Forum modelarskie RC , projektowanie CAD
http://forum.aerodesignworks.eu/

Krasnal, propozycja klasy
http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=87&t=1804
Strona 1 z 1

Autor:  awiatik [ 18 cze 2019, o 13:31 ]
Tytuł:  Krasnal, propozycja klasy

W trakcie zlotu w Trzebiczu, powstał pomysł wprowadzenia jako osobnej klasy dla model: Krasnal.
Pomysł bardzo dobry, teraz należy ustalić przepisy tej klasy: wielkość, napęd, czy ma to być czasówka czy loty wg. Retro PL.
Propozycje i sugestie mile widziane.
Zapraszam do dyskusji.

Załączniki:
23517863_2030765687160517_7806860685863932281_n.jpg
23517863_2030765687160517_7806860685863932281_n.jpg [ 118.53 KiB | Przeglądany 14480 razy ]

Autor:  milo [ 19 cze 2019, o 22:14 ]
Tytuł:  Re: Krasnal, propozycja klasy.

awiatik pisze:
W trakcie zlotu w Trzebiczu, powstał pomysł wprowadzenia jako osobnej klasy dla model: Krasnal.
Pomysł bardzo dobry,

Też tak uważam :) . Model latał wyśmienicie. Wszyscy jego loty obserwowaliśmy. Napędzany był małym motorkiem elektrycznym. W oryginale jest silnik spalinowy 0,8 cm^2.... Cox by idealnie pasował ;) .
Podczas zlotu, wśród obserwujących loty Krasnala, pojawiło się pytanie/wątpliwość. Czy powiększenie modelu nie spowoduje utraty własności lotnych modelu ;) .
Ok. Mój głos w tej dyskusji. Proponuję dwie opcje. Model w oryginalnym rozmiarze - tutaj należy uściślić dokładnie jaki napęd spalina elektryk, typ, moc, kV w przypadku elektryka ile cel. Te same zasady w powiększonym. Ten sam napęd, te same zasady, niech koledzy, modelarze, którzy zdecydują się powiększyć model, kombinują :P . Prościej mówiąc..... model z planów, albo powiększony - reszta bez zmian. Co do regulaminu lotów..... moim zdaniem czasówka odpada, ale podyskutujmy.
Mam dwa Cox-y .049 i chociaż to "mucha plujka" to chętnie go przykręcę do modelu :lol: .

Autor:  utopia [ 19 cze 2019, o 22:44 ]
Tytuł:  Re: Krasnal, propozycja klasy.

Przepraszam że wtrącę swoje trzy grosze.

Postarajcie się by przepisy tej klasy powstały niezgodnie z naszym prawem i tradycją.. tzn bez furtek...bez koła ratunkowego i bez pytania do publiczności.

Niestety w moim zawodzie jest sporo Pongliszów w unijnych przepisach a nie powinno tak być. Ramy powinny określać wyraźnie punkty A B i C. Bez możliwości swobodnych interpretacji. Można mocno zawęzić typ silnika oraz akumulatora....

Autor:  awiatik [ 20 cze 2019, o 16:44 ]
Tytuł:  Re: Krasnal, propozycja klasy.

To ja wtrącę we trzy grosze, tak aby było z europejskimi przepisami:
Propozycja pierwsza: silnik COX 0,8 ze zintegrowanym zbiornikiem 5,1 cm3, obciążenie minimalne 24,4 grama na 1 dm2, czas lotu do 15 minut, aby lot był zaliczony należy wylądować w wyznaczonej części lotniska/ w obrębie lotniska - czyli przepisy takie same jak do 1/2 Texaco.
Propozycja druga: wzorowana na włoskiej klasie Borseti. Rozpiętość modelu ustalona powiedzmy na 1100 mm, zbiornik na 4 cm3, silniki COX bez zintegrowanych zbiorników paliwa, bez pomiaru masy i obciążenia.
W obydwu przypadkach oczywiście wszystko wykonane jak na planie: kształty, profile, bez węgla i takich tam wynalazków.
Dla przypomnienia: od kilku lat są dopuszczone folie pokryciowe, czyli odpada argument że cytata: "zbudowałbym jakiegoś oldtimera, ale ta japonka i ten lakier".
To taka dość wolna kompilacja kilku wypowiedzi, ale sens ten sam.
Na dniach rozpoczynam budowę Krasnala który ma spełniać warunki startu w 1/2 Texaco.

Autor:  milo [ 22 cze 2019, o 09:53 ]
Tytuł:  Re: Krasnal, propozycja klasy.

Wydaje mi się, że "patent" włochów jest sensowny. Podoba mi się. Na naszym gruncie należało by przyjąć rozpiętość 120 cm, Cox z 4 cm^3 paliwa /może 5/, ewentualnie napęd elektryczny, ustalony z góry, dedykowany. Oczywiście model z planów itd./itp., tak jak pisał Kostek.

Autor:  awiatik [ 22 cze 2019, o 10:41 ]
Tytuł:  Re: Krasnal, propozycja klasy.

I tak:
- jeśli to ma być wersja na silnik COX to rozpiętość na 1100 mm, 4 cm3 paliwa
- COX-ów jest dość sporo, a i można nadal kupić nowe,
Wersja elektro:
- dedykowany silnik byłby najlepszy, jeśli miałby być dowolny to o określonym kV i śmigło max 8"
- pakiet napędowy tylko 2s dowolnej pojemności,
- lot na silniku tylko przez pierwsze 60 sek,
- rozpiętość 1100
W obydwu przypadkach maksymalny czas lotu to: 10 minut

Autor:  milo [ 22 cze 2019, o 13:30 ]
Tytuł:  Re: Krasnal, propozycja klasy.

Ok. To tylko teraz wybrać ogólnodostępny napęd elektryczny i jedziemy z tematem :) .
Tak zapytam. Dlaczego akurat 110 cm rozpiętości? Nie może być 120 ;)

Autor:  ZychlinSky [ 28 cze 2019, o 20:44 ]
Tytuł:  Re: Krasnal, propozycja klasy.

Więc ja się wypowiem jako konstruktor owego Krasnala i zwolennik dowolności napędu spalina/elektryk z ograniczeniem czasu pracy do 60 sek. (jedno włączenie jedno wyłączenie napędu w czasie lotu żeby było sprawiedliwie ze spalinowymi) oraz zachowania skali 1:1.
Przy rozmiarze oryginalnym z ustaleniem zasilania nie ma problemu bo więcej jak 2S/250mAh po prostu nie da się wcisnąć bez ingerencji w konstrukcje modelu :D
Jak chodzi o napęd spalinowy proponowałbym dowolny silnik z ograniczeniem pojemności i ilości tankowanego paliwa.
Do tego obowiązkowy pomiar masy. Proponuje minimum bez pakietu to co jest w planach żeby nie było chorej walki z gramami.
Z ograniczeniem silnika elektrycznego od razu mówię, że nie ma takiej potrzeby. Układ modelu i tak nie pozwala na wykorzystanie nadmiaru mocy. Ten Dualsky który zastosowałem jest za mocny i latam max na połowie gazu. Gdy daje więcej model zaczyna walić pętle na silniku I jest obawa ze go rozniesie :twisted:

Krasnal to świetny termik. W sylwestra udało mi się zaliczyć noszenia a przy wiosennej termice trzeba już było uciekać z pułapu spiralą ;) i mimo niewielkich rozmiarów całkiem dobrze radzi sobie z wiatrem. Bedzie bardzo ciekawa konkurencja :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/