|
Po konsultacjach i sugestiach modelarzy, wprowadzamy klasę: 1/2 Texaco Przepisy klas w których odbędzie się rywalizacja: OTVR Szybowce Do startu dopuszczone są dowolne modele szybowców zaprojektowanych przed końcem 1950 roku w przypadku konstrukcji zagranicznych, a w przypadku krajowych konstrukcji przed końcem 1957 roku. Rozpiętość skrzydeł nie może przekraczać 3,5 metra (138 cali). Hol ręczny nie może przekraczać 100 metrów długości lub, 20 metrów gumy i 80 metrów zwykłej linki. Długość holu gumowego po rozciągnięciu nie może przekraczać nie może 170 metrów. Na wynik końcowy będzie się składała suma trzech lepszych lotów z sześciu. Czas maksymalny lotu 5 minut. ELECTRORUBBER Do startu dopuszczone są dowolne modele z napędem gumowym, zaprojektowanego przed końce 1950 roku, w przypadku krajowych przed końcem 1957 roku. Model musi być w oryginalnym rozmiarze (nie dopuszcza się pomniejszania/powiększania). Minimalne obciążenie skrzydeł wynosi 20 g na dm² powierzchni skrzydła w formie płaskiej. Do napędu dopuszczone są silniki: a) bezszczotkowy silnik AEO C-20 KV1550 bez przekładni, maksymalna średnica śmigła 8 cali (20 cm). b) Silnik Graupner Speed 300 z magnesami trwałymi ferrytowymi z przekładnią redukcyjną maks. 1:5, dopuszczalna maksymalna średnica śmigła 10 cali (254 mm). Zestaw akumulatorów może składać się z sześciu ogniw NiMH lub dwóch ogniw litowo-jonowych o dowolnej pojemności z wyraźnie widoczną etykietą producenta. Dozwolone są wyłącznie śmigła fabryczne, mogą być składane. Dopuszczalny jest dowolny układ sterowania mocą BEC-ESC. Silnik może pracować tylko przez pierwsze 40 sekund lotu. Wynikkońcowy będzie sumą trzech najlepszych z czterech lotów. Maksymalny czas lotu 7 minut 1/2 A Texaco Do startu dopuszczone są dowolne modele z napędem spalinowym, zaprojektowane: zagraniczne przed końcem 1950 roku, krajowe przed końcem 1957 roku. Obciążenie co najmniej 24,4 grama na dm² (8 uncji/stopę kw.) powierzchni skrzydła. Silnik musi być silnikiem membranowym Coxa o pojemności skokowej 0,049 cala sześciennego (0,80 cm³) z integralnym zbiornikiem paliwa o pojemności 5,1 cm³. Śmigło może być dowolnym, nieskładanym śmigłem o średnicy 8 cali (ok. 20 cm) lub mniejszej. Zbiorniki można uzupełniać przy włączonym silniku. Modele Texaco 1/2A mogą startowa z ręki. Wynik modelu będzie sumą trzech najlepszych lotów z czterech lotów. Maksymalny czas lotu 15 minut. TEXACO PL Do startu dopuszczone są dowolne modele z napędem spalinowym, zaprojektowane przed końcem 1955 rokiem. Do napędu można zastosować silnik o pojemności od 3,5 ccm do 10,o ccm Start modelu Texaco PL tylko z kół z ziemi. Czas pracy silnika: 30 sek, Maksymalny czas lotu: 420 sek /7 minut/ Minimalna masa modelu będzie wyliczona na podstawie przemnożenia pojemności zastosowanego silnika przez współczynnik: 33 / np. silnik pojemności 3,5 cm x 33= 1155 gram i tyle powinien minimalnie ważyć model/ Klasa Retro-PL - dopuszcza się konstrukcje zagraniczne które powstały przed:31.12.1955, polskie powstałe przed 31.12.1957. - maksymalna rozpiętość skrzydła to: 1600 mm - minimalna masa modelu do lotu: 750 gram - czas pracy silnika od momentu startu: 30 sekund, - dopuszczone są tylko popularne silniki/ lista w poście poniżej/ - NIEDOZWOLONE jest używanie silników WYCZYNOWYCH - pojemność silników do 2,5 cm3 - start z ręki, lub z kół do wyboru przez zawodnika - całkowity czas lotu 6 minut - lądowanie na terenie lotniska w wyznaczonej strefie, lądowanie poza wyznaczoną strefą: 0 pkt. Sterowanie za pomocą steru kierunku i wysokości. Musi istnieć możliwość wyłączenia silnika po osiągnięciu 30 sekund od momentu startu. Przekroczenie czasu pracy silnika skutkuje nie zaliczeniem lotu. Żarowe: OSMax 15 LA ENYA 15 Magnum XL 15 ASP 15 Meteor 2,5 cm MVVS 2,5 cm Samozapłonowe: Jaskółka 2,5 Rytm 2,5 MARS 2,5 KMD 2,5 OTM Sokół 2,5 ZEISS Jena 2,5 CSTKAM 2,5 MK-12 B PAW 2,5
| Załączniki: |

+awiatikArt logo print.jpg [ 1020.08 KiB | Przeglądany 1891 razy ]
|
_________________ Pozdrawiam Kostek
|