Ponieważ przymierzam się (czytaj - coś tam dłubię w AutoCADzie) do konstrukcji dwupłata, zastanawiam się nad kątem zaklinowania płatów. Widzę, że zastosowałeś profil symetryczny i "na oko" 0[deg] kąta zaklinowania obu płatów (chyba, że wzrok mnie tak bardzo już myli
).
Do mojego dwupłata korzystam z planów pod model CL (na uwięzi) z profilem dwuwypukłym (bodajże NACA 23012 i zerowym kątem zaklinowania obu płatów. Ja zamierzam zastosować profil NACA 2415.
Pytanie ogólne: czy jest jakaś reguła, wg której dobiera się kąt zaklinowania płatów w dwupłatach?
Czy w moim przypadku mam stosować dodatni kąt zaklinowania?
Dodam, że w dokumentacji oryginalnego samolotu kąty zaklinowania wynosiły: 2[deg]30[’] (dolna część centropłata) 1[deg]30[’] (górna część centropłata - baldachim), zaś same skrzydła – to odpowiednio: 2[deg] i 1[deg].
W zależności od tego czy:
- model jest RC czy CL,
- planowany jest profil symetryczny czy niesymetryczny,
jak dobierać kąt zaklinowania?.