Forum modelarskie RC , projektowanie CAD
http://forum.aerodesignworks.eu/

25% Piper PA-18-95
http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=6&t=95
Strona 2 z 5

Autor:  Michał [ 28 paź 2011, o 18:05 ]
Tytuł:  Re: 25% Piper PA-18-95

Kolejne etapy kreślenia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Kabina (a raczej tylna jej część) - ukończona + przeszklenie.
Obrazek
Obrazek
Bardzo proszę o uwagi, sugestie.

Autor:  BartekW [ 31 paź 2011, o 09:07 ]
Tytuł:  Re: 25% Piper PA-18-95

Witam,

Na początku pochawała bardzo mi się podoba zastosowanie najprawdopodbniej drewnianych listerek jako podłużnic bardzo sprytne i proste rozwiązanie.

To co uważam że należało by się zastanowić to ażurowanie wręg nie zaokrąglasz rogów w ażurach ale to tylko moja opinia być może się mylę.

Jakiego progamu używasz?

Pilnie obseruje relacje i trzymam kciuki.

Pozdrawiam

Bartek.

Autor:  Michał [ 3 lis 2011, o 21:41 ]
Tytuł:  Re: 25% Piper PA-18-95

Jeśli chodzi o wręgi to prawdopodobnie nie jest jeszcze wersja finalna - będą zmiany, natomiast jeśli chodzi o zaokrąglenia ażurków na wręgach ogonowych - zrobię próbę jak to by wyglądało wizualnie.
Wręgi i tak będą wzmacniane rozpórkami, gdyż obawiam się o ugięcie przez dźwigary (przekrój tyłu jest eliptyczny) i dźwigary muszą być gięte.
BartekW pisze:
Jakiego progamu używasz?

Korzystam z mega cada

Oto postępy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Przednia owiewka będzie jeszcze modyfikowana.
W sumie kadłub ma się już coraz bliżej ku końcowi. + projekt owiewki silnika do wykonania form.

Autor:  Michał [ 3 lis 2011, o 21:44 ]
Tytuł:  Re: 25% Piper PA-18-95

A przy okazji...
Może ma ktoś pomysł jak rozwiązać zamykanie drzwi :)
-dolna część nachodzi na górną (obie nachodzą na bok) - jutro wrzucę screen rozłożonych.
Zdecydowanie magnesy odpadają, śruby widoczne od zewnętrznej też.

Pozdrawiam

Autor:  BartekW [ 3 lis 2011, o 22:38 ]
Tytuł:  Re: 25% Piper PA-18-95

Witam

Postępy super

1. dźwigary w kadłubie chyba lepiej powiedzieć podłużnice ale to moje zdanie
2. szybka poszycie przedniej części kadłuba (czy to są jakieś powierzchnie rozwijalne ?) tzn czy masz jakieś narzędzie za pomocą którego "rozprostujesz" powyginaną powierzchnie szybki czy elementów poszycia jeżeli tak to bardzo proszę o podanie.
3. Zamykanie drzwiczek w moim projekcie dolne skrzydło będzie trzymało górne, i dolne będzie blokowane do kadłuba za pomocą magnesów i dorobię jakiś sprytny uchwyt żeby to jakoś estetycznie wyglądało.

Super robota.

I jeszcze mała prośba o obrazek przedniej części kadłuba od góry bez poszycia i rzut z dołu.

Pozdrawiam

Bartek

Autor:  Michał [ 4 lis 2011, o 22:26 ]
Tytuł:  Re: 25% Piper PA-18-95

Witam.

Kolego Barku pomijając kwestię nomenklatury, niestety wszystkie powierzchnie gięte będę ręcznie "rozkładał" - jest to pracochłonne, ale banalnie łatwe i przy odpowiedniej uwadze i paru papierosach żaden błąd nie może się wkraść (czysta geometria).
Niestety na chwilę obecną zamykanie drzwiczek jest dla mnie zmorą... magnesy odpadają (drzwiczki by się otworzyły w locie). Myślałem już nad małą klamką z cięgnami i ryglami - w sumie do wykonania, ale to jest kolejne parę gramów których jest i tak już bardzo dużo (konstrukcję i tak muszę jeszczę odchudzić).
W poniedziałek wrzucę screeny o jakie prosisz (ale przed publikacją muszę jeszcze coś poprawić).

Autor:  slawekmod [ 4 lis 2011, o 22:30 ]
Tytuł:  Re: 25% Piper PA-18-95

Zamiast ażurowanych boczków dałbym balsę pełną 3mm, nawet miękka. Raz że będzie taniej bo laser nie będzie ciął ażurów to dwa że kadłub zrobi sie konstrukcji półskorupowej co bardzo go usztywni.

Co do zamknięcia to mozna zrobić klamkę , o ile jej konstrukcja nie jest jakaś skomplikowana to tokarka raczej nieodzowna.

Autor:  Michał [ 4 lis 2011, o 22:45 ]
Tytuł:  Re: 25% Piper PA-18-95

Rozważałem balsę, ale jakoś wybrałem balsosklejkę ze względu na formatki 1000*500
Same okładziny boczne (te skośne) są specjalnie bez ażurowania, tylko z otworami - obawiałem się możliwości odkształceń przekątnych po wygięciu boku (boki skośne są delikatnie zwichrowane - nie widać tego wyraźnie na screenach) a odkształcenia były by widoczne po oklejeniu modelu.
Defacto muszę przyznać, że balsa była by o.k. ale 2,5 (nie trzeba zbytnio zmieniać głębokości wpustów 0,1mm nie robi wielkiej różnicy).
Na metraż cięcia nie zwracam uwagi, wszystkie elementy wykonuje we własnym zakresie.


Wrzucę jeszcze dorobek dnia dzisiejszego (owiewka przednia kabiny) w wersji finalnej. Mam cichą nadzieję, że gięcie jej odbędzie się na tzw. kolanie z użyciem opalarki (bez formy).
Tym razem screen z renderingiem
Obrazek

Pozdrawiam, Michał.

Autor:  Michał [ 12 lis 2011, o 12:07 ]
Tytuł:  Re: 25% Piper PA-18-95

Linki do rzutów:
http://www.gcompany.whshost.com/pa-18/big/1.jpg
http://www.gcompany.whshost.com/pa-18/big/2.jpg
http://www.gcompany.whshost.com/pa-18/big/3.jpg
http://www.gcompany.whshost.com/pa-18/big/4.jpg
http://www.gcompany.whshost.com/pa-18/big/5.jpg
http://www.gcompany.whshost.com/pa-18/big/6.jpg
http://www.gcompany.whshost.com/pa-18/big/7.jpg

Wczoraj wykonałem pierwsze wręgi, aby zobaczyć jak "to się ma"
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zdecydowanie same wręgi jeszcze trochę odchudzę, na koszt rozpórek.

Autor:  slawekmod [ 12 lis 2011, o 12:31 ]
Tytuł:  Re: 25% Piper PA-18-95

Jak dasz wręgi w poprzek słoi na sklejce to będzie dobrze. Zdecydowanie odchudź wręgi. Pomimo że to duży model to wręgi wydają się być pancerne. Nie wiem czy aż tak potrzebne są wykrzyżowania.

PS: zapewne jeszcze wrzucasz foty na inne fora ale proponuję Ci imageshack.us - z niego zdjęcia nie są usuwane tak jak z fotosika itp. Szkoda by było żeby z twojej relacji wyleciały screeny za jakiś czas. Oczywiście decyzja należy do Ciebie.

Strona 2 z 5 Strefa czasowa UTC+2godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/