Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 22 paź 2017, o 13:52

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Wiadomość
Post: 4 paź 2017, o 10:57 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 656
Lokalizacja: Wrocław
Kopyto pod limuzynę (oczywiście na tym jeszcze nie będę tłoczyć :lol: ):


Załączniki:
320.JPG
320.JPG [ 81.41 KiB | Przeglądany 338 razy ]
321.JPG
321.JPG [ 78.73 KiB | Przeglądany 338 razy ]
322.JPG
322.JPG [ 58.3 KiB | Przeglądany 338 razy ]
323.JPG
323.JPG [ 96.48 KiB | Przeglądany 338 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 6 paź 2017, o 10:21 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2017, o 13:15
Posty: 7
Lokalizacja: Milanówek
Ponieważ prawdopodobnie też będę potrzebował wydłużyć wał, mam taki pomysł, żeby zamiast sztukować oś wymienić ją na dłuższą.
Myślę, że jako oś można by wykorzystać wypychacz do form o odpowiedniej średnicy. Wypychacze są chyba twardsze niż oryginalne osie (mają 60-70 HRC) a takie rozwiązanie wykluczyłoby ewentualne niewyważenie w miejscu połączenia osi i jeden element do toczenia byłoby mniej.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 9 paź 2017, o 19:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 656
Lokalizacja: Wrocław
Masz bardzo dobry pomysł :D

Poza mniejszą ilością elementów do toczenia, sam korpus można znacznie uprościć. Zamiast toczyć rowek i stosować pierścień Segera, zastosować pierścień osadczy (DIN 705) blokowany wkrętem dociskowym, np. takim:
Załącznik:
324a.jpeg
324a.jpeg [ 20.83 KiB | Przeglądany 252 razy ]

Całość wyglądałaby mniej więcej tak:
Załącznik:
324.png
324.png [ 10.89 KiB | Przeglądany 252 razy ]


Materiał na oś nie musi się charakteryzować wysoką twardością. Ważniejsze jest aby miał wysoką granicę plastyczności Re (wytrzymywał zginanie). Nie wiem z jakiego gatunku wykonane są wały w silnikach modelarskich. Szukałem kiedyś długo takich informacji ale nie znalazłem pewnego źródła. Chciałem w końcu przebadać wał na zrywarce ale nie posiadam "starego".
W mojej opinii, wał powinien być przynajmniej w klasie 8 (Re=640 MPa), a lepiej zastosować stal przeznaczoną na tego rodzaju elementy (np. 40H, Re=780 MPa).
Poza wytrzymałością, wałek musi mieć też odpowiednią tolerancję wymiaru pod łożysko (np. h5). Dla średnicy wału silnika w modelu, tolerancja wynosi -0,005mm od wymiaru nominalnego.
Znalazłem wałki na prowadnice linowe, szlifowane, wykonane w tolerancji h6 (nadadzą się) ale mają granicę plastyczności (Re) na poziomie tylko 400 MPa. Z tego powodu zdecydowałem się na wykonanie przedłużenia z odpowiedniej stali i łączenie wałów.

Możliwe że wałki o takich właściwościach wytrzymałyby, ale ja nie byłem do końca przekonany. Jak wykonasz przedłużenie wału - podziel się doświadczeniem, będę wdzięczny :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 paź 2017, o 20:26 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 3 wrz 2017, o 16:47
Posty: 7
Lokalizacja: Częstochowa
Stosuję popychacze do form jako wały do silników. Nigdy nie miałem problemu. Czasami w silnikach są bardzo słabej jakości, jak były by z gwoździa ;) Moim zdaniem lepiej zrobić nowy wał jak toczyć przedłużacze. Szybciej i pewniejsze rozwiązanie

_________________
Pozdrawiam
Zdzisław


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 paź 2017, o 12:01 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 656
Lokalizacja: Wrocław
Właśnie przeglądnąłem kilka typów wypychaczy do form wtryskowych. Niektóre gatunki stali mają Re>3000 MPa :o Chropowatość powierzchni bardzo dobra. Dostępne średnice praktycznie co 0,1 mm, dostępne są nawet wały drążone :o Coś pięknego :D
Jedyny minus to odchyłka wymiaru (też na minus ;) ) nieco większa niż zalecane pasowanie pod łożysko, ale można dodatkowo użyć kleju do osadzania łożysk. Zapewne i bez tego, żywotność będzie dla nas wystarczająca.
Gdzie najlepiej zakupić takie wypychacze?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 paź 2017, o 21:28 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 3 wrz 2017, o 16:47
Posty: 7
Lokalizacja: Częstochowa
Ja kupuję w sklepie w Częstochowie, handlują stalą gatunkową na formy. Myślę że Wrocław też ma taki sklep.

_________________
Pozdrawiam
Zdzisław


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 paź 2017, o 14:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 656
Lokalizacja: Wrocław
Kopyto pod limuzynę - ciąg dalszy:
Załącznik:
325.JPG
325.JPG [ 88.51 KiB | Przeglądany 131 razy ]
Załącznik:
326.JPG
326.JPG [ 69.71 KiB | Przeglądany 131 razy ]

Płoza wykonana z trzech sklejek 0,8 mm klejonych na wzorniku:
Załącznik:
327.JPG
327.JPG [ 77.33 KiB | Przeglądany 131 razy ]
Załącznik:
328.JPG
328.JPG [ 49.93 KiB | Przeglądany 131 razy ]

Po wyschnięciu i przymiarce w miejsce mocowania:
Załącznik:
329.JPG
329.JPG [ 93.49 KiB | Przeglądany 131 razy ]

Muszę teraz z czegoś zrobić amortyzację (element widoczny na rysunku między kadłubem a płozą, wysokość ≈20mm). Musi być on na tyle sztywny aby trzymał płozę a jednocześnie podatny aby amortyzować lądowanie. Mikroguma wydaje się być idealna ale nie posiadam takiego arkusza. Gąbka jest za miękka a styropian nieco za twardy...
Czy ma ktoś sprawdzane rozwiązanie na taki materiał?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 paź 2017, o 15:07 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 cze 2016, o 14:58
Posty: 101
Lokalizacja: Sierpc
Kiedyś wpadł mi w ręce kawałek takiej gąbki - jakby silikonowej, była dość specyficzna w dotyku (tak jakby mokra). Gdybyś włożył ją w jakąś szeroką koszulkę termokurczliwą to chyba było by ok.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 paź 2017, o 15:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 656
Lokalizacja: Wrocław
Może i taka gąbka by się nadała, ale nie posiadam takiej i chyba nie miałem jej w rękach...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 paź 2017, o 10:25 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 paź 2011, o 11:07
Posty: 302
Lokalizacja: Radawiec Mały
Moim skromnym zdaniem wystarczyło by ten element wykonać z EPP - dostatecznie mocne i elastyczne, plus że odporne na kleje, rozpuszczalniki.

_________________
pozdrawiam
Tomek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group