kakabe pisze:
Oj to chyba zbyt optymistyczna prognoza .......
Być może, przekonamy się po zbudowaniu
Zawsze można większy silnik zakupić.
kakabe pisze:
Pamiętaj również o tym że ma być to holownik, którego zadaniem będzie holowanie szybowca działającego jak hamulec aerodynamiczny.
Hmmm.... odpowiem tak. Kiedyś w latach 80-tych jak byłem czynnym pilotem w aeroklubie, mieliśmy na zajęciach analizę biuletynu z Bielska /z SZD/. W biuletynie były pomiary dynamometrem obciążenia jaki wywierają szybowce /te duże/ na hak w samolocie holującym. Nie wiem czy precyzyjnie pamiętam, ale to były plus minus takie oto wartości. Jantar std /masa do lotu ok 500 kg/ z wodą ok 16 kg, Pirat / do lotu ok 330 kg/ 12 kg, Bocian z pełną załogą / ok pół tony/ ok 20 kg. Mogę się zgodzić z tym hamulcem podczas startu, jednak w czasie lotu to zupełnie inna sprawa.
Wiem, mam świadomość, że wypowiadam się na ten temat, a nie mam doświadczenia, ale spróbujemy, jestem dobrej myśli i liczę, że się uda, model będzie latał, a czy holowanie wyjdzie, zobaczymy.
_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007pozdrawiam
milo