Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 23 kwie 2024, o 15:08

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 11 mar 2017, o 19:13 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, o 19:55
Posty: 489
Lokalizacja: Warszawa
Może zastanów się milo czy nie dać silnika benzynowego Tukanowi.
Wygodny dla holownika i nowe wyzwanie też.

_________________
Pozdrawiam.
Stefan.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2017, o 16:34 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2016, o 21:19
Posty: 177
Lokalizacja: Olsztyn
milo jaką przewidujesz wagę gotowego do lotu TUKANA???
Bardzo zainteresował mnie ten model i z wielką niecierpliwością czekam na relację z budowy prototypu i oblotów.

_________________
Pozdrawiam - Krzysztof


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2017, o 17:19 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3708
Lokalizacja: Elbląg
kakabe pisze:
jaką przewidujesz wagę gotowego do lotu TUKANA ???

Jaką przewiduję wagę? Nie wiem, ale tak.... pakiet 560 gram, silnik 220 gram, podwozie ok 150 gram, serwa, odbiornik, regulator, pewnie dobrze ponad 1 kg samo wyposażenie. Biorąc pod uwagę, że konstrukcja i wymiary modelu bardzo podobne do moich innych modeli, mogę z dużą dozą pewności twierdzić, że w 1 kg wagi pustego się zmieszczę. Balastu nie przewiduję - wyważenie będę realizował, tak planuję na razie, pakietem. Czyli podsumowując 2000 gram to byłoby świetnie, no ale to tylko przypuszczenia, zobaczymy. Staram się zaprojektować lekką i mocną strukturę płatowca, a czy się uda i zda egzamin tego nie wiem z całą pewnością. Tak czy inaczej powiedzmy, że 2000 gram to waga do lotu którą chciałbym osiągnąć.

Stema pisze:
czy nie dać silnika benzynowego Tukanowi.

Nie ma takiej opcji, nie biorę jej absolutnie pod uwagę.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2017, o 19:58 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2016, o 21:19
Posty: 177
Lokalizacja: Olsztyn
Oj to chyba zbyt optymistyczna prognoza. Podejrzewam, że ciężar Twojego modelu gotowego do startu wyniesie jakieś 2600 - 2800 g. Pamiętaj również o tym, że ma być to holownik, którego zadaniem będzie holowanie szybowca działającego jak hamulec aerodynamiczny. Zbyt lekki model lub za mała moc może doprowadzić do kraksy bo szybowiec zamieni się w holownik...

_________________
Pozdrawiam - Krzysztof


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2017, o 20:12 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3708
Lokalizacja: Elbląg
kakabe pisze:
Oj to chyba zbyt optymistyczna prognoza .......

Być może, przekonamy się po zbudowaniu ;) Zawsze można większy silnik zakupić.

kakabe pisze:
Pamiętaj również o tym że ma być to holownik, którego zadaniem będzie holowanie szybowca działającego jak hamulec aerodynamiczny.

Hmmm.... odpowiem tak. Kiedyś w latach 80-tych jak byłem czynnym pilotem w aeroklubie, mieliśmy na zajęciach analizę biuletynu z Bielska /z SZD/. W biuletynie były pomiary dynamometrem obciążenia jaki wywierają szybowce /te duże/ na hak w samolocie holującym. Nie wiem czy precyzyjnie pamiętam, ale to były plus minus takie oto wartości. Jantar std /masa do lotu ok 500 kg/ z wodą ok 16 kg, Pirat / do lotu ok 330 kg/ 12 kg, Bocian z pełną załogą / ok pół tony/ ok 20 kg. Mogę się zgodzić z tym hamulcem podczas startu, jednak w czasie lotu to zupełnie inna sprawa.
Wiem, mam świadomość, że wypowiadam się na ten temat, a nie mam doświadczenia, ale spróbujemy, jestem dobrej myśli i liczę, że się uda, model będzie latał, a czy holowanie wyjdzie, zobaczymy.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2017, o 20:28 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2016, o 21:19
Posty: 177
Lokalizacja: Olsztyn
Cały czas bój idzie właśnie o start :) Szybowiec posiadający większą "sprawność" wcześniej uniesie się w powietrze niż holownik. Chodzi o to aby holownik dość szybko oderwał podwozie od podłoża, później już "jakoś" pójdzie. Ja nigdy nawet nie siedziałem w szybowcu, więc nie mogę się w tej materii wypowiadać :)
Zawsze preferowałem "latadła" z motorkiem a już w szczególności "wiatraki"(Mi 2) :lol:
Trzymam kciuki i kibicuję Wam :D

_________________
Pozdrawiam - Krzysztof


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2017, o 21:07 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44
Posty: 740
Lokalizacja: Elbląg
Z własnego doświadczenia wiem, że start modelem silnikowym z przednim kółkiem jest łatwiejszy i stabilniejszy. Moim zdaniem trzeba rozważyć profil dla klap, bo bez nich może być problem.

_________________
Cudowne widoki
...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.

Pozdrawiam Mirek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 mar 2017, o 11:50 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 gru 2011, o 12:38
Posty: 47
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Witam.
Pepcio może masz racje z tym przednim podparciem, ale wiele znanych holówek ma tradycyjne podwozie. Milo napęd da rade, ale start będzie wymagał uwagi.

_________________
POL-3796


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 mar 2017, o 16:01 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, o 19:55
Posty: 489
Lokalizacja: Warszawa
kakabe pisze:
Cały czas bój idzie właśnie o start :) Szybowiec posiadający większą "sprawność" wcześniej uniesie się w powietrze niż holownik. Chodzi o to aby holownik dość szybko oderwał podwozie od podłoża, później już "jakoś" pójdzie. Ja nigdy nawet nie siedziałem w szybowcu, więc nie mogę się w tej materii wypowiadać :)
Zawsze preferowałem "latadła" z motorkiem a już w szczególności "wiatraki"(Mi 2) :lol:
Trzymam kciuki i kibicuję Wam :D

Różnica w holowaniu modeli jest taka, że hol jest zaczepiony do kadłuba na grzbiecie holownika tuż za środkiem ciężkości, a nie do ogona samolotu holującego.
Nie powinno nastąpić "unoszenie" ogona holówki przez wzbijający się szybowiec.

ED: Rozważyłbym czy nie wyposażyć Tukana w sloty?

_________________
Pozdrawiam.
Stefan.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 mar 2017, o 17:25 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2016, o 21:19
Posty: 177
Lokalizacja: Olsztyn
Stema pisze:
Różnica w holowaniu modeli jest taka, że hol jest zaczepiony do kadłuba na grzbiecie holownika tuż za środkiem ciężkości, a nie do ogona samolotu holującego.
Nie powinno nastąpić "unoszenie" ogona holówki przez wzbijający się szybowiec.

Wiem że hol zaczepiony jest na grzbiecie kadłuba a nie do ogona modelu ;)

_________________
Pozdrawiam - Krzysztof


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group