Andrzej Klos pisze:
To jest Twój model, zrobisz jak uważasz ale po co wozić po niebie taki wielki statecznik

Pewnie dla spokoju, prawda jest taka, że cały czas się uczę i pewnie podświadomie preferuje stabilniejsze modele... mniej wymagające

Andrzej Klos pisze:
Czy chodzi Ci o pionowy?
Stateczniki w szybowcach i samolotach liczone są używając dużo bardziej złożonych wzorów. Ja myślałem o zachowaniu proporcji. Pewnie jest jakiś powód dla którego statecznik pionowy jest taki duży. Kiedyś czytałem książkę konstruktora lotniczego, który twierdził, ze statecznika pionowego nigdy za mało..
Tak o pionowy, już poprawiłem. Chyba czytacie wraz z milo, te same książki. Milo zawsze mi to powtarza: "Pionowego nigdy za mało...".
Andrzej Klos pisze:
Chodzi znowu o zachowanie proporcji. Jak policzyłeś Lh tzn jakie były punkty odniesienia? 4.8/1.7=2.83 czy taka wielkość była w originale?
Lh liczone było tak jak opisywał to Niestoj. Widać to na tym rysunku:
download/file.php?id=772&mode=viewCo do tej proporcji oryginału: 37.42378/11.78=3.17
Zrobiłem sobie graficzne porównanie tych profili.
Załącznik:
porównanie.jpg [ 129.34 KiB | Przeglądany 27364 razy ]
Główna różnica w grubości profilu, jeszcze czytam ten opis ze strony którą podałeś. Ciekawy profil.
Andrzej Klos pisze:
Właśnie kończę budować skrzydło do szybowca zboczowego z profilem bazowanym na jednym z szybszych profili LHK.
Szkoda, że nie rozpocząłeś relacji... można by było wiele podpatrzeć

Robiłeś pełną analizę w xflr5?
_________________
Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec

____________SAM 18-025_____________
https://gliders.pl