Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 mar 2024, o 18:22

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 212 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 22  Następna
Autor Wiadomość
Post: 10 sie 2019, o 14:01 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
W zeszłym roku, podczas startu na holu za Tukanem, Foka uległa rozbiciu. Przyczyna tym razem prozaiczna, nie przestawiłem slotu w aparaturze i odwrotnie działał sw :( . Efektem był urwany statecznik pionowy - najpoważniejsze uszkodzenie, Foka uderzyła w ziemię plecami - i kilka drobniejszych uszkodzeń, łatwych do naprawy. Wczoraj zabrałem się za remont szybowca.
Uszkodzony statecznik usunąłem i postanowiłem nowy wykonać z laminatu. Kawałek styroduru, żebro początkowe, końcowe, kawałek balsy na natarcie i szlifowanie do obrysu długą kostką. Po zalaminowaniu, rozpuszczalnik w środek. Ster będzie również nowy, konstrukcji tradycyjnej. Planuję dać serwo sk w stateczniku, ale to się jeszcze zobaczy. Na zdjęciu półfabrykat statecznika podczas przymiarki do kadłuba.


Załączniki:
DSCN4990.jpg
DSCN4990.jpg [ 151.99 KiB | Przeglądany 7474 razy ]
DSCN4991.jpg
DSCN4991.jpg [ 190.84 KiB | Przeglądany 7474 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2019, o 12:09 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Zrobiłem ster kierunku.... po dwóch dniach udało mi się jakoś dopasować wszystko razem z klapką na serwo ;) . Do napędu steru kierunku użyję serwa niskoprofilowego, dwa łożyska, metalowe zębatki, które kiedyś kupiłem w hk jakieś PDI-HV0903MG, waży 9,4 grama. Pracuje bardzo cicho i ma 2kg/cm uciągu przy 6V, no zobaczymy.
Na zdjęciu moje ostatnie odkrycie, szpachlówka do drewna firmy Tytan. Kupiłem ją przy okazji remontów domowych. Świetnie się obrabia, jest w miarę lekka i po dwóch godzinach można obrabiać. Są różne kolory. Troszeczkę poszpachlowałem przejście pion/kadłub. Dzisiaj położę jeszcze jedną warstwę tkaniny.
Klapka serwa to plaster ze sklejki 0,6 mm - tkaniny 110 g/m^2 - balsy 2 mm na zewnątrz, będzie doszlifowana do obrysu pionu.


Załączniki:
DSCN5013.jpg
DSCN5013.jpg [ 188.11 KiB | Przeglądany 7363 razy ]
DSCN5014.jpg
DSCN5014.jpg [ 172.57 KiB | Przeglądany 7363 razy ]
DSCN5015.jpg
DSCN5015.jpg [ 188.17 KiB | Przeglądany 7363 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2019, o 22:02 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2011, o 20:51
Posty: 558
Lokalizacja: Elbląg
Zdążysz do pikniku?

_________________
Fw190 NPN, PZL Dromader NPN, SuperSportster, Dart XL fpv, copterx 450 black angel
Radiomaster tx12multi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sie 2019, o 20:49 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
ali1983 pisze:
Zdążysz do pikniku?

Zobaczymy ;)
Statecznik pionowy został przelaminowany. Warstwa szpachłówki, szlif, i dzisiaj położyłem podkład.Po wyschnięciu szlif najpierw 400-ką a później 800-ką. Cudów nie ma, ale jestem umiarkowanie zadowolony ;) . Jutro dalej szlifowanie, drobniejszym papierem i próba działania sk. No i jeszcze dopasowanie klapki na serwo.


Załączniki:
DSCN5026.jpg
DSCN5026.jpg [ 229.12 KiB | Przeglądany 7315 razy ]
DSCN5027.jpg
DSCN5027.jpg [ 222.55 KiB | Przeglądany 7315 razy ]
DSCN5028.jpg
DSCN5028.jpg [ 147.44 KiB | Przeglądany 7315 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 sie 2019, o 19:23 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Przerobiłem statecznik z pionowym, teraz jest bardziej podobne do oryginału. Pociągnęło to za sobą kilka innych przeróbek.... wszystko na zdjęciach.


Załączniki:
DSCN5031.jpg
DSCN5031.jpg [ 122.32 KiB | Przeglądany 7276 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 1 wrz 2019, o 16:06 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Ogonek Foki pomalowany. Parę drobiazgów, ustawienie i wyważenie modelu i można gnać na pole. Może w przyszłym tygodniu.


Załączniki:
DSCN5033.jpg
DSCN5033.jpg [ 217.26 KiB | Przeglądany 7201 razy ]
DSCN5034.jpg
DSCN5034.jpg [ 166.23 KiB | Przeglądany 7201 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 1 wrz 2019, o 18:54 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2011, o 20:51
Posty: 558
Lokalizacja: Elbląg
milo pisze:
Może w przyszłym tygodniu.

Czyli na pikniku :D :D :D

_________________
Fw190 NPN, PZL Dromader NPN, SuperSportster, Dart XL fpv, copterx 450 black angel
Radiomaster tx12multi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2 wrz 2019, o 21:37 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Po całym dniu pracy przy Foce, udało mi się wszystko podłączyć i wyregulować. Późnym popołudniem wybrałem się na lotnisko, na oblot. Ale od początku.
Po oklejeniu/uzupełnieniu dekoracji na kadłubie zabrałem się za napęd sk. Wkleiłem zawiasy w pion, wkleiłem orczyk, jakoś upchnąłem serwo w stateczniku. Kabelki, połączenie zabezpieczyłem rurką termokurczliwą. Bardzo mała odległość od orczyka serwa do orczyka steru wymusiła niekonwencjonalne podłączenie napędu.... kawałek drutu z bowdena i z obu stron "zetki". Rozwiązanie nie jest piękne, ale stabilne i działa. Podczas wyważanie musiałem odjąć kilkanaście gram balastu. Waga modelu po naprawie spadła o 45 gram. Poprzednio 1505 gram do lotu, teraz 1460 gram. Wniosek. Ogon wyszedł lżej niż poprzednio :) . Stery sprawdzone, model wyważony - muszę jeszcze ująć balastu bo troszeczkę "leci na mordę" ;).
Wykonałem kilka lotów z gumy. Pogoda właściwie bezwietrzna, więc loty niskie. Duża doskonałość, szybkość i bardzo nerwowo reaguje na utratę prędkości, szybko wali się na skrzydło i korek. Trzeba bardzo uważać. Ale ogólnie jest ok. Powiem tylko, że po raz pierwszy udało mi się zrobić przewrót Foką, co kiedyś było niemożliwe :) . No cóż. Jutro pobawię się jeszcze wyważeniem, może uda się uszczknąć parę gram.... mam nieodparte wrażenie, że model jest ciężki na mordę ;) . Myślę, że należy model dalej udoskonalać. Już z Tomkiem trochę pogadaliśmy na ten temat. Kadłub ok, trzeba tylko zmienić pion i dobrze zaplanować napęd sk, spoko jest też poziomy. Chcę zaprojektować nowe płaty, żeby "uspokoić" trochę model, teraz jest MH32, myślę o SD7037. Może jakieś inne propozycje? Na razie trzeba polatać, temat na jesień/zimę.
Zdjęcia wrzucę jutro, dzisiaj jakoś zapomniałem zrobić ;) .

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 3 wrz 2019, o 10:58 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
milo pisze:
Bardzo mała odległość od orczyka serwa do orczyka steru wymusiła niekonwencjonalne podłączenie napędu.... kawałek drutu z bowdena i z obu stron "zetki".

Stosuję z powodzeniem podobne rozwiązanie przy napędzie lotek. Napęd z "kwasiaka", ciasne otwory, dobrze wymierzone i działa rewelacyjnie. Tutaj temat oraz zdjęcie:
Załącznik:
00.jpg
00.jpg [ 96.35 KiB | Przeglądany 7151 razy ]

No i oczywiście mniejsza masa ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 3 wrz 2019, o 20:45 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Dzisiaj znów trochę polatałem. Zmieniałem kąty, wartości wychyleń sterów, wyważenie. Udało mi się dość dobrze "wlatać" w model. Mogę powiedzieć, że jest trudny w pilotowaniu, wymaga uwagi. Nie wiem dlaczego, jeszcze, wystarczy zbliżyć się bardzo do Vmin i Foka dość gwałtownie wali się na skrzydło, wchodzi w głęboką spiralę. Oczywiście przy lataniu z większą prędkością, nic takiego się nie dzieje, można rozkoszować się dużą doskonałością lotu :) . Nie pozostaje nic innego jak dalej latać i ćwiczyć.
Poniżej zdjęcia całej Foki po remoncie i szczegóły napędu sk.


Załączniki:
DSCN5035.jpg
DSCN5035.jpg [ 220.77 KiB | Przeglądany 7132 razy ]
DSCN5036.jpg
DSCN5036.jpg [ 198.52 KiB | Przeglądany 7132 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 212 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 22  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group