Proponuję poczytanie coś na temat zwichrzenia aerodynamicznego i geometrycznego, jakie są korzyści i jakie wady. Co nam to by ewntualnie dało. Pamiętajmy jednocześnie o wielkości modelu i o maksymalizacji postoty budowy i konstrukcji.
Trapezowy płat, poza zmiejszeniem oporu indukowanego plata i powiedzmy wyglądem niczym więcej się nie różni od prostokątnego, ale kształt prostokątny kapitalnie ulatwia budowę. Co masz na myśli mówiąc ..."precyzja wykonania"....krzywo złożony płat....Tutaj delikatna polemika z mojej strony. Otóż bardziej bał bym się samego odwzorowania profilu, noska , spływu. Skrzydła składa się na desce montażowej, nie ma opcji aby coś nie osiowo czy nie liniowo skleić, pod warunkiem, że mamy dobrej jakości i prostą deskę. Moje obawy zawsze budzi przygotowanie płata do oklejania i ostateczna obróbka przed folią. W niektórych miejscach trzeba przyszlifować, a w innych podszpachlować, ale teraz już zbytnio się tym nie przejmuję. Wpływ takich niedokładności są dla nas niezauważalne i totalnie pomijalne. Oczywiście możemy się "umartwiać" nad płatem, mierzyć suwmiarką, robić zwichrzenia wszelakie, stosować inne zaawansowane modyfikacje aerodynamiczne.....można, nikt nikomu nie broni, ale podejdźmy do wszystkiego pragmatycznie, model na MŚ, czy na inny konkurs
. Gwarantuję Wam, że nie bedziecie widzieć różnicy.
piotrek2102 proszę o uzupełnienie profilu, taki regulamin.
ps
za parę godzin wyczyszczę wątek z tych postów, takie dyskusje proponuję prowadzić w wątku "ADW-1 szybowiec"....tutaj masz Piotrek rację
_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007pozdrawiam
milo