Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 12 maja 2024, o 06:59

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 17 lis 2012, o 22:34 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, o 19:55
Posty: 490
Lokalizacja: Warszawa
Tak sobie czekam i mażę, że ktoś weźmie się za Jej kadłub tak jak PiotrKostek za Cobrę.
Może się doczekam, a jak nie to sam się wezmę za rok czy dwa.
Będę miał wtedy więcej czasu.

_________________
Pozdrawiam.
Stefan.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 maja 2013, o 13:18 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 maja 2013, o 18:28
Posty: 245
Lokalizacja: Katowice
Temat zamilkł? "Muchę-ter" wspominam z wielkim sentymentem. Zdobyłem bowiem na tym szybowcu "srebrną odznakę szybowcową" i pierwszy diament (przelot docelowy 307 km.) były to niestety dawne czasy :( . Szybowiec ten był niesamowicie przyjemny i prawidłowy w pilotażu. Jestem przekonany, że model tego szybowca powinien latać tak samo :idea:

_________________
...Kto nie ma wyczucia prędkości i wydoskonalonej precyzji ruchów niewiele zwojuje....

Pozdrawiam: Tadeusz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 maja 2013, o 22:30 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 gru 2011, o 12:38
Posty: 47
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Witam,Tabul.Czy może pokusiłeś się na akrobację Muszką,lub loty w chmurze burzowej,wtedy było to możliwe.Napisz coś z Twego dzbana przygód szybowcowych np;jak Jastrząb zachowywał się w figurach wyższego pilotażu.pozd.

_________________
POL-3796


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 maja 2013, o 22:53 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3710
Lokalizacja: Elbląg
To by było coś :)
Panowie, jest świetna dokumentacja, autorstwa Pana Zb. Luranca....plany super :D . Nic tylko brać sie do roboty ;)

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 maja 2013, o 16:50 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 maja 2013, o 18:28
Posty: 245
Lokalizacja: Katowice
awiator pisze:
Witam,Tabul.Czy może pokusiłeś się na akrobację Muszką,lub loty w chmurze burzowej,wtedy było to możliwe.Napisz coś z Twego dzbana przygód szybowcowych np;jak Jastrząb zachowywał się w figurach wyższego pilotażu.pozd.

Odpowiadam. Muchę-ter zaliczyłem lecąc na holu, po doświadczeniu na Żurawiu i Komarze. To tak jakby się przesiadło z traktora na samochód osobowy (no może przesadzam).Jest ONA nadzwyczaj stateczna i "lata sama". Na tym szybowcu wylatałem mnóstwo godzin i przelotów. Po wypadku (śmiertelnym) Ryszarda Bitnera w chmurze burzowej w 1953r. zabroniono latać w Cb. Ja latałem w mniej rozbudowanych cumulusach, a najwyżej to nabrałem 3450 m dzięki czemu udało mi się dokończyć przelot (dcp.) Akrobacje też zaliczyłem na Musze ale tylko podstawową. Na Jastrzębiu dużo latałem na akrobację, a także trochę na termice. Kręciłem oczywiście wszystkie możliwe figury. Nie mając innego porównania wszystko wydawało się łatwe, ale normalne beczki były bardzo trudne do czystego wykonania. Po intensywnym treningu jakoś można było to opanować, za to w locie plecowym spisywał się dobrze. Zależało to chyba od układu skrzydeł. Gdy po jakimś czasie przesiadłem się na Kobuza 3 zrozumiałem w czym rzecz. Układ górnopłata w dodatku skrzydeł w kształcie "M" chyba nie jest korzystny do pełnej akrobacji. Takie jest moje zdanie.

_________________
...Kto nie ma wyczucia prędkości i wydoskonalonej precyzji ruchów niewiele zwojuje....

Pozdrawiam: Tadeusz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 maja 2013, o 19:47 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 gru 2011, o 12:38
Posty: 47
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Dzięki,rewelacja.Interesuje mnie ,jak zachowywał,się Kobuz,według mnie najlepszy drewniany szybowiec akrobacyjny :D

_________________
POL-3796


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 maja 2013, o 15:17 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 maja 2013, o 18:28
Posty: 245
Lokalizacja: Katowice
Na Kobuzie wykonałem tylko kilka lotów. Wykonując beczkę szybko reagował na wychylenie lotek i obracał się przy minimalnej korekcie SW i SK, natomiast Jastrząb wymagał w trakcie wykonywania beczki mocnego wychylenia w każdej fazie steru wysokości i steru kierunkowego, zwłaszcza przy ostatniej fazie wychodzeniu z beczki, było to bardzo ważne by nie zmienił się kierunek wyprowadzenia.

_________________
...Kto nie ma wyczucia prędkości i wydoskonalonej precyzji ruchów niewiele zwojuje....

Pozdrawiam: Tadeusz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group