Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Wicherek - wprowadzenie do TurboCAD 15 Deluxe http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=8&t=11 |
Strona 5 z 8 |
Autor: | slawekmod [ 6 lis 2012, o 15:29 ] |
Tytuł: | Re: Wicherek - wprowadzenie do TurboCAD 15 Deluxe |
Mostki opiszę potem natomiast tworzenie brył 3D z zadaną grubością jest opisane tu viewtopic.php?f=8&t=75 |
Autor: | MarekJ [ 6 lis 2012, o 23:05 ] |
Tytuł: | Re: Wicherek - wprowadzenie do TurboCAD 15 Deluxe |
To jest taki dość trywialny przykład. Do zrobienia tego można dojść niejako intuicyjnie. Gorzej jest z bardziej skomplikowanymi kształtami, gdzie trzeba łączyć ze sobą różne rodzaje linii i kształtów w 2D w zamkniętą polilinię. Tu już sam sobie musiałem wykombinować jak zrobić oczekiwaną bryłę. Jest przy rysowaniu wiele pułapek, dlatego również z niecierpliwością oczekuję na dalszą część tutoriala. W TC jestem zupełnym nowicjuszem (mam go od 2 tygodni), ale w oparciu o wyczytaną na forum wiedzę, przestudiowaną krótką instrukcję do programu oraz dziesiątki godzin przy monitorze (dobrze, że jestem na zwolnieniu i mam na to czas) i setki prób i błędów, coś mi się powoli udaje zrobić. To wszystko jest jeszcze nieporadne, sporo niedokładności ale coś już zaczynam kapować. Poniżej nieporadna w porównaniu z Waszymi próbka mojej pracy. Oczywiście, to co widać jest tylko polem do ćwiczeń, a przy okazji może jakiś model powstanie. Ale do końca jeszcze daleko. Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | greg2804 [ 7 lis 2012, o 18:46 ] | |||
Tytuł: | Re: Wicherek - wprowadzenie do TurboCAD 15 Deluxe | |||
Witajcie Potrzebował bym waszej porady w sprawie połączenia dwóch elementów 3d, przeczytałem ten wątek viewtopic.php?f=9&t=82 ale nadal nie mogę sobie z tym poradzić. W załączniku przesyłam plik w 2d oraz zrobiony w 3d do połączenia razem i ewentualne wyjaśnienie w jaki sposób to zrobić.
|
Autor: | slawekmod [ 7 lis 2012, o 21:19 ] |
Tytuł: | Re: Wicherek - wprowadzenie do TurboCAD 15 Deluxe |
Ale jak je chcesz połączyć? Najpierw musisz powycinać otwory za pomocą funkcji 3D substract. Następnie musisz poobracać elementy tak aby były w odpowiednich pozycjach z odpowiednimi kątami względem siebie. Na końcu dopiero wręgę przysunąć do boczku kadłuba. |
Autor: | greg2804 [ 7 lis 2012, o 21:26 ] |
Tytuł: | Re: Wicherek - wprowadzenie do TurboCAD 15 Deluxe |
Tylko za bardzo nie wiem ja użyć tej funkcji, jak ją wybiorę to zaznaczam otwór który chcę wyciąć i zaznacza sie na czerwono i nic więcej. Mam też problem żeby obrócić elementy w odpowiedniej płaszczyźnie |
Autor: | greg2804 [ 7 lis 2012, o 21:52 ] |
Tytuł: | Re: Wicherek - wprowadzenie do TurboCAD 15 Deluxe |
Dobra funkcję 3d substract opanowałem jeszcze tylko ustawienie w odpowiedniej płaszczyźnie |
Autor: | Szymon [ 8 lis 2012, o 16:47 ] |
Tytuł: | Re: Wicherek - wprowadzenie do TurboCAD 15 Deluxe |
Edit reference point w połączeniu ze funkcjami Snap to chyba najprostsza metoda składania 3D, dodaj do tego Rotate XYZ i Delta XYZ i prostopadłe elementy idą szybko jak złoto. |
Autor: | greg2804 [ 8 lis 2012, o 18:50 ] |
Tytuł: | Re: Wicherek - wprowadzenie do TurboCAD 15 Deluxe |
No to nic dziękuję wam serdecznie za wszystkie porady będę kombinował i mam nadzieje że metodą prób i błędów dojdę do tego. Jeszcze jak mógł bym was poprosić o pokazanie jak zrobić mostki pod laser. |
Autor: | greg2804 [ 9 lis 2012, o 22:34 ] | |||
Tytuł: | Re: Wicherek - wprowadzenie do TurboCAD 15 Deluxe | |||
Witajcie ponownie droczy forumowicze, przepraszam że tak strasznie was męczę ale cały czas mam problem z łączeniem elementów w całość. Może mógł by ktoś pokazać mi krok po kroku jak połączyć te 2 elementy. Jak próbuję połączyć je w całość to jak ustawię pewną perspektywę to wydaje się że jest ok, ale jak przesunę widok pod innym kontem to okazuje się że jeden element znajduje się w połowie drugiego albo poniżej. przesuwałem to ręcznie jak i za pomocą edit reference point i ani jedna anie druga opcja nie przyniosła efektu. W załączniku wkleiłem 2 elementy które bym chciał połączyć.
|
Strona 5 z 8 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |