Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 mar 2024, o 11:42

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 7 lis 2019, o 14:06 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
mgr pisze:
...chyba faktycznie oleję wersję moto z typową, dodatkową wręgą.
Miejsce jest, można się pobawić, we własnym zakresie, no nie wiem, co sądzicie ?

Zgadzam się całkowicie. To duży model więc zapewne każdy będzie miał swoje preferencje dot. elektryfikacji.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 7 lis 2019, o 21:20 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56
Posty: 1703
Lokalizacja: Gdańsk
Czas edycji 17 godzin 40 minut.
A jednak małe, minimalne wspomaganie elektryfikacji będzie.
Przeglądałem wczoraj ofertę silników z długim wałem, znalazłem coś z ciągiem koło 2kg, obrysowałem
Silnik ten: http://www.nastik.pl/xpower-xc35225-lon ... -3339.html
Załącznik:
3.png
3.png [ 289.76 KiB | Przeglądany 11229 razy ]

Przymierzyłem
Załącznik:
1.png
1.png [ 167.65 KiB | Przeglądany 11229 razy ]

Coś w ten deseń będzie git. Dorzuciłem otwory do pierwszej wręgi.
Załącznik:
2.png
2.png [ 126.33 KiB | Przeglądany 11229 razy ]

Tyle :lol:

Poza tym, przygotowuje materiały pomocnicze by poskładać ten kadłub względnie prosto ;) :lol:
Stępka osadzona na listwie i sama listwa montażowa.
Załącznik:
5.png
5.png [ 122.43 KiB | Przeglądany 11229 razy ]

_________________
Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec :D
____________SAM 18-025_____________
https://gliders.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 7 lis 2019, o 22:19 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2011, o 09:50
Posty: 94
Lokalizacja: Kraków
Witam.
Mam ten silnik w Lisie. Bardzo dobry wybór.
Koniecznie uwzględnij wychylenie i skłon. Proszę zaprojektuj wręgę silnikową pod ten silnik z wychyleniem i skłonem a będzie idealnie.
Tutaj zobacz oblot z ustawionym na wprost silnikiem:



Widać potem po wyratowaniu jak mocno zadziera do góry na silniku, brakło zakresu oddawania wysokości aby skompensować.
Ja ten sam błąd popełniłem w Lisie i obawiam się oblotu co będzie.
Pozdrawiam Sławomir


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 7 lis 2019, o 22:55 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2016, o 11:56
Posty: 184
Lokalizacja: Wieś koło Żywca
Sławomir pisze:
Witam.
Proszę zaprojektuj wręgę silnikową pod ten silnik z wychyleniem i skłonem, a będzie idealnie.


A jakie wartości proponujesz?

Moim skromnym zdaniem, Pliszka to średniopłat więc uważam że nie potrzeba skłonu, w Kobuzie mam "na prosto" i leci na silniku bez problemu, ewentualnie można domiksować wysokość w minimalnym zakresie.

_________________
Pozdrawiam, Stefan


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 8 lis 2019, o 23:02 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56
Posty: 1703
Lokalizacja: Gdańsk
A w między czasie, na stronie Piotra P. jest informacja że jedna Pliszka znajduje się w
Cytuj:
Politechnice Rzeszowskiej w Zakładzie Konstrukcji i Wytrzymalości Materiałów

To dalej aktualne? Mieszka ktoś w okolicy ?
Pytam, bo przydało by się dobre zdjęcie napisu 'Pliszka-bis'.
Dobre to znaczy na wprost napisu ;) :lol:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT:
Czas edycji 20 godzin 5 minut.
Wpierw poprawiłem stępkę i jej podstawę, by zaoszczędzić czas lasera, wystarczy przejechać raz, nie trzeba robić powiedzmy prostokąta...
Załącznik:
6.png
6.png [ 144.79 KiB | Przeglądany 11158 razy ]

Potem....
Załącznik:
IMG_20191108_170015.jpg
IMG_20191108_170015.jpg [ 473.38 KiB | Przeglądany 11158 razy ]


Nie, spokojnie to nie rozpoczęta budowa :lol: :lol:
Dotychczas w modelach pod stępką stosowałem listwę sosnową, ot dla wzmocnienia, i by było w co przykręcić płozę.
Nie wiem czemu tutaj o tym zapomniałem, zrobiłem test gięcia listewki na w/w zdjęciu widać, że poddała się do kształtu bez większych oporów.
Zatem przerobiłem co nie co.
Załącznik:
1.png
1.png [ 145.43 KiB | Przeglądany 11158 razy ]

Oraz przygotowałem wręgi do montażu.
Załącznik:
2.png
2.png [ 170.97 KiB | Przeglądany 11158 razy ]

Czas przygotować pionowy, ramkę kabiny i temat kadłuba chyba zamknąć... do czasu aż przypomnę sobie o czym zapomniałem :lol: :lol:

_________________
Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec :D
____________SAM 18-025_____________
https://gliders.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 9 lis 2019, o 09:01 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2011, o 09:50
Posty: 94
Lokalizacja: Kraków
Sławomir pisze:
A jakie wartości proponujesz?

Moim skromnym zdaniem, Pliszka to średniopłat więc uważam że nie potrzeba skłonu, w Kobuzie mam "na prosto" i leci na silniku bez problemu, ewentualnie można domiksować wysokość w minimalnym zakresie.


Ze swej strony proponuje 2 stopnie w dół i 1,5 w prawo.
Pozdrawiam Sławomir


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2019, o 23:28 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56
Posty: 1703
Lokalizacja: Gdańsk
Czas edycji 24 godziny 30 minut.
Dużo pracy pobocznej, łączenia w polylinie, pasowania sprawdzania etc.
Poprawiłem SK i zrobiłem pion.
Załącznik:
3.png
3.png [ 185.04 KiB | Przeglądany 11094 razy ]


Przymierzam się do poziomego.
Będzie w jednym kawałku, długość ok 800mm kawał skrzydła :lol:
Załącznik:
4.png
4.png [ 133.82 KiB | Przeglądany 11094 razy ]

Planuje tak:
Natarcie balsa 2mm, pasowana z żeberkami.
Poszycie balsa 1,5mm
W środku dźwigary 2x8mm
Spływ poziomego profilowana balsosklejka 3mm, z otworami na zawiasy

SW:
Natarcie balsa 6mm.
Poszycie balsa 1,5mm

_________________
Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec :D
____________SAM 18-025_____________
https://gliders.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lis 2019, o 20:25 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56
Posty: 1703
Lokalizacja: Gdańsk
Czas edycji 27 godzin 5 minut.
Tematem dnia poziomy.
Sam statecznik w układzie klasycznym (dźwigary z obu stron, nie sugerujcie się rysunkiem)
Załącznik:
5.png
5.png [ 155.92 KiB | Przeglądany 11063 razy ]

Zamknięcie kesonu wyrysowałem do łączenia na wpusty. Żeberka z balsy 2mm, potem dźwigary i na końcu listwa spływu z balsosklejki.
Listwa spływu widoczna jest poniżej, tez do łączenia na wpusty.
Załącznik:
7.png
7.png [ 159.62 KiB | Przeglądany 11063 razy ]

Sam statecznik w całości kryty balsą 1,5mm.
Dźwigary łączone na skos, plus w centralnym miejscu dopasowana listewka wzmacniająca.
Żeberka na środku statecznika - te łączące z półką - z balsosklejki.
Dla przypomnienia, rozpiętość statecznika 800mm. Łączony z kadłubem na 2 wkręty polamidowe M3.

Tu widok z żeberkami.
Załącznik:
6.png
6.png [ 166.09 KiB | Przeglądany 11063 razy ]


SW dzielony, częściowo pokryty balsą 1,5mm (te zakreskowane pola).
Natarcie statecznika to Balsa 5mm, potem listwa zamykająca kesonik 2mm ( kesonik - bo taki mały :lol: )

_________________
Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec :D
____________SAM 18-025_____________
https://gliders.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 lis 2019, o 18:21 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44
Posty: 739
Lokalizacja: Elbląg
Ja zawsze starałem się w stateczniku poziomym dawać listwy dźwigara w pionie. W "Sroce" dałem dodatkowo wykrzyżowania z listewek 3x3. Rozpiętość prawie 900 mm. Po pokryciu balsą 1,5 mm można na niego położyć 2 kg cukru podpierając na krawędziach. Beton. :lol:
Załącznik:
PICT0630.JPG
PICT0630.JPG [ 631.82 KiB | Przeglądany 11023 razy ]

_________________
Cudowne widoki
...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.

Pozdrawiam Mirek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 lis 2019, o 20:14 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56
Posty: 1703
Lokalizacja: Gdańsk
pepcio 11 pisze:
Ja zawsze starałem się w stateczniku poziomym dawać listwy dźwigara w pionie. W "Sroce" dałem dodatkowo wykrzyżowania z listewek 3X3 .Rozpiętość prawie 900 mm. Po pokryciu balsą 1,5 mm można na niego położyć 2 kg cukru podpierając na krawędziach. Beton. :lol:

Hmm, racja tak tez można, ale teraz już nie chce mi się przerabiać.

Czas edycji 32 godziny.
Narysowałem SK na nowo, w sumie nie widać różnicy tak na pierwszy rzut oka, ale teraz powinno dać się go dobrze złożyć, i powinien pasować do kadłuba.
Natarcie statecznika można szlifować na okrągło, zawiasy palcowe lub klasyczne 16x32 mm. Oś obrotu przy SK.
Załącznik:
sk_1.png
sk_1.png [ 188.21 KiB | Przeglądany 11138 razy ]

Poziomy dostał podpórki na żeberkach do łatwego i równego montażu.
Załącznik:
1.png
1.png [ 205.44 KiB | Przeglądany 11138 razy ]


Pojawiła się ramka i wzornik kabiny.
Załącznik:
3.png
3.png [ 153.93 KiB | Przeglądany 11138 razy ]

_________________
Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec :D
____________SAM 18-025_____________
https://gliders.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group