Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44 Posty: 740 Lokalizacja: Elbląg
Będzie pomalowany jak należy . Piękny model tego samolotu, tym razem z Litwy mamy tutaj . Warto się przyjrzeć prawidłowo wykonanej masce silnika.
Moim skromnym zdaniem (subiektywnym) te kółeczko imitujące żaluzję powinno być o 20 mm większe. Na bokach kadłuba powinny być wgłębienia na poszyciu pod osłoną. Już nie będę się wtrącał w konstrukcję . Czekam na efekt finalny .
Załącznik:
12a.png [ 86.24 KiB | Przeglądany 4078 razy ]
_________________ Cudowne widoki ...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.
Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39 Posty: 3696 Lokalizacja: Elbląg
Ostatnie dwa dni pracowałem nad wyprofilowaniem przejścia pionu i poziomu w kadłub. Mozolna praca , trzeba było w miarę dobrze to wykleić, model będzie pokryty folią. Pomimo mojego włożonego wysiłku i tak musiałem poszpachlować te miejsca . Dodałem parę drobnych elementów: płetwa grzbietowa, oprofilowany spód kadłuba przy kółku. Wyszlifowałem sk i okleiłem folią. To taka swoista próba kolorystyczna . Nabiera kolorów , a tak szczerze to już mam dość tego tyłu kadłuba. Ciągle coś przyklejam, szlifuję, znów przyklejam i tak bez końca . Nawiązałem kontakt z firmą u mnie na osiedlu, toczą, frezują no i mają laser. Laser do metalu. Przygotowuję formatkę z blachy 1 mm (?) na elementy okuć zastrzałów i chyba wytnę nową goleń kółka tylnego. Zobaczymy. Pan tokarz chętny do współpracy .
Załączniki:
DSCN5816.jpg [ 200.11 KiB | Przeglądany 3944 razy ]
DSCN5818.jpg [ 240.86 KiB | Przeglądany 3944 razy ]
_________________ https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze.... SAM 18-007 pozdrawiam milo
Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39 Posty: 3696 Lokalizacja: Elbląg
Stateczniki oklejone, chyba najgorsza robota za mną . Chwilowy odpoczynek od kadłuba.... swoje moce przerobowe przesuwam na skrzydła . Odcięte klapy i lotki. Przestrzenie po odcięciu wypełnione balsa 4 mm, na to przyjdzie balsa 5 mm. Dość mozolna praca ale dająca efekty .
Załączniki:
DSCN5819.jpg [ 222.5 KiB | Przeglądany 3867 razy ]
DSCN5820.jpg [ 192.91 KiB | Przeglądany 3867 razy ]
_________________ https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze.... SAM 18-007 pozdrawiam milo
Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39 Posty: 3696 Lokalizacja: Elbląg
piter216 pisze:
zastanawiam gdzie ty masz tego szpiega
Tajemnica . Odcięte lotki i klapy, są już na zawiasach . Czeka mnie montaż serw i dopasowanie wszystkiego, ale to trochę później. Rurka łącznika zalana żywicą z wypełniaczem. Biorę się za drugi płat.
Załączniki:
DSCN5821.jpg [ 216.43 KiB | Przeglądany 3791 razy ]
DSCN5822.jpg [ 251.01 KiB | Przeglądany 3791 razy ]
_________________ https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze.... SAM 18-007 pozdrawiam milo
Rejestracja: 6 gru 2017, o 21:19 Posty: 90 Lokalizacja: Murowaniec
Za pozwoleniem... Po, w sumie niezbyt udanej operacji odchudzającej (likwidacja 2 serw do SW na ogonie i osobnego serwa do sterowania kółkiem ogonowym), dzisiaj znowu w powietrzu. Goły, bo jeszcze bez maski i znaków, ale cały
Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17 Posty: 1219 Lokalizacja: Wrocław
JerzyR pisze:
Po, w sumie niezbyt udanej operacji odchudzającej...
Dlaczego? Nie udało się odjąć dodatkowej masy na dziobie? O wiele model stał się lżejszy? Czy zauważalny jest mniejszy moment bezwładności zwłaszcza przy odchylaniu od kierunku?
Rejestracja: 6 gru 2017, o 21:19 Posty: 90 Lokalizacja: Murowaniec
molej pisze:
Dlaczego? Nie udało się odjąć dodatkowej masy na dziobie? O wiele model stał się lżejszy? Czy zauważalny jest mniejszy moment bezwładności zwłaszcza przy odchylaniu od kierunku?
Serwa waga łączna 100 gramów. Zmieniłem też pakiet dla elektroniki z 3S na 2S to kolejne 80 gr. mniej więc z dzioba zniknął jeden ciężarek 180 gr. (oraz zmiany "kosmetyczne" np. wymiana snapów metalowych na kulowe) i tak poszedł do pierwszego lotu. Ale ponieważ ja nie byłem dyspozycyjny tego dnia (coś wlazło w korzonki czy w krzyże ) to latał najlepszy nasz latacz więc nie powiem dokładnie jak są odczucia. Po pierwszym locie dołożyłem 60 gr na przód i w kolejnych dało to podobno b. pozytywne efekty. Innymi słowy wyważenie szło na przód i położenie SC zbliżyło się do tego wyliczonego w ecalc'u (okolice środka wg. wyliczeń czyli 105 - 107 mm, link: ecalc).
Po lotach powiedział:
Cytuj:
Teraz na spokojnie można pooglądać kilka razy. Widać że pierwsze lądowanie było nerwowe (to efekt niepotrzebnego zwiększenia expo na wysokość które sam zasugerowałem), potem zmiana ustawień (powrót do tego co było) + użycie klap, które działają znakomicie = przyjemność z lądowań. W zasadzie jak bym miał następny raz nim lecieć to bym tylko startował i lądował i tak w kółko. I jeszcze jedno, widać na filmie, że napęd jest wystarczający.
Pozostała jeszcze kwestia silnika (Turnigy SK3 5055 320KV) . Po lotach był wyczuwalnie gorący, zbyt gorący jak dla mnie. Rozwinęła się więc dyskusja o jego wymianie. Dla kol. Damiana było ok, no ale... Do lotu wychodzi 6 kg z delikatnym hakiem.
Edyta: I teraz mało "jaczanie" to wygląda, ale moje boje z maską. Taka mała przymiarka*
Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44 Posty: 740 Lokalizacja: Elbląg
Co Ty? Nieprawda. Wcale nie! Osłona wygląda bardzo fajnie .
_________________ Cudowne widoki ...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników