Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
PZL-M3A Pliszka bis http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=8&t=1849 |
Strona 3 z 5 |
Autor: | molej [ 7 lis 2019, o 14:06 ] |
Tytuł: | Re: PZL-M3A Pliszka bis |
mgr pisze: ...chyba faktycznie oleję wersję moto z typową, dodatkową wręgą. Miejsce jest, można się pobawić, we własnym zakresie, no nie wiem, co sądzicie ? Zgadzam się całkowicie. To duży model więc zapewne każdy będzie miał swoje preferencje dot. elektryfikacji. |
Autor: | mgr [ 7 lis 2019, o 21:20 ] |
Tytuł: | Re: PZL-M3A Pliszka bis |
Czas edycji 17 godzin 40 minut. A jednak małe, minimalne wspomaganie elektryfikacji będzie. Przeglądałem wczoraj ofertę silników z długim wałem, znalazłem coś z ciągiem koło 2kg, obrysowałem Silnik ten: http://www.nastik.pl/xpower-xc35225-lon ... -3339.html Załącznik: Przymierzyłem Załącznik: Coś w ten deseń będzie git. Dorzuciłem otwory do pierwszej wręgi. Załącznik: Tyle Poza tym, przygotowuje materiały pomocnicze by poskładać ten kadłub względnie prosto Stępka osadzona na listwie i sama listwa montażowa. Załącznik:
|
Autor: | Sławomir [ 7 lis 2019, o 22:19 ] |
Tytuł: | Re: PZL-M3A Pliszka bis |
Witam. Mam ten silnik w Lisie. Bardzo dobry wybór. Koniecznie uwzględnij wychylenie i skłon. Proszę zaprojektuj wręgę silnikową pod ten silnik z wychyleniem i skłonem a będzie idealnie. Tutaj zobacz oblot z ustawionym na wprost silnikiem: Widać potem po wyratowaniu jak mocno zadziera do góry na silniku, brakło zakresu oddawania wysokości aby skompensować. Ja ten sam błąd popełniłem w Lisie i obawiam się oblotu co będzie. Pozdrawiam Sławomir |
Autor: | stefol [ 7 lis 2019, o 22:55 ] |
Tytuł: | Re: PZL-M3A Pliszka bis |
Sławomir pisze: Witam. Proszę zaprojektuj wręgę silnikową pod ten silnik z wychyleniem i skłonem, a będzie idealnie. A jakie wartości proponujesz? Moim skromnym zdaniem, Pliszka to średniopłat więc uważam że nie potrzeba skłonu, w Kobuzie mam "na prosto" i leci na silniku bez problemu, ewentualnie można domiksować wysokość w minimalnym zakresie. |
Autor: | mgr [ 8 lis 2019, o 23:02 ] |
Tytuł: | Re: PZL-M3A Pliszka bis |
A w między czasie, na stronie Piotra P. jest informacja że jedna Pliszka znajduje się w Cytuj: Politechnice Rzeszowskiej w Zakładzie Konstrukcji i Wytrzymalości Materiałów To dalej aktualne? Mieszka ktoś w okolicy ? Pytam, bo przydało by się dobre zdjęcie napisu 'Pliszka-bis'. Dobre to znaczy na wprost napisu ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ EDIT: Czas edycji 20 godzin 5 minut. Wpierw poprawiłem stępkę i jej podstawę, by zaoszczędzić czas lasera, wystarczy przejechać raz, nie trzeba robić powiedzmy prostokąta... Załącznik: Potem.... Załącznik: Nie, spokojnie to nie rozpoczęta budowa Dotychczas w modelach pod stępką stosowałem listwę sosnową, ot dla wzmocnienia, i by było w co przykręcić płozę. Nie wiem czemu tutaj o tym zapomniałem, zrobiłem test gięcia listewki na w/w zdjęciu widać, że poddała się do kształtu bez większych oporów. Zatem przerobiłem co nie co. Załącznik: Oraz przygotowałem wręgi do montażu. Załącznik: Czas przygotować pionowy, ramkę kabiny i temat kadłuba chyba zamknąć... do czasu aż przypomnę sobie o czym zapomniałem |
