Forum modelarskie RC , projektowanie CAD
http://forum.aerodesignworks.eu/

Extra 300 - 1030mm
http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=4&t=958
Strona 6 z 10

Autor:  slawekmod [ 6 lip 2014, o 07:17 ]
Tytuł:  Re: extra 300 -1030mm

Zrobiłem dziś nowe wytłoczki. O ile wytłoczki osłonek wyszły kiepsko o tyle mordka wyszła rewelacyjnie. Osłonki poprawię bo trochę za nisko je zrobiłem i będzie ok. Zaczynam składać całość do kupy.
Wrzuciłem wszystkie graty łącznie z pakietem Dulasky 3s bez goleni podwozia i śmigła. 598g. Z podwoziem i śmigłem i jakimiś śrubkami zbliżę się do 630-640g. Jednak stosując mniejszy odbiornik mogę zaoszczędzić z 15g, 6014HS to duży odbiornik i rozpusta do takiego modelu, regler- Sentry który mam wazy 40g (!) , można spokojnie zastosować mniejszy oszczędzając jakieś 18-20g. Kołpak można lżejszy chociaż ten dużo nie waży. Wywalając owiewki kół można przyciąć 11g. Potencjał jest w wyposażeniu bo z konstrukcji już wyrzucać nie ma co :D- zostało to co niezbędne żeby trzymała się folia i wyposażenie. Myślę że dla chcącego nie będzie problemem zejść poniżej 600g. Przy wadze 600g obciążenie pow nośnej będzie wynosiło 32g, przy 650g około 34g. Zobaczymy po oblotach. Jeżeli będzie ok to nic już nie będę zmieniał prócz kilku drobnych elementów. Jeżeli obciążenie okaże się za duże zwiększę cięciwę przy kadłubie o około 2cm a przy końcówce o 3cm. ten zabieg pozwoli na zwiększenie pow o około 2,5 dm2 co da zmniejszenie obciążenie pow nośnej co z kolei pociągnie mniejszą prędkość minimalną i takie tam bleblele- wiadomo o co chodzi. Tak czy inaczej, wklejony statecznik poziomy, wklejone zawiaski SK i SW, wycięty otwór odpowietrzający. Docięta osłonka silnika, doszlifowane mocowanie silnika (skłon itp) Wykonane osłonki podwozia. Zakres wychyleń SW i SK po około 45st.

Wg prób model bez problemu wyważy się pakietem.

Załączniki:
DSC_0288.JPG
DSC_0288.JPG [ 445.32 KiB | Przeglądany 8827 razy ]
DSC_0289.JPG
DSC_0289.JPG [ 423.63 KiB | Przeglądany 8827 razy ]
DSC_0290.JPG
DSC_0290.JPG [ 418.35 KiB | Przeglądany 8827 razy ]
DSC_0292.JPG
DSC_0292.JPG [ 1.1 MiB | Przeglądany 8827 razy ]
DSC_0293.JPG
DSC_0293.JPG [ 1.07 MiB | Przeglądany 8827 razy ]
DSC_0294.JPG
DSC_0294.JPG [ 622.52 KiB | Przeglądany 8827 razy ]
DSC_0295.JPG
DSC_0295.JPG [ 1.65 MiB | Przeglądany 8827 razy ]
DSC_0296.JPG
DSC_0296.JPG [ 842.37 KiB | Przeglądany 8827 razy ]
DSC_0297.JPG
DSC_0297.JPG [ 979.82 KiB | Przeglądany 8827 razy ]
DSC_0299.JPG
DSC_0299.JPG [ 891.78 KiB | Przeglądany 8827 razy ]

Autor:  Krzysztof [ 6 lip 2014, o 07:59 ]
Tytuł:  Re: extra 300 -1030mm

Nooo Panie Sławku super robota :)

Autor:  slawekmod [ 6 lip 2014, o 17:07 ]
Tytuł:  Re: extra 300 -1030mm

Dzięki Krzysiek, staram się. Dziś klepnąłem próbne podwozie z 13 warstw szkła 80-tki. No jest za delikatnie. W przyszłym tygodniu zrobię nowe bo tak ma to wyglądać jak na zdjęciu.

Załączniki:
DSC_0302.JPG
DSC_0302.JPG [ 879.24 KiB | Przeglądany 8805 razy ]
DSC_0301.JPG
DSC_0301.JPG [ 856 KiB | Przeglądany 8805 razy ]

Autor:  kesto [ 6 lip 2014, o 18:50 ]
Tytuł:  Re: extra 300 -1030mm

Bardzo zgrabny samolocik Ci wyszedł. Teraz tylko oblot. Owiewki na kołach ładnie się prezentują, ale zawsze stanowią element zagrożenia w lądowaniu na trawie. Na podwozie dałbym kanapkę szkło - węgiel - szkło. Zarówno wagowo jak i wytrzymałościowo lepiej to wychodzi.

Autor:  slawekmod [ 6 lip 2014, o 19:36 ]
Tytuł:  Re: extra 300 -1030mm

Modelem zamieram startować z betonu lub ubitej ziemi, co do lądowania to się zobaczy heheh. Zastosował bym węgiel ale nie mam pod ręką.

Autor:  zibidic [ 8 lip 2014, o 12:57 ]
Tytuł:  Re: extra 300 -1030mm

Mało co teraz jestem w PL i nie mam czasu tu nawet zajrzeć a tu taka maszyna, jak zwykle niezła robota :D

Autor:  slawekmod [ 12 lip 2014, o 17:39 ]
Tytuł:  Re: extra 300 -1030mm

Cześć Zbyszek :)
Rano wylaminowałem półfabrykat na podwozie. Po nasączeniu wszystkich warstw żywicą całość poszła do maszyny podciśnieniowej która ścisnęła poszczególne warstwy odpowiednio je nasączając. Po zżelowaniu żywicy całość położyłem pomiędzy lampami mojego wzmacniacza- ta akcja zapewniła wygrzanie laminatu i jego szybsze utwardzenie. W rezultacie po wycięciu i przyszlifowaniu otrzymałem dwie sztywne i w miarę lekkie golenie. Masa kompletnego podwozia z kołami, osłonkami wynosi 32g. A teraz to na co większość czytelników tego tematu czekała. Waga modelu z wyposażeniem 603g ( w tym pakiet 1300mAh 3s i regler Dualsky 22A-Lite oraz serwa, przedłużki położone na skrzydle do ważenia) Ta waga nie uwzględnia węglowych popychaczy i odbiornika. Jeżeli zastosuje lekki, powiedzmy 10g odbiornik waga gotowca do lotu nie powinna przekroczyć 620g. Ogólnie jestem zadowolony z wykonania i wagi i obym był zadowolony z lotów.

Załączniki:
DSC_0309.JPG
DSC_0309.JPG [ 708.56 KiB | Przeglądany 8703 razy ]
DSC_0308.JPG
DSC_0308.JPG [ 894.13 KiB | Przeglądany 8703 razy ]
DSC_0307.JPG
DSC_0307.JPG [ 513.46 KiB | Przeglądany 8703 razy ]
DSC_0306.JPG
DSC_0306.JPG [ 810.74 KiB | Przeglądany 8703 razy ]
DSC_0305.JPG
DSC_0305.JPG [ 1.04 MiB | Przeglądany 8703 razy ]
DSC_0304.JPG
DSC_0304.JPG [ 1.1 MiB | Przeglądany 8703 razy ]
DSC_0303.JPG
DSC_0303.JPG [ 668.83 KiB | Przeglądany 8703 razy ]

Autor:  slawekmod [ 15 lip 2014, o 18:10 ]
Tytuł:  Re: extra 300 -1030mm

No i po oblocie. Nie znalazłem miejsca do startu z ziemi więc wyrzut nastąpił z ręki a lądowanie na krzakach. Podwozie wyhamowało prędkość. Masa do startu z ciężkim odbiornikiem (21g) wyniosła 638g. Muszę wywalić cięższe przedłużki serw i parę innych ciężkich dupereli. Wychylenia sterów to jakieś 15mm (powiedzmy że 22 stopnie) Expo na wszystkich sterach po -55%, D/R ustawione na 22/45stopni. Latałem na 22st bo na full wychyleniach model robi akro w miejscu a ja jestem za cienki do takich harców. Pomimo lądowania w krzakach podwozie jak i cały model nie mają żadnych nawet najmniejszych uszkodzeń. Extra jest na tyle lekka że czuć nawet najmniejsze podmuchy wiatru. Potrafi latać dość szybko jak i bardzo wolno. Nie zauważyłem tendencji do machania skrzydłami przy bardzo małych prędkościach. Ogólnie model bardzo przyjemny w pilotowaniu niemniej jednak do pierwszych lotów wychylenia powinny być max 15 st.Silnik Dulasky 2834CA9 ze śmigłem 11x5.5 radzi sobie z modelem bardzo dobrze a pionowe wznoszenie jest bezproblemowe.

Załączniki:
DSC_0310.JPG
DSC_0310.JPG [ 1.4 MiB | Przeglądany 8668 razy ]
DSC_0311.JPG
DSC_0311.JPG [ 1.08 MiB | Przeglądany 8668 razy ]
DSC_0315.JPG
DSC_0315.JPG [ 421.09 KiB | Przeglądany 8668 razy ]
DSC_0320.JPG
DSC_0320.JPG [ 417.53 KiB | Przeglądany 8668 razy ]
DSC_0331.JPG
DSC_0331.JPG [ 590.94 KiB | Przeglądany 8668 razy ]
DSC_0334.JPG
DSC_0334.JPG [ 410.86 KiB | Przeglądany 8668 razy ]
DSC_0336.JPG
DSC_0336.JPG [ 535.98 KiB | Przeglądany 8668 razy ]
DSC_0337.JPG
DSC_0337.JPG [ 463.72 KiB | Przeglądany 8668 razy ]
DSC_0338.JPG
DSC_0338.JPG [ 530.34 KiB | Przeglądany 8668 razy ]
DSC_0341.JPG
DSC_0341.JPG [ 677.44 KiB | Przeglądany 8668 razy ]
DSC_0342.JPG
DSC_0342.JPG [ 507.88 KiB | Przeglądany 8668 razy ]
DSC_0343.JPG
DSC_0343.JPG [ 664.48 KiB | Przeglądany 8668 razy ]
DSC_0344.JPG
DSC_0344.JPG [ 945.34 KiB | Przeglądany 8668 razy ]
DSC_0346.JPG
DSC_0346.JPG [ 1.1 MiB | Przeglądany 8668 razy ]
DSC_0348.JPG
DSC_0348.JPG [ 1.08 MiB | Przeglądany 8668 razy ]
DSC_0349.JPG
DSC_0349.JPG [ 1.37 MiB | Przeglądany 8668 razy ]

Autor:  Paweł [ 15 lip 2014, o 19:03 ]
Tytuł:  Re: extra 300 -1030mm

Sławek - krótko: No pięknie :)

Autor:  Sławomir [ 16 lip 2014, o 11:36 ]
Tytuł:  Re: extra 300 -1030mm

Gratulacje Sławku.
No to teraz idąc dobra pasją trzeba ulotnić pozostałe modele.
Pozdrawiam Sławomir

Strona 6 z 10 Strefa czasowa UTC+2godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/