Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Krasnal, propozycja klasy http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=87&t=1804 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | milo [ 19 cze 2019, o 22:14 ] |
Tytuł: | Re: Krasnal, propozycja klasy. |
awiatik pisze: W trakcie zlotu w Trzebiczu, powstał pomysł wprowadzenia jako osobnej klasy dla model: Krasnal. Pomysł bardzo dobry, Też tak uważam . Model latał wyśmienicie. Wszyscy jego loty obserwowaliśmy. Napędzany był małym motorkiem elektrycznym. W oryginale jest silnik spalinowy 0,8 cm^2.... Cox by idealnie pasował . Podczas zlotu, wśród obserwujących loty Krasnala, pojawiło się pytanie/wątpliwość. Czy powiększenie modelu nie spowoduje utraty własności lotnych modelu . Ok. Mój głos w tej dyskusji. Proponuję dwie opcje. Model w oryginalnym rozmiarze - tutaj należy uściślić dokładnie jaki napęd spalina elektryk, typ, moc, kV w przypadku elektryka ile cel. Te same zasady w powiększonym. Ten sam napęd, te same zasady, niech koledzy, modelarze, którzy zdecydują się powiększyć model, kombinują . Prościej mówiąc..... model z planów, albo powiększony - reszta bez zmian. Co do regulaminu lotów..... moim zdaniem czasówka odpada, ale podyskutujmy. Mam dwa Cox-y .049 i chociaż to "mucha plujka" to chętnie go przykręcę do modelu . |
Autor: | utopia [ 19 cze 2019, o 22:44 ] |
Tytuł: | Re: Krasnal, propozycja klasy. |
Przepraszam że wtrącę swoje trzy grosze. Postarajcie się by przepisy tej klasy powstały niezgodnie z naszym prawem i tradycją.. tzn bez furtek...bez koła ratunkowego i bez pytania do publiczności. Niestety w moim zawodzie jest sporo Pongliszów w unijnych przepisach a nie powinno tak być. Ramy powinny określać wyraźnie punkty A B i C. Bez możliwości swobodnych interpretacji. Można mocno zawęzić typ silnika oraz akumulatora.... |
Autor: | awiatik [ 20 cze 2019, o 16:44 ] |
Tytuł: | Re: Krasnal, propozycja klasy. |
To ja wtrącę we trzy grosze, tak aby było z europejskimi przepisami: Propozycja pierwsza: silnik COX 0,8 ze zintegrowanym zbiornikiem 5,1 cm3, obciążenie minimalne 24,4 grama na 1 dm2, czas lotu do 15 minut, aby lot był zaliczony należy wylądować w wyznaczonej części lotniska/ w obrębie lotniska - czyli przepisy takie same jak do 1/2 Texaco. Propozycja druga: wzorowana na włoskiej klasie Borseti. Rozpiętość modelu ustalona powiedzmy na 1100 mm, zbiornik na 4 cm3, silniki COX bez zintegrowanych zbiorników paliwa, bez pomiaru masy i obciążenia. W obydwu przypadkach oczywiście wszystko wykonane jak na planie: kształty, profile, bez węgla i takich tam wynalazków. Dla przypomnienia: od kilku lat są dopuszczone folie pokryciowe, czyli odpada argument że cytata: "zbudowałbym jakiegoś oldtimera, ale ta japonka i ten lakier". To taka dość wolna kompilacja kilku wypowiedzi, ale sens ten sam. Na dniach rozpoczynam budowę Krasnala który ma spełniać warunki startu w 1/2 Texaco. |
Autor: | milo [ 22 cze 2019, o 09:53 ] |
Tytuł: | Re: Krasnal, propozycja klasy. |
Wydaje mi się, że "patent" włochów jest sensowny. Podoba mi się. Na naszym gruncie należało by przyjąć rozpiętość 120 cm, Cox z 4 cm^3 paliwa /może 5/, ewentualnie napęd elektryczny, ustalony z góry, dedykowany. Oczywiście model z planów itd./itp., tak jak pisał Kostek. |
Autor: | awiatik [ 22 cze 2019, o 10:41 ] |
Tytuł: | Re: Krasnal, propozycja klasy. |
I tak: - jeśli to ma być wersja na silnik COX to rozpiętość na 1100 mm, 4 cm3 paliwa - COX-ów jest dość sporo, a i można nadal kupić nowe, Wersja elektro: - dedykowany silnik byłby najlepszy, jeśli miałby być dowolny to o określonym kV i śmigło max 8" - pakiet napędowy tylko 2s dowolnej pojemności, - lot na silniku tylko przez pierwsze 60 sek, - rozpiętość 1100 W obydwu przypadkach maksymalny czas lotu to: 10 minut |
Autor: | milo [ 22 cze 2019, o 13:30 ] |
Tytuł: | Re: Krasnal, propozycja klasy. |
Ok. To tylko teraz wybrać ogólnodostępny napęd elektryczny i jedziemy z tematem . Tak zapytam. Dlaczego akurat 110 cm rozpiętości? Nie może być 120 |
Autor: | ZychlinSky [ 28 cze 2019, o 20:44 ] |
Tytuł: | Re: Krasnal, propozycja klasy. |
Więc ja się wypowiem jako konstruktor owego Krasnala i zwolennik dowolności napędu spalina/elektryk z ograniczeniem czasu pracy do 60 sek. (jedno włączenie jedno wyłączenie napędu w czasie lotu żeby było sprawiedliwie ze spalinowymi) oraz zachowania skali 1:1. Przy rozmiarze oryginalnym z ustaleniem zasilania nie ma problemu bo więcej jak 2S/250mAh po prostu nie da się wcisnąć bez ingerencji w konstrukcje modelu Jak chodzi o napęd spalinowy proponowałbym dowolny silnik z ograniczeniem pojemności i ilości tankowanego paliwa. Do tego obowiązkowy pomiar masy. Proponuje minimum bez pakietu to co jest w planach żeby nie było chorej walki z gramami. Z ograniczeniem silnika elektrycznego od razu mówię, że nie ma takiej potrzeby. Układ modelu i tak nie pozwala na wykorzystanie nadmiaru mocy. Ten Dualsky który zastosowałem jest za mocny i latam max na połowie gazu. Gdy daje więcej model zaczyna walić pętle na silniku I jest obawa ze go rozniesie Krasnal to świetny termik. W sylwestra udało mi się zaliczyć noszenia a przy wiosennej termice trzeba już było uciekać z pułapu spiralą i mimo niewielkich rozmiarów całkiem dobrze radzi sobie z wiatrem. Bedzie bardzo ciekawa konkurencja |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |