Zbudowałem jedną połowę usterzenia poziomego. Bogatszy o doświadczenia zdobyte przy budowie CW-1, znacznie wzmocniłem konstrukcję całego usterzenia, szczególnie steru wysokości. Ale pokolei.
Konstrukcja statecznika oparta jest na kratownicy z listewek sosnowych 4x4 mm, natarcie i tylna część. Rozpórki z listewek sosnowych 4x2 mm. Wkleiłem kawałek rurki alu 4x3,1 mm przy tylnej listwie - tam wchodził będzie krótki łącznik z pręta węglowego fi 3mm. Na obie listwy nakleiłem listwy z balsy 2 mm, z góry i z dołu, przód 6 mm szerokości, tył 10 mm, listwa balsowa 10 mm również przyklejona u nasady statecznika. Na rozpórki nakleiłem listewki balsowe 3x2 mm. Dodatkowo wzmocniłem listwę u nasady statecznika, od wewnątrz, sosną 4x2. Na natarcie po wszystkim listwa balsowa 4 mm.
Głównym elementem nośnym steru wysokości jest listwa sosnowa 8x2 w natarciu. Do niej przyklejone żebra z balsy 3 mm, przestrzenie między żebrami w natarciu wypełnione balsą 2 mm. Ukośne żebra z balsy 2 mm. Spływ ze sklejki 1mm szerokości 5 mm, obustronnie oklejony balsą 3 mm na klej epoksydowy. Oba żeberka skrajne od zewnatrz wzmocnine sklejką 0,4 mm. Wszystko zeszlifowane na przekrój trójkątny. Wzmocnienia, nakładki ze sklejki 0,4mm.
Cały statecznik jest sztywny, ster wysokości również. Muszę jeszcze wszystko wyszlifować drobnym papierem. W międzyczasie dotarła do mnie paczka z drzewem.....narazie stateczniki na bok, zabieram się za kadłub

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo