Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
ADW1 - budowa prototypu http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=61&t=415 |
Strona 10 z 10 |
Autor: | pepcio [ 1 lip 2021, o 20:58 ] |
Tytuł: | Re: ADW1 - budowa prototypu |
To jest Twój klasyk . Typowa dla Ciebie linia konstrukcji . Był to bardzo ładny szybowiec . Napisałem "był" bo go popsułeś . W wielu postach pisałeś ,że nie interesują Ciebie szybowce napędzane elektrycznie. A tu, bach! Wyrzekała się żaba błota . Na poważnie. Czy ten zestaw napędowy nadał by się do mojego Bociana? Jakie są koszty takiej przeróbki. Jak spore, to może zamontuję w nim zaczep do holowania. Powoli zdrowotnie wychodzę na prostą to zatęskniłem za lataniem . Szczególnie po tej relacji z Celownika 2021. |
Autor: | milo [ 1 lip 2021, o 22:39 ] |
Tytuł: | Re: ADW1 - budowa prototypu |
pepcio 11 pisze: Napisałem "był" bo go popsułeś Zgadza się pepcio 11 pisze: Czy ten zestaw napędowy nadał by się do mojego Bociana? Jakie są koszty takiej przeróbki. Jak spore, to może zamontuję w nim zaczep do holowania. Przeróbka na moto to są zawsze spore koszty. Przyjmijmy, że masz ładowarkę, no to silnik, regulator, pakiet, kołpak/śmigło, lekko licząc to jakieś 300/400 zł. No i kupa roboty i kombinowania. Przeróbka na hol: serwo, kawałek szprychy i kawałek kompletnego bowdena, jakieś 15-20 cm, czyli ok 20/30 zł. Przeróbka ogranicza się do środka kabiny. Musisz sobie to przemyśleć. Jestem zasadniczo dostępny z Tukanem, telefon i latamy. Biorąc pod uwagę Twoją dotychczasową "aktywność", masz latania po pachy . No ok, moim zdaniem przeróbka na hol szybsza i tańsza i perspektywa latania, jego jakość, zdecydowanie bardziej wciągająca . Tym bardziej, że kolega z Pasłęka zasmakował holowania - ma model przystosowaną do holowania - i bardzo się rwie do tego . Oblatałem model. Dwa wyjścia na pole, jeden późno wieczorny, regulacje, ustawienia. No lata . Zespół napędowy nie jakiś mocny, ale pozwala na zrobienie pułapu i kontakt z termiką. Sukces? No w sumie malutki, jest ok. Jestem umiarkowanie zadowolony. Mam model na szybki wypad na lotnisko w letni termiczny dzień. |
Autor: | milo [ 3 lip 2021, o 11:52 ] | |||
Tytuł: | Re: ADW1 - budowa prototypu | |||
Korzystając z kompletnie nielotnej pogody wczoraj, pomalowałem przód kadłuba - warstwa białego podkładu - i przemeblowałem kabinę. W poprzednim rozkładzie wchodził mi tylko pakiet 3S 1000mAh no i musiałem doważyć model ołowiem. Teraz wchodzi std pakiet 2,2Ah 3S i zasadniczo wyważa się. Ciężar do lotu 1170 gram co daje obc pow nośnej ok 31g/dm^2. Czekam na okienko pogodowe aby polatać modelem w tej konfiguracji.
|
Autor: | milo [ 4 lip 2021, o 22:32 ] |
Tytuł: | Re: ADW1 - budowa prototypu |
Wczoraj i dzisiaj polatałem Amokiem na termice, ale jakoś mi "nie szło" . Model bardzo brzydko krążył, rozpędzał się, ogólnie wrażenia bardzo nieprzyjemne. Kombinowałem z ustawieniami, kątami. Były małe progresy ale to nie to. Model ma służyć do latania na termice, a praca jaką muszę wykonać aby utrzymać szybowiec w krążeniu jest ogromna. Dzisiaj po powrocie z lotniska wszystko jeszcze raz przemyślałem, no i jeszcze raz policzyłem. Okazało się, że wsp A w modelu to 0,38. Szybka decyzja: zmiana statecznika poziomego . Na półce w piwnicy mam kilka stateczników "bez przydziału" . Okazało się, że idealnie pasuje poziom od Kumaka . Pomiary i szybko liczę na kalkulatorze. Współczynnik A dla tego poziomego to 0,48 . W 10 minut nowy statecznik znalazł się na kadłubie. Zmiana wyważenia, tym razem ok 10 gram ołowiu w ogon - oryginalny statecznik był cięższy od tego z Kumaka - regulacja SW i jadę na pole. Model zachowuje się zupełnie inaczej, krążenie stabilne, no jest przyjemnie . Czekam na termiczny dzień, żeby potwierdzić lub nie moje odczucia . Cóż powiedzieć . Rutyna i pośpiech. Taka jest "siła" współczynnika A, która co jakiś czas stawia mnie do pionu Jutro postaram się wrzucić zdjęcie mojej nowej "papugi" |
Autor: | milo [ 5 lip 2021, o 12:57 ] | ||
Tytuł: | Re: ADW1 - budowa prototypu | ||
Krótki wypad około południowy na lotnisko. Na niebie cumulusy, krążące ptaki.... trzy loty, trzy razy po 20 minut, dość, jestem zadowolony . Co prawda charakterystyka modelu - szybki profil RG-15 i mały wznios, ok 1,5 st - nadal wymaga przy pilotażu nieco pracy, ale teraz to zupełnie inny model. Stabilne krążenie, pełna kontrola podczas. No powiem, miodzio . Przerwa na kawę i trochę później, jeżeli pogoda pozwoli, kolejna tura lotów .
|
Strona 10 z 10 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |