Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
RETRO-PL PRZEPISY http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=84&t=1906 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | awiatik [ 19 paź 2020, o 10:30 ] |
Tytuł: | RETRO-PL PRZEPISY |
Przepisy klas: Retro-PL I tak po kolei: - dopuszcza się konstrukcje zagraniczne które powstały przed:31.12.1955, polskie powstałe przed 31.12.1957. - maksymalna rozpiętość skrzydła to: 1600 mm - minimalna masa modelu do lotu: 750 gram obowiązuje od 2025 roku - czas pracy silnika od momentu startu: 30 sekund, - dopuszczone są tylko popularne silniki/ lista w poście poniżej/ - NIEDOZWOLONE jest używanie silników WYCZYNOWYCH - pojemność silników do 2,5 cm3 - start z ręki, lub z kół do wyboru przez zawodnika - całkowity czas lotu 6 minut - lądowanie na terenie lotniska w wyznaczonej strefie, lądowanie poza wyznaczoną strefą: 0 pkt. Sterowanie za pomocą steru kierunku i wysokości. Musi istnieć możliwość wyłączenia silnika po osiągnięciu 30 sekund od momentu startu.Przekroczenie czasu pracy silnika skutkuje nie zaliczeniem lotu. |
Autor: | awiatik [ 1 cze 2022, o 18:34 ] |
Tytuł: | Re: RETRO-PL PRZEPISY |
Klasa Retro-PL powoli się rozwija. Przedstawiamy listę dopuszczonych silników 2,5 cm3 Żarowe: OSMax 15 LA ENYA 15 Magnum XL 15 ASP 15 Meteor 2,5 cm MVVS 2,5 cm Samozapłonowe: Jaskółka 2,5 Rytm 2,5 MARS 2,5 KMD 2,5 OTM Sokół 2,5 ZEISS Jena 2,5 CSTKAM 2,5 MK-12 B PAW 2,5 |
Autor: | piciu [ 18 cze 2022, o 22:14 ] |
Tytuł: | Re: RETRO-PL PRZEPISY |
Witam Kolegów, A co z silnikami COX ? W wersji MEDALLION są to silniki popularne , a jeżeli chodzi o dostępność to łatwiej je kupić niż np. ENYA 15. Pozdrawiam Piotr |
Autor: | awiatik [ 25 cze 2022, o 18:29 ] |
Tytuł: | Re: RETRO-PL PRZEPISY |
Jak masz taki silnik- możesz startować. Ta lista będzie jeszcze uzupełniana/w granicach zdrowego rozsądku/ o popularne i dostępne silniki. Czy te COXy 15 są tak dostępne? Coś tam pewnie jest na rynku wtórnym. Z tego co wiem to .15 były średnio udanym silnikiem COXa. Poza silnikami 2,5 oczywiście można stosować silniki mniejszych pojemności:0,8; 1,5; 2,0 cm3. Oby to były tylko popularne, a nie wyczynowe silniki. A co do klasy Retro-PL: będzie wprowadzone ograniczenie limitu pracy silnika : do 30 sek. |
Autor: | awiatik [ 8 lip 2023, o 10:26 ] |
Tytuł: | Re: RETRO-PL PRZEPISY |
Kolejne drobne, ale potrzebne zmiany w przepisach: - maksymalna rozpiętość skrzydła to: 1600 mm - minimalna masa modelu do lotu: 750 gram Aktualne i kompletne przepisy w pierwszym poście |
Autor: | piciu [ 27 paź 2023, o 01:27 ] |
Tytuł: | Re: RETRO-PL PRZEPISY |
Witam Kolegów, Kolejna propozycja zmian w kategorii RETRO-PL. Dopuszczalne silniki do napędu modelu wyłącznie samozapłonowe o pojemności do 2,5 cm3. Piotr |
Autor: | awiatik [ 27 paź 2023, o 23:35 ] |
Tytuł: | Re: RETRO-PL PRZEPISY |
piciu pisze: Witam Kolegów, Kolejna propozycja zmian w kategorii RETRO-PL. Dopuszczalne silniki do napędu modelu wyłącznie samozapłonowe o pojemności do 2,5 cm3. Piotr ?! |
Autor: | piciu [ 2 gru 2023, o 01:11 ] |
Tytuł: | Re: RETRO-PL PRZEPISY |
Witam, Czy są jakieś uwagi do propozycji ? Zmiany weszłyby w życie od 2024 roku. PB |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |