Forum modelarskie RC , projektowanie CAD
http://forum.aerodesignworks.eu/

ITS-II/33
http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=57&t=872
Strona 3 z 3

Autor:  Andrzej Klos [ 6 wrz 2015, o 08:35 ]
Tytuł:  Re: ITS-II/33

Cześć milo,
Gratuluje wyboru Polskiego szybowca!
Chciałbym dodać swoje 3 grosze w sprawie otworu na kable w żebrach balsowych i proponuje zrobić otwór eliptyczny, dla lasera kształt otworu oczywiście nie ma żadnego znaczenia ;) . Otwór eliptyczny będzie powodował mniejszy karb.


Czołem
Andrzej

Załączniki:
Zrzut ekranu %2853%29.jpg
Zrzut ekranu %2853%29.jpg [ 24.29 KiB | Przeglądany 8587 razy ]

Autor:  milo [ 10 wrz 2015, o 20:25 ]
Tytuł:  Re: ITS-II/33

Dzięki Andrzej, to jest motywujące :)
Zmieniłem otwór na eliptyczny, zasadniczo różnica w wielkości mała, a pewnie żebra będą mocniejsze. Żeberka będą z balsy 2 mm, kesony z 1,5 mm, do tego nakładki na żebra z tej samej balsy, dźwigary z sosny 8x3, pomocnicze z sosny 5x2, z wypełnieniem balsowym. Łączniki płatów, jak to u mnie bywa, z pręta sprężynowego fi 5 mm, pomocniczy fi 3 mm w pochewkach z rurek z duralu. Natarcie sosna 3x3 mm, na to balsa 2 mm i 4 mm, ta ostatnia po przyklejeniu kesonów. Spływ z dwóch listew balsowych 1,5 mm , szlifowany. Czyli zupełna proza modelarska ;) . Obecnie pracuję nad kadłubem.

Załączniki:
its-II profil główny.jpg
its-II profil główny.jpg [ 38.31 KiB | Przeglądany 8524 razy ]

Autor:  Andrzej Klos [ 11 wrz 2015, o 08:42 ]
Tytuł:  Re: ITS-II/33

Milo, nie ma za co. Ciesze się, że mogę pomoc i myślę, że będzie trochę lepsze niż poprzednie rozwiązanie.

Autor:  pepcio [ 27 lis 2020, o 12:00 ]
Tytuł:  Re: ITS-II/33

Jesteś na etapie projektowania kadłuba. Sugerujesz, że wersja 33 jest korzystniejsza (ładniejsza). Starałem się wychwycić różnicę i naniosłem na Twój szkic. Na fotce "mały szlem" (pisane z małej litery) jest na wersji 32 (dla mnie przekrój kadłuba jest ciekawy). Numer 085 jednak znalazłem także namalowany w wersji 33. To jest ten sam szybowiec? Obie wersje były lakierowane lakierem przeźroczystym?
Załącznik:
its.jpg
its.jpg [ 164.6 KiB | Przeglądany 5549 razy ]

Załącznik:
22499131_1600116676722367_8716894736482693569_o.jpg
22499131_1600116676722367_8716894736482693569_o.jpg [ 817.09 KiB | Przeglądany 5549 razy ]

Załącznik:
1200px-ITS-II.jpg
1200px-ITS-II.jpg [ 278.12 KiB | Przeglądany 5549 razy ]


Ten kadłub projektowany jest do jakiej rozpiętości? Trochę cienki ten profil do makiety. Czym się sugerowałeś?

Autor:  milo [ 27 lis 2020, o 14:05 ]
Tytuł:  Re: ITS-II/33

Wersja "32" została po wypadku/?/ przerobiona na "33". Być może też wchodziły względy wytrzymałościowe. Stąd te same numery.
Wersja "33" jest moim zdaniem łatwiejsza w budowie i wygląda bardziej.... hmmm, szybowcowo? To moje zdanie ;) .
Tam jest profil Sd7084, szybki i stosowany w wielu modelach, dobry również do akrobacji. To był czas gdy fascynował mnie wyższy pilotaż przy użyciu modeli szybowców. Czasy się zmieniły, moje upodobania również. Mam idealne szybowce do akro, więc nie odrzucam zmiany profilu, na jakiś typowo termiczny, wolniejszy. Tu można wybierać do woli.

Strona 3 z 3 Strefa czasowa UTC+2godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/