Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 kwie 2024, o 12:16

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 29 kwie 2014, o 22:18 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2012, o 21:24
Posty: 108
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Zamocowałem finalnie domek silnika do kadłuba.
Od wewnętrznej strony wstawiłem cztery pręty węglowe 2mm w wycięte w tartaku otwory.
Następnie klej CA a na końcu jeszcze zamaluję łączenia żywicą.

Załącznik:
300.JPG
300.JPG [ 394.4 KiB | Przeglądany 7910 razy ]


Dodam że wręgę silnikową również wzmocniłem paskami z tkaniny szklanej i zażywicowałem.

- - - - - - - - - - - - -

I jeszcze z ostatniej chwili - popełniłem dziś owiewkę kabiny.
Robiona jak wcześniej pokazywałem metodami ręcznymi.

Wyszukałem kawałek płaskiego materiału, który mi został po Addict'ie (0,8mm), nagrzałem go w.... piekarniku i wrzuciłem na stół vacu, który sobie zrobiłem rok temu.
Wyszło ... tak sobie.

Przezroczysty materiał pokazuje wszystkie niedoskonałości formy, sierść kota (pozdrawiam swojego domowego sierściucha), najmniejsze skazy materiału, etc...
Ci, którzy tłoczyli to wiedzą najlepiej ;)

Było trochę tego i daleko jest od ideału.

Niemniej jednak chcąc zrobić przyciemnianą owiewkę zakupiłem lakier do lexanu (skorzystałem z podpowiedzi Sławka).
Dwie warstwy od spodu i skazy w większości są niewidoczne, więc nie będę mocno narzekał.

Wygląda to tak:

Załącznik:
301.JPG
301.JPG [ 437.75 KiB | Przeglądany 7910 razy ]


Załącznik:
302.JPG
302.JPG [ 457.9 KiB | Przeglądany 7910 razy ]


A to się chyba nazywa "klucz".
Dwa karły po bokach mają po metrze rozpiętości, ale jakoś tego nie widać.

Załącznik:
303.JPG
303.JPG [ 477.63 KiB | Przeglądany 7910 razy ]


c.d.n.

_________________
A positive anything is better than negative nothing :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2 maja 2014, o 20:42 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2012, o 21:24
Posty: 108
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Wczoraj, a właściwie dziś w nocy skończyłem następujące rzeczy:

1. Wyciąłem i zamontowałem dźwignie sterów
2. Wystrugałem popychacze (oprócz S.W. ponieważ zabrakło mi jednej regulacji snapa)

Załącznik:
304.JPG
304.JPG [ 357.37 KiB | Przeglądany 7879 razy ]


Załącznik:
305.JPG
305.JPG [ 319.88 KiB | Przeglądany 7879 razy ]


Załącznik:
306.JPG
306.JPG [ 136.26 KiB | Przeglądany 7879 razy ]



3. Ustawiłem wychylenia sterów
4. Okleiłem i przykręciłem generatory boczne

Załącznik:
308.JPG
308.JPG [ 457.11 KiB | Przeglądany 7879 razy ]


Załącznik:
307.JPG
307.JPG [ 441.3 KiB | Przeglądany 7879 razy ]


Pozostało:

- maska
- zmontowanie popychacza S.W.
- zaprogramowanie regulatora
- zakup kołpaka (śmigło 12x6 dziś zakupiłem)
- wyważenie
- oblot


Z tym ostatnim zaczekam na jakąś spokojną pogodę.
Dziś latałem Addict'em na Chudoby i powiem w skrócie, że muszę podszlifować swoje umiejętności...

P.S. Nie wiecie gdzie można nabyć zestaw zębatek do Corony DS-939 MG ?
:):)

_________________
A positive anything is better than negative nothing :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 5 maja 2014, o 08:35 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2011, o 10:38
Posty: 446
Lokalizacja: Ełk
Modelik bardzo mi się podoba, ale mam pytanie. Powiedz mi proszę, po co nawierciłeś tyle otworów w dźwigniach sterów? Moim zdaniem kształt jaki wyciąłeś jest przeznaczony na jeden konkretny otwór, który jest w osi zawiasów. Każdy następny otwór odsuwa się od tej osi, czyli będziesz miał inne wychylenia sterów do góry i w dół.

_________________
Krzysiek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 5 maja 2014, o 12:11 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2012, o 21:24
Posty: 108
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Muszę się przyznać, że powód jest banalny i w zupełności nie poparty potrzebą... wiercę te otwory ... z przyzwyczajenia :)
Końcówka popychacza wraz z pierwszym otworem rzeczywiście jest w osi steru i to w 100% wystarcza.

Kiedyś miałem prościutką aparaturę bez całej gamy ustawień i przy prostych dźwigniach nawiercałem kilka otworów na różnej wysokości (aby móc mechanicznie zmieniać wychylenia).
W tym przypadku wiercę otwory raczej machinalnie. Nie zdarzyło mi się ich wykorzystać :)
Czasem przedłużam ramiona serw.

Niemniej pytanie jak najbardziej zasadne.

- - -
Przy okazji podpytam w kwestii wychyleń: mam aparaturę Spektrum Dx6i
Wydaje mi się, że niektóre serwa wychylają mi się niesymetrycznie (np. w górę bardziej, w dół mniej).
Sprawdzałem wychylenia i centrowanie w funkcji "monitor", zmieniałem przesunięcia w funkcji Subtrim, ale raczej, że to nic nie daje.
Czy ktoś może mi doradzić w tym temacie?
Gdzie można ustawić / wyregulować max wychylenia serw?

_________________
A positive anything is better than negative nothing :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 5 maja 2014, o 12:24 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2011, o 10:38
Posty: 446
Lokalizacja: Ełk
Kicior pisze:

- - -

Wydaje mi się, że niektóre serwa wychylają mi się niesymetrycznie (np. w górę bardziej, w dół mniej).
Czy ktoś może mi doradzić w tym temacie?
Gdzie można ustawić / wyregulować max wychylenia serw?

Sprawdź czy nie masz różnic w ustawieniach funkcji END POINT czyli końcowego wychylenia serw.

_________________
Krzysiek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 5 maja 2014, o 12:55 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2012, o 21:24
Posty: 108
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Hej,

Przeglądałem menu aparatury setki razy i nie widziałem żadnej funkcji do tego ustawiania.
Oczywiście wrzuciłem Twoją podpowiedź do sieci, ponieważ przeglądając menu nie widziałem takiej funkcji...
Okazało się, że w Spektrum wrzucili "End Point" pod menu.."Travel Adjustment".

I wszystko już teraz jasne :)

Raz jeszcze wielkie dzięki !!!!

_________________
A positive anything is better than negative nothing :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 maja 2014, o 23:36 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2012, o 21:24
Posty: 108
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Długo się nic nie działo, ponieważ miałem kilka innych spraw.
Model spokojnie czeka na jakąś pogodę oraz nagłą i niespodziewaną zwyżkę mojej formy modelarskiej (to chyba długo poczeka :)), a tymczasem zabieram się na owiewkę silnika.

Przygotowałem sobie szablony, wyciąłem z balsy 2,5mm i wstępnie przymierzyłem.

Załącznik:
309.JPG
309.JPG [ 313.74 KiB | Przeglądany 7796 razy ]


Załącznik:
311.JPG
311.JPG [ 299.12 KiB | Przeglądany 7796 razy ]


Załącznik:
312.JPG
312.JPG [ 307.15 KiB | Przeglądany 7796 razy ]


Wolne przestrzenie będą wypełniane styropianem XPS, a potem szlifowanie.

Jako, że kształt oryginału jest dosyć skomplikowany, czeka mnie raczej rzeźba i radosna twórczość
Zobaczymy zresztą.

_________________
A positive anything is better than negative nothing :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2014, o 09:27 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2011, o 09:50
Posty: 94
Lokalizacja: Kraków
Cześć.
Kopyto pod vivak robisz ?.
Jak będziesz wykańczał powierzchnie styroduru? ( obklejasz papierem? laminujesz? czym lakierujesz ? )
Poproszę o jak najwięcej informacji o wykonaniu.
Chciałbym podobnie zrobić kopyto do mojego edka, mam vivak 1mm i mały stół podciśnieniowy.
Wysokość u mnie to 13 cm.
Z góry dziękuje za odpowiedz.
Pozdrawiam Sławomir


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2014, o 02:24 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2012, o 21:24
Posty: 108
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Myślałem o formie negatywowej do wytwarzania owiewek, ale z laminatu(podobnej do mojego wątku z Addict'a).
Mam stół podciśnieniowy, niemniej dotychczas robiłem na nim jedynie owiewki kabinek (relatywnie nieduże wysokości kopyt).

Sławek ma całkiem spore doświadczenie w Vivaku (niestety nie odnalazłem postu który kiedyś przeglądałem).
Sam niestety nie robiłem w tym materiale - do kabinek używałem jakiś próbek, które dostałem z firmy, ale nie służyły on niestety do głębokich przetłoczeń.


Wykańczanie kopyta pod tłoczenie vacu:

Generalnie można je zrobić albo szybko i trochę drożej, albo metodami domowymi - dłużej (ostatnio dochodzę do wniosku, że wcale nie tak bardzo taniej)

Sławek tworzy projekty w CAD'zie i zleca frezowanie z MDF'u - podobnio nie wychodzi bardzo drogo. Podpytaj.
Jeśli nie masz projektu w CAD - można zrobić kopyto ręcznie.

Ręcznie:

a) tworzę szablony przekrojów kopyta - wycinam je np. z balsy 2,5mm

b) sklejam konstrukcję, wypełniam styrodurem lub styropianem XPS wklejając np. na UHU Por.

Po swoich poprzednich doświadczeniach unikam smarowania tym klejem elementów blisko krawędzi.
Czemu? Jeśli klej wypłynie, to podczas szlifowania zaczyna się on wałkować pod papierem i kaleczyć relatywnie miękki styropian.

c) szlifuję styropian zgrubnie, najpierw papierem ok. 80, potem wykańczam dokładniej (papier ok 240)

d) jak jestem już zadowolony z powierzchni i kształtu, pokrywam całość 1 warstwą żywicy epoksydowej (nie śmierdzi)
Możesz użyć jakiś Epidian (tani, gorsza jakość, trzeba się nauczyć z nim pracować), a najlepiej i najłatwiej pracowało mi się z żywicą L285 (droższa, ale zdecydowanie najlepsza)

e) wypełniam wszystkie szpary szpachlą samochodową (dostępna we wszystkich hipermarketach budowlanych).
Lekko przeszlifowuję naddatki szpachli.

f) nakładam ponownie żywicę + tkanina szklana (używam 150g). Po zaschnięciu wyrównuję papierem ściernym
+ Ponowna warstwa żywicy + tkanina szklana. Wyrównanie.
+ Kolejne 3 warstwy żywicy (już bez tkaniny) - aby było z czego zeszlifowywać do finalnej powierzchni

g) odwracam kopyto - zalewam styropian od spodu rozcieńczalnikiem NITRO.
Wytapia go do samej żywicy pozostawiając konstrukcję z balsy, którą także ręcznie usuwam

h) zalewam całe wnętrze kopyta kilkoma warstwami gipsu budowlanego, szybkoschnącego (ok 3-5 min)
Mam teraz ciężką i twardą formę, którą mogę od zewnątrz szlifować.

Najlepiej nie dojść do warstwy z tkaniną - wtedy masz litą, gładką żywicę. Jeśli będziesz miał jakieś szpary / ubytki - możesz wypełnić szpachlą
Powierzchnia, którą finalnie uzyskasz musi być IDEALNIE gładka, ponieważ każdy defekt otrzymasz na owiewce przy tłoczeniu vacu - wierz mi, wszystko widać :)
Ja kończę szlifowaniem wodnym gramaturą ok. 400 - 600.

Jeśli wytłoczka, którą uzyskasz będzie miała takie defekty, a będzie Cię to raziło - możesz za ok 20 PLN kupić spray do lexanu.
Po przyciemnieniu od wewnątrz, nie widać ich (chyba że przyglądasz się pod światło z odległości 15 cm)

Trzymam kciuki !

_________________
A positive anything is better than negative nothing :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 1 cze 2014, o 18:52 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2012, o 21:24
Posty: 108
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Dziś wieje, więc latania nie było, tak więc mały kroczek w przód w kwestii owiewki.
Na razie zgrubne szlifowanie.

Z racji, że przewidziane jest kilka powierzchni wklęsłych - będzie z tym trochę zabawy ...

Załącznik:
313.JPG
313.JPG [ 301.26 KiB | Przeglądany 7725 razy ]


Załącznik:
315.JPG
315.JPG [ 268.71 KiB | Przeglądany 7725 razy ]


Załącznik:
316.JPG
316.JPG [ 296.62 KiB | Przeglądany 7725 razy ]

_________________
A positive anything is better than negative nothing :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group