Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Extra 300 - 1030mm http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=4&t=958 |
Strona 6 z 10 |
Autor: | Krzysztof [ 6 lip 2014, o 07:59 ] |
Tytuł: | Re: extra 300 -1030mm |
Nooo Panie Sławku super robota |
Autor: | slawekmod [ 6 lip 2014, o 17:07 ] | |||
Tytuł: | Re: extra 300 -1030mm | |||
Dzięki Krzysiek, staram się. Dziś klepnąłem próbne podwozie z 13 warstw szkła 80-tki. No jest za delikatnie. W przyszłym tygodniu zrobię nowe bo tak ma to wyglądać jak na zdjęciu.
|
Autor: | kesto [ 6 lip 2014, o 18:50 ] |
Tytuł: | Re: extra 300 -1030mm |
Bardzo zgrabny samolocik Ci wyszedł. Teraz tylko oblot. Owiewki na kołach ładnie się prezentują, ale zawsze stanowią element zagrożenia w lądowaniu na trawie. Na podwozie dałbym kanapkę szkło - węgiel - szkło. Zarówno wagowo jak i wytrzymałościowo lepiej to wychodzi. |
Autor: | slawekmod [ 6 lip 2014, o 19:36 ] |
Tytuł: | Re: extra 300 -1030mm |
Modelem zamieram startować z betonu lub ubitej ziemi, co do lądowania to się zobaczy heheh. Zastosował bym węgiel ale nie mam pod ręką. |
Autor: | zibidic [ 8 lip 2014, o 12:57 ] |
Tytuł: | Re: extra 300 -1030mm |
Mało co teraz jestem w PL i nie mam czasu tu nawet zajrzeć a tu taka maszyna, jak zwykle niezła robota |
Autor: | slawekmod [ 12 lip 2014, o 17:39 ] | ||||||||
Tytuł: | Re: extra 300 -1030mm | ||||||||
Cześć Zbyszek Rano wylaminowałem półfabrykat na podwozie. Po nasączeniu wszystkich warstw żywicą całość poszła do maszyny podciśnieniowej która ścisnęła poszczególne warstwy odpowiednio je nasączając. Po zżelowaniu żywicy całość położyłem pomiędzy lampami mojego wzmacniacza- ta akcja zapewniła wygrzanie laminatu i jego szybsze utwardzenie. W rezultacie po wycięciu i przyszlifowaniu otrzymałem dwie sztywne i w miarę lekkie golenie. Masa kompletnego podwozia z kołami, osłonkami wynosi 32g. A teraz to na co większość czytelników tego tematu czekała. Waga modelu z wyposażeniem 603g ( w tym pakiet 1300mAh 3s i regler Dualsky 22A-Lite oraz serwa, przedłużki położone na skrzydle do ważenia) Ta waga nie uwzględnia węglowych popychaczy i odbiornika. Jeżeli zastosuje lekki, powiedzmy 10g odbiornik waga gotowca do lotu nie powinna przekroczyć 620g. Ogólnie jestem zadowolony z wykonania i wagi i obym był zadowolony z lotów.
|
Autor: | slawekmod [ 15 lip 2014, o 18:10 ] | |||||||||||||||||
Tytuł: | Re: extra 300 -1030mm | |||||||||||||||||
No i po oblocie. Nie znalazłem miejsca do startu z ziemi więc wyrzut nastąpił z ręki a lądowanie na krzakach. Podwozie wyhamowało prędkość. Masa do startu z ciężkim odbiornikiem (21g) wyniosła 638g. Muszę wywalić cięższe przedłużki serw i parę innych ciężkich dupereli. Wychylenia sterów to jakieś 15mm (powiedzmy że 22 stopnie) Expo na wszystkich sterach po -55%, D/R ustawione na 22/45stopni. Latałem na 22st bo na full wychyleniach model robi akro w miejscu a ja jestem za cienki do takich harców. Pomimo lądowania w krzakach podwozie jak i cały model nie mają żadnych nawet najmniejszych uszkodzeń. Extra jest na tyle lekka że czuć nawet najmniejsze podmuchy wiatru. Potrafi latać dość szybko jak i bardzo wolno. Nie zauważyłem tendencji do machania skrzydłami przy bardzo małych prędkościach. Ogólnie model bardzo przyjemny w pilotowaniu niemniej jednak do pierwszych lotów wychylenia powinny być max 15 st.Silnik Dulasky 2834CA9 ze śmigłem 11x5.5 radzi sobie z modelem bardzo dobrze a pionowe wznoszenie jest bezproblemowe.
|
Autor: | Paweł [ 15 lip 2014, o 19:03 ] |
Tytuł: | Re: extra 300 -1030mm |
Sławek - krótko: No pięknie |
Autor: | Sławomir [ 16 lip 2014, o 11:36 ] |
Tytuł: | Re: extra 300 -1030mm |
Gratulacje Sławku. No to teraz idąc dobra pasją trzeba ulotnić pozostałe modele. Pozdrawiam Sławomir |
Strona 6 z 10 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |