Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 31 paź 2025, o 00:04

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: 7 paź 2025, o 23:09 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 3 lut 2014, o 13:01
Posty: 156
Lokalizacja: Sośno
Po dłuższej przerwie, ponownie zapraszamy Oldtimerowców do Sośna na I Zlot.
Zlot jest otwarty dla zrzeszonych, jak i nie zrzeszonych.... aby tylko wystartowali i latali modelem zgodnym i zgodnie z przepisami SAM Polska.
W klasie TEXACO nastąpiły pewne zmiany w rozgrywaniu lotów...zmiany te mają przyczynić się do popularyzacji tej klasy..... więcej niebawem
Więcej informacji odnośnie zlotu itp, później i na bieżąco.


Załączniki:
+awiatikArt  logo print.jpg
+awiatikArt logo print.jpg [ 822.32 KiB | Przeglądany 1951 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Kostek
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 paź 2025, o 20:35 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 3 lut 2014, o 13:01
Posty: 156
Lokalizacja: Sośno
Po konsultacjach i sugestiach modelarzy, wprowadzamy klasę: 1/2 Texaco
Przepisy klas w których odbędzie się rywalizacja:
OTVR Szybowce
Do startu dopuszczone są dowolne modele szybowców zaprojektowanych przed końcem 1950 roku w przypadku konstrukcji zagranicznych, a w przypadku krajowych konstrukcji przed końcem 1957 roku.
Rozpiętość skrzydeł nie może przekraczać 3,5 metra (138 cali). Hol ręczny nie może przekraczać 100 metrów długości lub, 20 metrów gumy i 80 metrów zwykłej linki. Długość holu gumowego po rozciągnięciu nie może przekraczać nie może 170 metrów.
Na wynik końcowy będzie się składała suma trzech lepszych lotów z sześciu.
Czas maksymalny lotu 5 minut.
ELECTRORUBBER
Do startu dopuszczone są dowolne modele z napędem gumowym, zaprojektowanego przed końce 1950 roku, w przypadku krajowych przed końcem 1957 roku.
Model musi być w oryginalnym rozmiarze (nie dopuszcza się pomniejszania/powiększania).
Minimalne obciążenie skrzydeł wynosi 20 g na dm² powierzchni skrzydła w formie płaskiej.
Do napędu dopuszczone są silniki:
a) bezszczotkowy silnik AEO C-20 KV1550 bez przekładni, maksymalna średnica śmigła 8 cali (20 cm).
b) Silnik Graupner Speed ​​300 z magnesami trwałymi ferrytowymi z przekładnią redukcyjną maks. 1:5, dopuszczalna maksymalna średnica śmigła 10 cali (254 mm).
Zestaw akumulatorów może składać się z sześciu ogniw NiMH lub dwóch ogniw litowo-jonowych o dowolnej pojemności z wyraźnie widoczną etykietą producenta. Dozwolone są wyłącznie śmigła fabryczne, mogą być składane.
Dopuszczalny jest dowolny układ sterowania mocą BEC-ESC.
Silnik może pracować tylko przez pierwsze 40 sekund lotu. Wynikkońcowy będzie sumą trzech najlepszych z czterech lotów.
Maksymalny czas lotu 7 minut
1/2 A Texaco
Do startu dopuszczone są dowolne modele z napędem spalinowym, zaprojektowane: zagraniczne przed końcem 1950 roku, krajowe przed końcem 1957 roku.
Obciążenie co najmniej 24,4 grama na dm² (8 uncji/stopę kw.) powierzchni skrzydła.
Silnik musi być silnikiem membranowym Coxa o pojemności skokowej 0,049 cala sześciennego (0,80 cm³) z integralnym zbiornikiem paliwa o pojemności 5,1 cm³.
Śmigło może być dowolnym, nieskładanym śmigłem o średnicy 8 cali (ok. 20 cm) lub mniejszej.
Zbiorniki można uzupełniać przy włączonym silniku.
Modele Texaco 1/2A mogą startowa z ręki.
Wynik modelu będzie sumą trzech najlepszych lotów z czterech lotów. Maksymalny czas lotu 15 minut.
TEXACO PL
Do startu dopuszczone są dowolne modele z napędem spalinowym, zaprojektowane przed końcem 1955 rokiem.
Do napędu można zastosować silnik o pojemności od 3,5 ccm do 10,o ccm
Start modelu Texaco PL tylko z kół z ziemi.
Czas pracy silnika: 30 sek,
Maksymalny czas lotu: 420 sek /7 minut/
Minimalna masa modelu będzie wyliczona na podstawie przemnożenia pojemności zastosowanego silnika przez współczynnik: 33
/ np. silnik pojemności 3,5 cm x 33= 1155 gram i tyle powinien minimalnie ważyć model/
Klasa Retro-PL
- dopuszcza się konstrukcje zagraniczne które powstały przed:31.12.1955, polskie powstałe przed 31.12.1957.
- maksymalna rozpiętość skrzydła to: 1600 mm
- minimalna masa modelu do lotu: 750 gram
- czas pracy silnika od momentu startu: 30 sekund,
- dopuszczone są tylko popularne silniki/ lista w poście poniżej/
- NIEDOZWOLONE jest używanie silników WYCZYNOWYCH
- pojemność silników do 2,5 cm3
- start z ręki, lub z kół do wyboru przez zawodnika
- całkowity czas lotu 6 minut
- lądowanie na terenie lotniska w wyznaczonej strefie, lądowanie poza wyznaczoną strefą: 0 pkt.
Sterowanie za pomocą steru kierunku i wysokości. Musi istnieć możliwość wyłączenia silnika po osiągnięciu 30 sekund od momentu startu. Przekroczenie czasu pracy silnika skutkuje nie zaliczeniem lotu.
Żarowe:
OSMax 15 LA
ENYA 15
Magnum XL 15
ASP 15
Meteor 2,5 cm
MVVS 2,5 cm
Samozapłonowe:
Jaskółka 2,5
Rytm 2,5
MARS 2,5
KMD 2,5
OTM Sokół 2,5
ZEISS Jena 2,5
CSTKAM 2,5
MK-12 B
PAW 2,5


Załączniki:
+awiatikArt  logo print.jpg
+awiatikArt logo print.jpg [ 1020.08 KiB | Przeglądany 1889 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Kostek
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group