Autor: | Sławomir [ 9 lis 2019, o 09:01 ] |
Tytuł: | Re: PZL-M3A Pliszka bis |
Sławomir pisze: A jakie wartości proponujesz? Moim skromnym zdaniem, Pliszka to średniopłat więc uważam że nie potrzeba skłonu, w Kobuzie mam "na prosto" i leci na silniku bez problemu, ewentualnie można domiksować wysokość w minimalnym zakresie. Ze swej strony proponuje 2 stopnie w dół i 1,5 w prawo. Pozdrawiam Sławomir |
Autor: | mgr [ 10 lis 2019, o 23:28 ] |
Tytuł: | Re: PZL-M3A Pliszka bis |
Czas edycji 24 godziny 30 minut. Dużo pracy pobocznej, łączenia w polylinie, pasowania sprawdzania etc. Poprawiłem SK i zrobiłem pion. Załącznik: Przymierzam się do poziomego. Będzie w jednym kawałku, długość ok 800mm kawał skrzydła Załącznik: Planuje tak: Natarcie balsa 2mm, pasowana z żeberkami. Poszycie balsa 1,5mm W środku dźwigary 2x8mm Spływ poziomego profilowana balsosklejka 3mm, z otworami na zawiasy SW: Natarcie balsa 6mm. Poszycie balsa 1,5mm |
Autor: | mgr [ 11 lis 2019, o 20:25 ] |
Tytuł: | Re: PZL-M3A Pliszka bis |
Czas edycji 27 godzin 5 minut. Tematem dnia poziomy. Sam statecznik w układzie klasycznym (dźwigary z obu stron, nie sugerujcie się rysunkiem) Załącznik: Zamknięcie kesonu wyrysowałem do łączenia na wpusty. Żeberka z balsy 2mm, potem dźwigary i na końcu listwa spływu z balsosklejki. Listwa spływu widoczna jest poniżej, tez do łączenia na wpusty. Załącznik: Sam statecznik w całości kryty balsą 1,5mm. Dźwigary łączone na skos, plus w centralnym miejscu dopasowana listewka wzmacniająca. Żeberka na środku statecznika - te łączące z półką - z balsosklejki. Dla przypomnienia, rozpiętość statecznika 800mm. Łączony z kadłubem na 2 wkręty polamidowe M3. Tu widok z żeberkami. Załącznik: SW dzielony, częściowo pokryty balsą 1,5mm (te zakreskowane pola). Natarcie statecznika to Balsa 5mm, potem listwa zamykająca kesonik 2mm ( kesonik - bo taki mały ) |
Autor: | pepcio [ 12 lis 2019, o 18:21 ] |
Tytuł: | Re: PZL-M3A Pliszka bis |
Ja zawsze starałem się w stateczniku poziomym dawać listwy dźwigara w pionie. W "Sroce" dałem dodatkowo wykrzyżowania z listewek 3x3. Rozpiętość prawie 900 mm. Po pokryciu balsą 1,5 mm można na niego położyć 2 kg cukru podpierając na krawędziach. Beton. Załącznik:
|
Autor: | mgr [ 13 lis 2019, o 20:14 ] |
Tytuł: | Re: PZL-M3A Pliszka bis |
pepcio 11 pisze: Ja zawsze starałem się w stateczniku poziomym dawać listwy dźwigara w pionie. W "Sroce" dałem dodatkowo wykrzyżowania z listewek 3X3 .Rozpiętość prawie 900 mm. Po pokryciu balsą 1,5 mm można na niego położyć 2 kg cukru podpierając na krawędziach. Beton. Hmm, racja tak tez można, ale teraz już nie chce mi się przerabiać. Czas edycji 32 godziny. Narysowałem SK na nowo, w sumie nie widać różnicy tak na pierwszy rzut oka, ale teraz powinno dać się go dobrze złożyć, i powinien pasować do kadłuba. Natarcie statecznika można szlifować na okrągło, zawiasy palcowe lub klasyczne 16x32 mm. Oś obrotu przy SK. Załącznik: Poziomy dostał podpórki na żeberkach do łatwego i równego montażu. Załącznik: Pojawiła się ramka i wzornik kabiny. Załącznik:
|
Strona 3 z 5 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |