Forum modelarskie RC , projektowanie CAD
http://forum.aerodesignworks.eu/

PZL-M3A Pliszka bis
http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=8&t=1849
Strona 3 z 5

Autor:  molej [ 7 lis 2019, o 14:06 ]
Tytuł:  Re: PZL-M3A Pliszka bis

mgr pisze:
...chyba faktycznie oleję wersję moto z typową, dodatkową wręgą.
Miejsce jest, można się pobawić, we własnym zakresie, no nie wiem, co sądzicie ?

Zgadzam się całkowicie. To duży model więc zapewne każdy będzie miał swoje preferencje dot. elektryfikacji.

Autor:  mgr [ 7 lis 2019, o 21:20 ]
Tytuł:  Re: PZL-M3A Pliszka bis

Czas edycji 17 godzin 40 minut.
A jednak małe, minimalne wspomaganie elektryfikacji będzie.
Przeglądałem wczoraj ofertę silników z długim wałem, znalazłem coś z ciągiem koło 2kg, obrysowałem
Silnik ten: http://www.nastik.pl/xpower-xc35225-lon ... -3339.html
Załącznik:
3.png
3.png [ 289.76 KiB | Przeglądany 11507 razy ]

Przymierzyłem
Załącznik:
1.png
1.png [ 167.65 KiB | Przeglądany 11507 razy ]

Coś w ten deseń będzie git. Dorzuciłem otwory do pierwszej wręgi.
Załącznik:
2.png
2.png [ 126.33 KiB | Przeglądany 11507 razy ]

Tyle :lol:

Poza tym, przygotowuje materiały pomocnicze by poskładać ten kadłub względnie prosto ;) :lol:
Stępka osadzona na listwie i sama listwa montażowa.
Załącznik:
5.png
5.png [ 122.43 KiB | Przeglądany 11507 razy ]

Autor:  Sławomir [ 7 lis 2019, o 22:19 ]
Tytuł:  Re: PZL-M3A Pliszka bis

Witam.
Mam ten silnik w Lisie. Bardzo dobry wybór.
Koniecznie uwzględnij wychylenie i skłon. Proszę zaprojektuj wręgę silnikową pod ten silnik z wychyleniem i skłonem a będzie idealnie.
Tutaj zobacz oblot z ustawionym na wprost silnikiem:



Widać potem po wyratowaniu jak mocno zadziera do góry na silniku, brakło zakresu oddawania wysokości aby skompensować.
Ja ten sam błąd popełniłem w Lisie i obawiam się oblotu co będzie.
Pozdrawiam Sławomir

Autor:  stefol [ 7 lis 2019, o 22:55 ]
Tytuł:  Re: PZL-M3A Pliszka bis

Sławomir pisze:
Witam.
Proszę zaprojektuj wręgę silnikową pod ten silnik z wychyleniem i skłonem, a będzie idealnie.


A jakie wartości proponujesz?

Moim skromnym zdaniem, Pliszka to średniopłat więc uważam że nie potrzeba skłonu, w Kobuzie mam "na prosto" i leci na silniku bez problemu, ewentualnie można domiksować wysokość w minimalnym zakresie.

Autor:  mgr [ 8 lis 2019, o 23:02 ]
Tytuł:  Re: PZL-M3A Pliszka bis

A w między czasie, na stronie Piotra P. jest informacja że jedna Pliszka znajduje się w
Cytuj:
Politechnice Rzeszowskiej w Zakładzie Konstrukcji i Wytrzymalości Materiałów

To dalej aktualne? Mieszka ktoś w okolicy ?
Pytam, bo przydało by się dobre zdjęcie napisu 'Pliszka-bis'.
Dobre to znaczy na wprost napisu ;) :lol:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT:
Czas edycji 20 godzin 5 minut.
Wpierw poprawiłem stępkę i jej podstawę, by zaoszczędzić czas lasera, wystarczy przejechać raz, nie trzeba robić powiedzmy prostokąta...
Załącznik:
6.png
6.png [ 144.79 KiB | Przeglądany 11436 razy ]

Potem....
Załącznik:
IMG_20191108_170015.jpg
IMG_20191108_170015.jpg [ 473.38 KiB | Przeglądany 11436 razy ]


Nie, spokojnie to nie rozpoczęta budowa :lol: :lol:
Dotychczas w modelach pod stępką stosowałem listwę sosnową, ot dla wzmocnienia, i by było w co przykręcić płozę.
Nie wiem czemu tutaj o tym zapomniałem, zrobiłem test gięcia listewki na w/w zdjęciu widać, że poddała się do kształtu bez większych oporów.
Zatem przerobiłem co nie co.
Załącznik:
1.png
1.png [ 145.43 KiB | Przeglądany 11436 razy ]

Oraz przygotowałem wręgi do montażu.
Załącznik:
2.png
2.png [ 170.97 KiB | Przeglądany 11436 razy ]

Czas przygotować pionowy, ramkę kabiny i temat kadłuba chyba zamknąć... do czasu aż przypomnę sobie o czym zapomniałem :lol: :lol:

Autor:  Sławomir [ 9 lis 2019, o 09:01 ]
Tytuł:  Re: PZL-M3A Pliszka bis

Sławomir pisze:
A jakie wartości proponujesz?

Moim skromnym zdaniem, Pliszka to średniopłat więc uważam że nie potrzeba skłonu, w Kobuzie mam "na prosto" i leci na silniku bez problemu, ewentualnie można domiksować wysokość w minimalnym zakresie.


Ze swej strony proponuje 2 stopnie w dół i 1,5 w prawo.
Pozdrawiam Sławomir

Autor:  mgr [ 10 lis 2019, o 23:28 ]
Tytuł:  Re: PZL-M3A Pliszka bis

Czas edycji 24 godziny 30 minut.
Dużo pracy pobocznej, łączenia w polylinie, pasowania sprawdzania etc.
Poprawiłem SK i zrobiłem pion.
Załącznik:
3.png
3.png [ 185.04 KiB | Przeglądany 11372 razy ]


Przymierzam się do poziomego.
Będzie w jednym kawałku, długość ok 800mm kawał skrzydła :lol:
Załącznik:
4.png
4.png [ 133.82 KiB | Przeglądany 11372 razy ]

Planuje tak:
Natarcie balsa 2mm, pasowana z żeberkami.
Poszycie balsa 1,5mm
W środku dźwigary 2x8mm
Spływ poziomego profilowana balsosklejka 3mm, z otworami na zawiasy

SW:
Natarcie balsa 6mm.
Poszycie balsa 1,5mm

Autor:  mgr [ 11 lis 2019, o 20:25 ]
Tytuł:  Re: PZL-M3A Pliszka bis

Czas edycji 27 godzin 5 minut.
Tematem dnia poziomy.
Sam statecznik w układzie klasycznym (dźwigary z obu stron, nie sugerujcie się rysunkiem)
Załącznik:
5.png
5.png [ 155.92 KiB | Przeglądany 11341 razy ]

Zamknięcie kesonu wyrysowałem do łączenia na wpusty. Żeberka z balsy 2mm, potem dźwigary i na końcu listwa spływu z balsosklejki.
Listwa spływu widoczna jest poniżej, tez do łączenia na wpusty.
Załącznik:
7.png
7.png [ 159.62 KiB | Przeglądany 11341 razy ]

Sam statecznik w całości kryty balsą 1,5mm.
Dźwigary łączone na skos, plus w centralnym miejscu dopasowana listewka wzmacniająca.
Żeberka na środku statecznika - te łączące z półką - z balsosklejki.
Dla przypomnienia, rozpiętość statecznika 800mm. Łączony z kadłubem na 2 wkręty polamidowe M3.

Tu widok z żeberkami.
Załącznik:
6.png
6.png [ 166.09 KiB | Przeglądany 11341 razy ]


SW dzielony, częściowo pokryty balsą 1,5mm (te zakreskowane pola).
Natarcie statecznika to Balsa 5mm, potem listwa zamykająca kesonik 2mm ( kesonik - bo taki mały :lol: )

Autor:  pepcio [ 12 lis 2019, o 18:21 ]
Tytuł:  Re: PZL-M3A Pliszka bis

Ja zawsze starałem się w stateczniku poziomym dawać listwy dźwigara w pionie. W "Sroce" dałem dodatkowo wykrzyżowania z listewek 3x3. Rozpiętość prawie 900 mm. Po pokryciu balsą 1,5 mm można na niego położyć 2 kg cukru podpierając na krawędziach. Beton. :lol:
Załącznik:
PICT0630.JPG
PICT0630.JPG [ 631.82 KiB | Przeglądany 11301 razy ]

Autor:  mgr [ 13 lis 2019, o 20:14 ]
Tytuł:  Re: PZL-M3A Pliszka bis

pepcio 11 pisze:
Ja zawsze starałem się w stateczniku poziomym dawać listwy dźwigara w pionie. W "Sroce" dałem dodatkowo wykrzyżowania z listewek 3X3 .Rozpiętość prawie 900 mm. Po pokryciu balsą 1,5 mm można na niego położyć 2 kg cukru podpierając na krawędziach. Beton. :lol:

Hmm, racja tak tez można, ale teraz już nie chce mi się przerabiać.

Czas edycji 32 godziny.
Narysowałem SK na nowo, w sumie nie widać różnicy tak na pierwszy rzut oka, ale teraz powinno dać się go dobrze złożyć, i powinien pasować do kadłuba.
Natarcie statecznika można szlifować na okrągło, zawiasy palcowe lub klasyczne 16x32 mm. Oś obrotu przy SK.
Załącznik:
sk_1.png
sk_1.png [ 188.21 KiB | Przeglądany 11416 razy ]

Poziomy dostał podpórki na żeberkach do łatwego i równego montażu.
Załącznik:
1.png
1.png [ 205.44 KiB | Przeglądany 11416 razy ]


Pojawiła się ramka i wzornik kabiny.
Załącznik:
3.png
3.png [ 153.93 KiB | Przeglądany 11416 razy ]

Strona 3 z 5 Strefa czasowa UTC+2godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/