Forum modelarskie RC , projektowanie CAD
http://forum.aerodesignworks.eu/

Obrys modelu - > model 3D
http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=8&t=601
Strona 1 z 2

Autor:  ChristopherGDY [ 27 gru 2012, o 16:10 ]
Tytuł:  Obrys modelu - > model 3D

Witam

Proszę o podpowiedź jak zrobić lustrzane odbicie tego co już zostało narysowane.

pozdrawiam
Krzysztof

Załączniki:
ghost2.DXF [139.38 KiB]
Pobrany 520 razy

Autor:  Szymon [ 27 gru 2012, o 16:25 ]
Tytuł:  Re: Obrys modelu - > model 3D

Okolicznościowy film:


Klucz to funkcja Mirror Copy z menu Copy, która pozwala robić lustrzane odbicia względem wybranej osi. W połączeniu z SnapMode (przyciąganie kursora do punktu) łatwo wskazać oś.

Autor:  slawekmod [ 27 gru 2012, o 16:38 ]
Tytuł:  Re: Obrys modelu - > model 3D

W turboCad robisz to w ten sposób:
Wyłączasz funkcję "No Snap" i włączasz przyciąganie magnetyczne "Nearest on graphic". Wyłączenie "no snap" słuzy tak naprawdę do włączenia przyciągania magnetycznego do punktu lub linii. Nearest on Graphic to włączenie przyciągania do linii konstrukcyjnej. Kolejną funkcją potrzebną Ci do odbicia lustrzanego to "Mirror Copy"

A wiec: Wyłączasz No Snap, włączasz Nearest on graphic ( zaznaczone na poniższym rysunku)

Załącznik:
s1.jpg
s1.jpg [ 272.91 KiB | Przeglądany 12532 razy ]


Następnie zaznaczasz strzałką cały rysunek i klikasz Mirror Copy. Punkty w rogach zaznaczenia zmienią kolor z zielonego na szary. Po tej akcji wskazujesz najpierw pierwszy punkt a potem drugi punkt wykreślający linię wg. której zostanie zrobione odbicie.

Załącznik:
s2.jpg
s2.jpg [ 281.64 KiB | Przeglądany 12532 razy ]



Potem klikamy Enter albo lewy przycisk myszy i po sprawie.

Załącznik:
s3.jpg
s3.jpg [ 288.91 KiB | Przeglądany 12532 razy ]



A tu gotowy plik CAD

Załącznik:
ghost2 lustro.DXF [127.02 KiB]
Pobrany 482 razy

Autor:  ChristopherGDY [ 27 gru 2012, o 16:55 ]
Tytuł:  Re: Obrys modelu - > model 3D

Super, wielkie dzięki.

Już się tego nauczyłem, korzystam z TC 15.0 Deluxe ENG

Autor:  slawekmod [ 27 gru 2012, o 17:02 ]
Tytuł:  Re: Obrys modelu - > model 3D

No to masz to samo co ja jeżeli chodzi o soft.
Ps: jeżeli włączysz "No snap" to możesz zrobić odbicie lustrzane obrócone o zadany kąt. Wartość kąta wpisujesz w polu Angle które jest widoczne na moim drugim screenie w lewym dolnym rogu.

Autor:  ChristopherGDY [ 27 gru 2012, o 21:23 ]
Tytuł:  Re: Obrys modelu - > model 3D

No dobrze, to teraz ciąg dalszy :-D

Chciałbym się nauczyć w TC 15 jak z dwóch rzutów rysunku zrobić model 3D tak by można było to docelowo wyfrezować na frezarce CNC.

Nie chciałbym by za mnie to zrobiono tylko przy okazji by powstał tutorial.

Podobno w TC modelowanie 3D jest trudniejsze niż np. w Rhino3D czy SolidWorks.

Zainspirowały mnie trzy posty.

1http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=57&t=254&start=50
2.http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=20&t=442
3.http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,61.0.html

Dla przypomnienia obecnie używam TC 15 ENG ale docelowo będzie to TC 19 PL z modułem CAM

Załączniki:
ghost4.DXF [560.37 KiB]
Pobrany 506 razy

Autor:  slawekmod [ 27 gru 2012, o 21:30 ]
Tytuł:  Re: Obrys modelu - > model 3D

Niestety ale jak nie masz przekrojów kadłuba, określonego profilu skrzydła to nie ma szans na wyciągnięcie bryły 3D. W TC jest to dość upierdliwe i do końca sam nie wiem jak to działa. Wizualizacje 3D były robione w trialu 16 Pro, w Deluxe nie zrobisz brył bo brakuje kilku funkcji.

Autor:  ChristopherGDY [ 27 gru 2012, o 21:37 ]
Tytuł:  Re: Obrys modelu - > model 3D

Profil skrzydła na rysunku jest akurat ten co w oryginale.
Kadłub nie musi być tak dokładny jak oryginał, chodzi głównie o sposób wykonania modelu 3D.

Autor:  ChristopherGDY [ 27 gru 2012, o 21:40 ]
Tytuł:  Re: Obrys modelu - > model 3D

Może wprowadzenie jak dwa przekroje poprzeczne wprowadzić na rysunek 3D tak by wykreślić przekrój kadłuba np. elipsami.

Autor:  slawekmod [ 27 gru 2012, o 21:56 ]
Tytuł:  Re: Obrys modelu - > model 3D

Jeżeli masz pierwszy i ostatni przekrój kadłuba to da się spokojnie wyprowadzić przekroje pośrednie które nie koniecznie muszą być elipsami. Na tych przekrojach można rozpiąć powierzchnię funkcją Loft ale to obejście tematu od tyłu.Tą metodą robiłem Boćka. Lepszą opcją było by modelowanie powierzchni zdaje się funkcją Mesch ale nie wiem jak to zrobić.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+2godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/