Parę miesięcy temu jeden z kolegów z lotniska zamówił u mnie formatki Tukana. Przeleżały sobie gdzieś na półce. Miał być na prąd, jednak kolega ma kilka silników spalinowych w szufladzie i postanowiliśmy zaadaptować model to tegoż napędu. Zrobiłem przymiarkę do swojego Tukana silnika. Po analizie wyszło, że waga silnik-pakiet-regulator w przypadku elektryka to trochę ponad 800 gram, waga silnik-łoże-śmigło w przypadku spaliny to około 700 gram. Model zasadniczo się wyważa na silniku spalinowym, być może będzie potrzeba dodatkowego balastu gdzieś tam, ale tragedii nie ma. Oczywiście należy wzmocnić przednią część kadłuba. Silnik jaki ma być zamontowany to Super Tigre 15. Model w wersji płata z profilem Ritz z ażurowanym kadłubem ze sklejki lotniczej 3 mm Panama. Kilka dni temu kolega rozpoczął sklejanie z niewielką moją pomocą. Model ma służyć zasadniczo do holowania szybowców i lotów szkoleniowych.
Załączniki: |
DSCN6546.jpg [ 179.39 KiB | Przeglądany 5084 razy ]
|
DSCN6548.jpg [ 184.84 KiB | Przeglądany 5084 razy ]
|
DSCN6549.jpg [ 174.9 KiB | Przeglądany 5084 razy ]
|
|