyjnym wyważeniem. Rzeczy banalne do poprawienia ;) .... po tym model będzie w pełni sprawnym "latawcem" :) , jednak myślę, że do szkolenia i lotów szkolnych raczej nie będzie odpowiedni.....zresztą zobaczymy. "Jaskółka" lata na dość dużych prędkościach, może to być kłopotliwe.
Czeka Mirka i mnie wiele lotów na regulacje i ustawienia. Oblot uważam za udany, model świetnie prezentuje się w powietrzu, ma potencjał....zobaczymy jak będzie się zachowywał po poprawkach :) . Na razie "Jaskółka easy" to model dla średnio zaawansowanych modelarzy.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 cze 2015, o 19:09 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Różnicowe wychylenie lotek z jednego kanału można osiągnąć mocując dźwignię nie prostopadle do serwa - tylko pod kątem. Kiedyś tak robiłem jak nie było wolnego kanału, ba, opcji w nadajniku ;)
Poniżej zamieszczam zdjęcie z książki Władysława Niestoja:
Załącznik:
01.JPG
01.JPG [ 74.95 KiB | Przeglądany 8902 razy ]

1 -serwo, 2 -tarcza serwa (albo dźwignia), 3 - popychacz, 4 -dźwignia, 5 - oś obrotu

Jak widać na zdjęciu, przy tym samym kącie obrotu, przemieszczenie poziome, odcinek "a" jest mniejszy niż "b". Jeśli powiększymy kąt (ten 30° na rysunku) zwiększymy różnicowość wychyleń.
Z powodzeniem stosowałem ten schemat przy napędzie od góry skrzydła. Spróbujcie, wystarczy tylko obrócić dźwignie pod kątem i skrócić popychacze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 6 lip 2015, o 14:41 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44
Posty: 739
Lokalizacja: Elbląg
Film umieszczam z lekkim poślizgiem z racji słabości mojego komputera (znów szykuje się inwestycja). W tym okresie trwały niewielkie prace modernizacyjne przy modelu według uwag „milo” ( kształt haka, ścienienie krawędzi natarcia stateczników itp.) Równolegle wykonałem te zmiany w „Lisie”. Zastanawiałem się nad wykonaniem niewielkiego zwichrzenia końcówek skrzydła, ale na tym etapie to już niemożliwe. Przy budowie następnych skrzydeł pomyślę o tym, aby zapobiec wcześniejszemu oderwaniu strug powietrza na ich końcówkach .Zlikwidowałem szczelinę w części górnej skrzydła na lotkach taśmą .Dla szybowca jest to jednak ważne.
Wagi nie zmienię. Jest do lotu 1360 gramów. Następny budowniczy niech o to zadba aby ją zmniejszyć. Jest to wina między innymi krótkiego dziobu i doważenia. Przód modelu można trochę wydłużyć bez szkody dla sylwetki. Usterzenie ogonowe ewentualnie można odchudzić dając pokrycie tylko z folii. Myślę ,że mimo wszystko powinien powstać drugi egzemplarz, bo w locie nawet przy wersji „EASY” wygląda super.


_________________
Cudowne widoki
...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.

Pozdrawiam Mirek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 6 lip 2015, o 20:36 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56
Posty: 1703
Lokalizacja: Gdańsk
Gratuluję udanego modelu :) Film bardzo fajny, Jaskółka pięknie prezentuje się w locie, wydaje się być bardzo dynamiczna.

_________________
Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec :D
____________SAM 18-025_____________
https://gliders.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 9 wrz 2015, o 17:46 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Dzisiaj odbył się drugi oblot "Jaskółki". Razem z Mirkiem uzgodniliśmy, że "Jaskółka" trafia w moje ręce, ustawię ją po "swojemu" na mojej aparaturze /Optic Sport 2,4 GHz/. Po obejrzeniu i przeanalizowaniu całego modelu zmieniłem:
1. Wymieniłem przedłużacze serw lotek na krótsze.
2. Zamontowałem swój odbiornik i skonfigurowałem wszystkie stery /lotki z różnicowością wychyleń, mikser A-R/
3. Dokładnie wyważyłem i sprawdziłem zakresy i poprawność wychyleń sterów.
Na samym początku zważyłem cały model i poszczególne elementy osobno. Kadłub 920 gram, płaty 210/230 gram. Tak na marginesie moje identyczne w Kumaku ważą 164/173 gramy.....spora różnica. Podczas wyważania musiałem dodać ponad 100 ołowiu w kabinie, dokładnie 102 gramy...... obciążenie wyszło do lotu 47 g/dm^2 :shock: , dużo, bardzo dużo, no ale model w bagażnik i na pole. Waga do lotu po moich ustawieniach wynosi 1530 gram. Po rzutach z ręki - bez problemowe - lot wysoki z holu. Model ładnie "idzie" na holu, zachowuje pełną sterowność, objawy z poprzednich lotów zniknęły. Po wyczepieniu, lot ślizgowy stabilny, sterowanie wystarczające, jednak wszystko na dużym zakresie prędkości i z dużym opadaniem. Moje przypuszczenia sprawdziły się. Model nie jest dla początkujących, raczej dla już średnio zaawansowanych. Przy tym obciążeniu powierzchni i prędkościach lotu, SD7037 ma małe osiągi małą doskonałość, chociaż elegancko pracuje pod wiatr. W korek nie wchodzi, wali się na skrzydło i leci ostrą spiralą. Lądowanie proste, ale wymaga uwagi z powodu większej prędkości. Jaskółka jest szybka i moim zdaniem dobra do treningu bardziej zaawansowanego. Wykonałem 8 lotów, filmu nie ma, jest parę fotek z płyty lotniska......teraz "Jaskółka" stoi na ziemi jak prawdziwy szybowiec :lol: na kółku i płozie przedniej :) .


Załączniki:
DSCN2866.jpg
DSCN2866.jpg [ 254.21 KiB | Przeglądany 8737 razy ]
DSCN2867.jpg
DSCN2867.jpg [ 250.92 KiB | Przeglądany 8737 razy ]
DSCN2868.jpg
DSCN2868.jpg [ 263.27 KiB | Przeglądany 8737 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group