Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Szybowiec Sroka - polska konstrukcja z lat trzydziestych. http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=57&t=142 |
Strona 5 z 6 |
Autor: | TomekW [ 26 mar 2012, o 13:02 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec Sroka - polska konstrukcja z lat trzydziestych |
Zmobilizowałem ostatki silnej woli ( wiadomo - przesilenie wiosenne ) i nakleiłem keson na drugim skrzydle Sroki. Udało się nawet zniwelować lekkie zwichrzenie płata o którym wspominałem Załącznik: DSCF7515.JPG [ 92.19 KiB | Przeglądany 14206 razy ] |
Autor: | TomekW [ 11 gru 2012, o 23:00 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec Sroka - polska konstrukcja z lat trzydziestych |
Witam wszystkich . Tych którzy tu zaglądają z nadzieją że może jednak , a nuż .... I tych którzy zaglądają tylko po to , żeby upewnić się , że jednak nie Sroka wraca na warsztat i mam nadzieję , że wiosną przyszłego roku budowę uda się pomyślnie ukończyć . " Plan jest prosty i nie wykonalny " - jak kiedyś stwierdził sześcioletni synek mojego kolegi - modelarza ( skąd u dzieci takie filozoficzne przemyślenia ? ) W kadłubie wkleiłem lipowe klocki do których zamocowana będzie płoza główna . Załącznik: Okleiłem częściowo spód kadłuba sklejką 0,6 mm . Kleję metodą " na zakładkę " tak jak kesony skrzydła przy użyciu kleju Poxipol , korzystając z super wyrafinowanego oprzyrządowania co by kadłub zanadto się nie skrzywił w tzw. międzyczasie . Załącznik: Efekt może nie powalający , ale jak dla mnie może być . Załącznik: Robota prosta aczkolwiek czasochłonna - przyklejenie jednego elementu pokrycia sklejkowego zajmuje ok. 15 minut . Mam nadzieję , że kadłub usztywni się na tyle , że będę mógł przystąpić do montażu napędów steru wysokości i kierunku . |
Autor: | TomekW [ 30 gru 2012, o 23:00 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec Sroka - polska konstrukcja z lat trzydziestych |
Dokończyłem oklejanie spodu kadłuba . Przed ostatecznym pokryciem kadłuba sklejką muszę wykonać napędy steru kierunku i wysokości oraz zamontować elektronikę . Póki co zamontowałem na stałe dźwignię napędu SW , serwa kierunku i wysokości umieściłem w części kabinowej . Napęd wysokości sztywnym popychaczem z rurki węglowej 8 mm . SK będzie mieć napęd linkowy . Załącznik: Według własnego "widzimisię " umiejscowiłem ( na razie prowizorycznie ) zaczep do holu , nie wiem gdzie był w oryginalnym szybowcu , nie doszukałem się nigdzie . Wręgi 1, 2, i 3 połączyłem sklejkową półeczką przenoszącą obciążenia z zaczepu . Na niej będzie umieszczony odbiornik ,oraz serwo wypinania zaczepu . Nad zaczepem planuje umieścić akumulatory w swego rodzaju pojemniku - do wykonania pod wymiar pakietu dopiero jak dotrą akumulatory. Załącznik: Jeszcze zdjęcie dające pełniejszy obraz rozmieszczenia elementów wyposażenia . Załącznik:
|
Autor: | TomekW [ 4 lut 2013, o 20:12 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec Sroka - polska konstrukcja z lat trzydziestych |
Pakiet zasilający gotowy , będzie umieszczony w sklejonym " na miarę " pojemniku pomiędzy pierwszą a drugą wręgą, mocowany " na wcisk " . Zaczep do holowania wklejony już na stałe , wyregulowany , napęd z serwa popychaczem stalowym 2 mm . Załącznik: Załącznik: Zastanawiam się , czy przestrzeni nad pojemnikiem baterii nie wykorzystać jako komory balastowej do ew. regulacji wyważenia . Ponieważ na popychacz steru wysokości użyłem popularnych rurek z węgla jednokierunkowego , wzmocniłem go owijając nicią kewlarową przesączoną rzadkim klejem CA . Załącznik:
|
Autor: | pablo [ 4 lut 2013, o 21:48 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec Sroka - polska konstrukcja z lat trzydziestych |
jaki klej stosowałeś do klejenia kesonów sklejkowych |
Autor: | TomekW [ 4 lut 2013, o 23:45 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec Sroka - polska konstrukcja z lat trzydziestych |
Użyłem kleju dwuskładnikowego Poxipol - technikę oklejania opisałem dość dokładnie . |
Autor: | pablo [ 4 lut 2013, o 23:52 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec Sroka - polska konstrukcja z lat trzydziestych |
POXIPOL troszke twardy na moje oko i waży |
Autor: | TomekW [ 6 lut 2013, o 16:08 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec Sroka - polska konstrukcja z lat trzydziestych |
pablo pisze: POXIPOL troszke twardy na moje oko i waży Co w takim razie proponowałbyś na przyszłość ? |
Autor: | TomekW [ 23 lut 2013, o 14:20 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec Sroka - polska konstrukcja z lat trzydziestych |
Wykonałem ( nareszcie ! ) linkowy napęd steru kierunku . Ze względu na to , że serwo napędu jest umieszczone z boku , napęd jest realizowany poprzez umieszczoną centralnie dźwignię pośrednią . Załącznik: Załącznik: Tu mój patent na prowadzenie linek - oczka z nitów powszechnie używanych np. w ubraniach. Nie mam doświadczenia ,więc sprawa otwarta jak to się sprawdzi w praktyce . Załącznik: Na koniec połączenie ze sterem . Załącznik: Kadłub jest w zasadzie gotowy do pokrywania sklejką -teraz zacznie się zabawa Napęd wymaga jeszcze minimalnych regulacji , choć działa na tyle dobrze , że w zasadzie można by je sobie darować. |
Autor: | MarekJ [ 23 lut 2013, o 14:59 ] |
Tytuł: | Re: Szybowiec Sroka - polska konstrukcja z lat trzydziestych |
Oczka są dobrym pomysłem. Można też stosować prowadzenie w rurce od bowdena, szczególnie jeśli linki muszą się krzyżować (nie ocierają się wtedy o siebie). Ale tak naprawdę, to żadne prowadzenie nie jest konieczne. Linki są na tyle napięte, że nic im nie grozi. Dźwignię pośrednią dobrze jest zawsze stosować w dużych modelach. Nie obciążamy wtedy układu mechanicznego serwa, całą siłę naprężenia linek bierze na siebie właśnie ta dźwignia. Kawał dobrej roboty modelarskiej, tylko podziwiać. |
Strona 5 z 6 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |