Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Jak projektować ukośne elementy w 2D http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=8&t=161 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | PiotrKostek [ 5 gru 2011, o 16:53 ] | ||
Tytuł: | Jak projektować ukośne elementy w 2D | ||
Zasypuję forum pytaniami ![]() ![]() Pytanie kolejne - albo raczej wyjęte z wątku o mojej Cobrze - jak w 2D (na którym jak już wiem powinienem projektować ) wykreślić to ukośne żebro w sterze kierunku ? I co pewnie się z tym wiąże te małe żeberka w stateczniku poziomym (zakładam, że mam dany profil statecznika)
|
Autor: | slawekmod [ 5 gru 2011, o 19:26 ] |
Tytuł: | Re: Jak projektować ukośne elementy w 2D |
Piotrek, sprawa jest banalnie prosta i poradzisz sobie z tym w 5 sekund. Rysujesz rzut statecznika od góry czyli normalnie jego obrys, zaznaczasz w nim żebra normalne czyli prostopadłe do dźwigara a następnie żebra które mają być po skosie. Przypuśćmy że rysujesz na profilu naca0010, żebra prostopadłe mają np długość 100mm . Teraz narysuj linię konstrukcyjną skośną gdzie ma być żebro skośne. Zmierz długość tej lini ale zaczynając od natarcia a kończąc na spływie. Przypuśćmy że ta linia ma 150mm. rozciągasz swoje Naca 0010 o 50 mm wpisując w SCALE X wartość 150. Teraz obróć tak rozciągnięte żebro o kąt taki jak linia skośna względem dźwigara i po obrocie po prostu umieść to żebro na tej linii. W miejscu przecięcia osi dźwigara i skośnej osi symetrii żebra przetnij to żeberko prostopadle do tej ostatniej. Część od natarcia do dźwigara usuń a to co zostanie od dźwigara do spływu to Twoje półżebro pasujace wysokością do dżwigara a długością do reszty .Może to zagmatwanie napisałem ale szybciej jest tak niż robienie screenów. Zresztą, jak będą potrzebne to napisz. |
Autor: | PiotrKostek [ 5 gru 2011, o 22:35 ] |
Tytuł: | Re: Jak projektować ukośne elementy w 2D |
jakbyś napisał w 5 godzin, to było by bliższe prawdy... Nic nie kumam... ![]() Edit:Jakby rzut od góry znaczył obrys z boku - tak jak patrzę na model z boku, to bym zaczynał coś rozumieć... ale rzut z góry ? |
Autor: | slawekmod [ 5 gru 2011, o 22:45 ] |
Tytuł: | Re: Jak projektować ukośne elementy w 2D |
Wrzuć spakowany rarem obrys statecznika i profil do niego w 2D, to 2D musi być rysunkiem 2D a nie konwersją 3D w 2D to pokażę Ci o co chodziło w tym opisie. |
Autor: | PiotrKostek [ 5 gru 2011, o 23:17 ] | ||
Tytuł: | Re: Jak projektować ukośne elementy w 2D | ||
Nie wiem czy o to ci chodziło - nie jest to jakiś konkretny statecznik - tak dla nauki. Liniami konstrukcyjnymi zaznaczyłem położenie żeberek - proste i dwa ukośne żebra - jedno przechodzące przez dwa żeberka, drugie krzyżujące.
|
Autor: | slawekmod [ 5 gru 2011, o 23:38 ] | ||
Tytuł: | Re: Jak projektować ukośne elementy w 2D | ||
Niestety Piotrek , co innego pokazałeś na zdjeciu a co innego jest w pliku. Robienie diagonalnych konstrukcji przy skośnym skrzydle czy usterzeniu jest bardziej złożone niż to co na zdjęciu tym bardziej że im grubość profilu się zmniejsza. W takim przypadku trzeba wyrysować wszystkie żebra jako poziome a potem przeciać je w miejscu dźwigara nawet wirtualnego i rozciągać przód i tył . Rozcinanie jest potrzebne chociażby ze wzgledu na to że rozciągnięcie nastąpi od punktu przecięcia a więc grubość profilu w miejscu przecięcia zostanie taka sama i nie ulegnie przesunięciu. Nie wiem jak to napisać prościej. Tematów się nawarstwia a ja już sam nie wiem jak do nich podejść. samo wyrysowanie statecznika z taki układem żeber jest możliwe ale zejdzie z tym parę godzin. Propozycję mam taką, opracuj obrys statecznika do konkretnego modelu i krok po kroku będziemy go rysować. Będzie to miało prócz zadania edukacyjnego cel w postaci wykonania gotowego elementu. Jak już siedzieć parę godzin to po to żeby zrobić coś twórczego. Poniżej to co miałem na myśli w poprzednim poście. Na zdjeciu pokazałeś stateczniki z dźwigarkami, w pliku nie ma dźwigarów.
|
Autor: | slawekmod [ 5 gru 2011, o 23:47 ] |
Tytuł: | Re: Jak projektować ukośne elementy w 2D |
Mam pomysł jak to zrobić ale dziś już nie dam rady, jestem od 4.00 na nogach a po nocnych jazdach we mgle i ulewach to już całkowicie jestm wyciśnięty z sił. |
Autor: | PiotrKostek [ 5 gru 2011, o 23:53 ] |
Tytuł: | Re: Jak projektować ukośne elementy w 2D |
Sorki, ale to może dlatego, że chcę się nauczyć czy zrozumieć jak to się robi a nie żebyś robił to za mnie ![]() ![]() ![]() Tak jak te nieszczęsne wręgi i podłużnice - chciałem, żebyś pokazał na przykładzie dwóch trzech wręg jak to zaznaczać, a potem wycinać listwy. I mogę napisać - to wszystko - i wybacz, jeśli nie zdaję sobie sprawy, że zabierze ci to ileś tam czasu - ot ignorancja ![]() Żałuję, że temat wicherka umarł - może tam by było sporo wątków do poruszenia. Jak mówią - im dalej w las tym więcej grzybów. Może po prostu próbuj dawać nam wędkę a nie rybę ![]() ![]() Ten opis i ten obrazek jakoś mi się kleją - brak mi podstawowej wiedzy rysunku konstrukcyjnego, ale łapię powoli. PS. Masz jakiś patent na wygodne mierzenie ? ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |