Zapomniałem dopisać jeszcze paru zdań. Otóż, jeżeli projektujemy szybowiec do akro lub innego szaleństwa, zakładamy mniejszy wsp A, "nerwość" modelu jest wtedy wskazana, tak samo jak niedostatek stateczności, ułatwi nam to wykonywanie ewolucji. Szybowiec bez lotek również powinien mieć zwiększony wsp A, powiedzmy o 0,1 do 0,15 jednostek. Oczywiście wiąże się to w sposób wprostproporcjonalny z większym statecznikiem poziomym.
Nie mam monopolu na wiedzę w tym temacie. Na forum są napewno ludzie, którzy lepiej się znają na zagadnieniach stateczności, ale to wszystko co napisałem jest moją praktyczną wiedzą. Każdy może sobie dopasować charakterystykę swojej przyszłej konstrukcji do swoich upodobań , przyzwyczajeń itd. I właśnie to jest kapitalne w naszym hobby, to powinno nas pochłaniać.
_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007pozdrawiam
milo