Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
I Otwarte Mistrzostwa Polski modeli Oldtimer, 15-16. 05.2021 http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=79&t=1926 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | awiatik [ 10 mar 2021, o 22:45 ] |
Tytuł: | Re: I Otwarte Mistrzostwa Polski modeli Oldtimer, 15-16. 05. |
Mistrzostwa Polski modeli Oldtimer 2021 Biuletyn #2 Wyciąg z regulaminu poszczególnych klas. W klasach OTVR szybowce,Texaco i Electrorubber- stosujemy przepisy europejskie, z jedną poprawką: w konkursie można latać naszymi polskimi konstrukcjami zaprojektowanymi przed 31.12.1957. Do oceny technicznej należy przedstawić plan modelu w formacie nie mniejszym niż A-3, oryginał lub ksero czasopisma z którego został plan zaczerpnięty, wydruk strony internetowej w przypadku modeli do których plany zostały zaczerpnięte z internetu. Klasa OTVR szybowce Rozpiętość skrzydeł do 3500 mm, masa maksymalna 5000 gram. Model może startować z holu ciągnionego o maksymalnej długości: 100 metrów,, lub z holu gumowego: 20 metrów gumy+80 metrów żyłki lub innej linki, taki hol może być naciągany tylko do 170 metrów. Czas lotu modelu szybowca max. 5 minut. Nie dopuszczalne jest używanie haków mechanicznych sterowanych serwem czy też innych mechanicznych układów wyczepiających: tylko zwykły hak. Sterowanie odbywa się za pomocą steru wysokości i kierunku. Latamy cztery loty konkursowe, do klasyfikacji końcowej brane są trzy najlepsze loty. W razie kiepskich warunków pogodowych, ilość kolejek może ulec zmianie. Electrorubber Modele w tej klasie muszą być wykonane w skali 1;1 w stosunku do oryginału, obciążenie kompletnego modelu do lotu to: 20 gram na 1 dm2 powierzchni skrzydła. Do napędu można zastosować tylko dwa rodzaje silników: A) AEO C –20 KV 1550 silnik bezszczotkowy , z napędem bezpośrednim- bez przekładni, śmigło, o maksymalnej średnicy 203,2 mm(= 8 cali). B) silnik szczotkowy Graupner Speed 300/6V,z przekładnią 1 : 5 i śmigłem o maksymalnej średnicy: 254 mm(=10 cali) Śmigła mogą być stałe jak i składane. Pakiety zasilające: maks. 6 cel NiMh/NiCD lub LiPo 2 cele. Pojemność pakietów dowolna. Regulator dowolny. Model może startować z ręki jak i z ziemi- do wyboru przez zawodnika. Maksymalny czas pracy silnika: 60 sekund, a maksymalny czas lotu 7 minut. Silnik można używać tylko przez pierwsze 60 sekund lotu, po tym czasie silnik nie może być uruchomiony. Włączenie silnika po upływie 60 sekund, a przed lądowaniem- skutkuje anulowaniem czasu lotu. W trakcie Mistrzostw wykonujemy cztery kolejki lotu, do klasyfikacji końcowej liczą się trzy najlepsze loty. W kolejnym Biuletynie omówienie klas: Texaco i Retro-PL, oraz zasad organizacji startów i wykonywania lotów poszczególnych klasach. |
Autor: | awiatik [ 11 mar 2021, o 23:33 ] | ||
Tytuł: | Re: I Otwarte Mistrzostwa Polski modeli Oldtimer, 15-16. 05. | ||
TEXACO przepisy Modele klasy TEXACO dzieli się na podklasy ze względu na zastosowany napęd: Modele tej klasy nie muszą być zbudowane w skali 1;1 w stosunku do pierwowzoru. W klasie tej mogą startować wszystkie modele skonstruowane przed końcem 31. 12. 1951/ polskie do 31.12.1957/ Mogą być zbudowane w skali większej jak i mniejszej. Przy budowie modelu tej klasy musi być zachowana wierność odtworzenia kształtów, przekrojów i profili powierzchni nośnych. Ograniczenia: - obciążenie powierzchni nośnej nie może być mniejsze niż 30,5 g/dm 2 - masa modelu max. 5000 gram; - powierzchnia nośna max. 150 dm 2 Do napędu modeli tej klasy można użyć dowolnego silnika spalinowego o pojemności do 10, 647 cm3 (0,65 c u.in .) W klasie TEXACO czas pracy silnika jest uzależniony od ilości paliwa. Na każde 400 g masy modelu przysługuje 1 cm3 paliwa. Ilość paliwa określa tabela. Zbiornik paliwa musi być umieszczony w widocznym miejscu, zbiornik nie może być większy niż przysługująca do masy modelu ilość paliwa, pojemność wężyka paliwa łączącego zbiornik z gaźnikiem- też się liczy do ogólnej ilości paliwa. Tuż przed wypuszczeniem modelu można dotankować zbiornik do przysługującej ilości paliwa. Start modelu do lotu konkursowego może nastąpić tylko z ziemi. W przypadku modeli z silnikiem o pojemności do 2,5 cm3 można startować z ręki. Pomiar lotu modelu rozpoczyna się od momentu wypuszczenia modelu przez pomocnika lub zawodnika. Niespełnienie wymogów lub ustaleń określonych wyżej wymienionymi przepisami skutkuje dyskwalifikacją startującego zawodnika i wyłączeniem z zawodów. Maksymalny czas lotu modelu ustala się na 1200 sekund / 20 minut/. Po tym czasie przerywa się pomiar, model musi wylądować w strefie lotniska. Lądowanie poza lotniskiem skutkuje zerowym wynikiem za lot. Nawet jak będzie to maksymalny czas lotu. Minimalna ilość lotów nie może być mniejsza niż 2. Na ocenę końcową danego zawodnika składa się suma czasów wszystkich lotów. Poniżej tabelka. Retro -PL I tak po kolei: - dopuszcza się konstrukcje zagraniczne które powstały przed:31.12.1950, polskie powstałe przed 31.12.1957. - czas pracy silnika ogranicza się do 45 sekund, - dopuszczone są tylko popularne silniki - NIEDOZWOLONE jest używanie silników WYCZYNOWYCH - pojemność silników do 2,5 cm3 - start z ręki, lub z kół do wyboru przez zawodnika - całkowity czas lotu 6 minut - lądowanie na terenie lotniska w wyznaczonej strefie, lądowanie poza wyznaczoną strefą: 0 pkt. Sterowanie za pomocą steru kierunku i wysokości. Musi istnieć możliwość wyłączenia silnika po osiągnięciu 45 sekund od momentu startu.
|
Autor: | awiatik [ 11 mar 2021, o 23:35 ] | |||
Tytuł: | Re: I Otwarte Mistrzostwa Polski modeli Oldtimer, 15-16. 05. | |||
Organizacja rozgrywania konkurencji, pola startowego i lotów podczas Otwartych Mistrzostw, jak i pozostałych zawodów. OTVR szybowce strefa startów i lotów zostaje podzielona na dwie części: startów i lądowań. - hole gumowe naciągane są tylko do 170 metrów i nie wolno przekroczyć linii odgraniczającej strefę startów od strefy lądowań/zawodników, - po wykonaniu lotu, model musi wylądować na terenie lotniska w wyznaczonej strefie. -lądowanie poza terenem lotniska, czy też w strefie startów - skutkuje zerowym wynikiem za lot, TEXACO, Electrorubber, Retro-PL - zostaje wydzielona strefa dla zawodników o szerokości kilku metrów- i z tej strefy nie wolno startować, ani w niej lądować- skutkować będzie to zerową oceną za lot, - dla jasności granice tej strefy muszą być czytelnie oznaczone np. poprzez rozciągnięcie na trawie i przymocowanie kolorowej taśmy, czy też taśmy parcianej, -lądowanie poza obszarem lotniska- ocena ZERO, -------------------------------------------------------------------------- Na półgodziny przed rozpoczęciem danej konkurencji, musi się odbyć brefing/odprawa w celu zaznajomieni z organizacją startów oraz stref lądowania itp. Polecamy zapoznanie się z poniższymi szkicami.
|
Autor: | awiatik [ 11 mar 2021, o 23:38 ] |
Tytuł: | Re: I Otwarte Mistrzostwa Polski modeli Oldtimer, 15-16. 05. |
Wśród różnych pytań, padło to: czy tylko zarejestrowani członkowie SAM18 mogą startować? Oczywiście że nie tylko, mogą brać udział wszyscy, aby tylko mieli spełniające wymogi regulaminowe modele. A sprawy przystąpienia do SAM 18, można załatwić na miejscu w Trzebiczu. Wskazane by było członkostwo, a to w przypadku udziału w MEuropy czy też innych zagranicznych zawodach. |
Autor: | Darek [ 16 maja 2021, o 16:45 ] |
Tytuł: | Re: I Otwarte Mistrzostwa Polski modeli Oldtimer, 15-16. 05. |
Fajnie było wpaść, pogadać Parę fotek z soboty; https://photos.app.goo.gl/vf9DU9TT8gqyaC4F8 |
Autor: | awiatik [ 16 maja 2021, o 17:35 ] | ||||||||||||||||
Tytuł: | Re: I Otwarte Mistrzostwa Polski modeli Oldtimer, 15-16. 05. | ||||||||||||||||
I Otwarte Mistrzostwa Polski Oldtimer Mistrzostwa Polski już za nami. Ze względów z zapowiadanym pogorszeniem pogody w niedzielę, postanowiliśmy rozegrać wszystkie konkurencje w sobotę. I to się udało, mimo że pogoda nie ułatwiała nam życia, szczególnie dała upust swemu szaleństwu w czasie rozgrywania najliczniej obsadzonej konkurencji: OTVR szybowce. Wiatr co kilka minut zmieniał kierunek, i zdarzało się że w momencie startu wiatr był czołowy, by po chwili wiać z w plecy i z takiego holu już nic nie można było wyciągnąć. W zawodach wystartowało kilku nowych zawodników, z ciekawymi modelami. I to jest dobry znak w rozwoju tej klasy modeli w Polsce. Mimo tych kilku szaleństw, pogoda dopisała i dość sprawnie rozegrano wszystkie konkurencje. A tak wyglądały podia w poszczególnych klasach: OTVR szybowce I Tomasz Birkholz II Jan Zawistowski III Jacek Burda Elektrorubber I Konstanty Polasik II Jan Zawistowski III Stanisław Gałka Texaco I Stanisław Gałka II Leszek Robert Kłos III Adam Raczyński Retro -PL I Konstanty Polasik II Adam Raczyński III Andrzej Żychliński cdn..
|
Autor: | awiatik [ 16 maja 2021, o 17:46 ] |
Tytuł: | Re: I Otwarte Mistrzostwa Polski modeli Oldtimer, 15-16. 05. |
Darek pisze: Fajnie było wpaść, pogadać Parę fotek z soboty; https://photos.app.goo.gl/vf9DU9TT8gqyaC4F8 Fajna foto galeria. Dzięki. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |