Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Extra 260 -1250mm http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=4&t=845 |
Strona 8 z 9 |
Autor: | slawekmod [ 18 paź 2014, o 12:34 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260 -1250mm |
Sklejkowe modele w wersjach 1-1,3m to nieporozumienie. Sam popełniłem kilka małych modeli z balsosklejki, latały, nawet całkiem fajnie. Jednak im lżej tym lepiej. Marcin @Viper namówił mnie na projekt ultralekkiego akrobata 1.8m z napędem elektrycznym. Startuję z tym projektem już niedługo. Sklejki będzie tam naprawdę jak na lekarstwo. Boki będą na pewno z balsy 4mm. Co do garbu oriona, jeżeli styro jest pokryte balsą to znowu mamy tu do czynienia z konstrukcją skorupową. |
Autor: | jerzy25 [ 18 paź 2014, o 13:50 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260 -1250mm |
90% garbów modeli oriona jest kryta balsą 2,5mm Co do modeli balsowych, miałem okazję raz widzieć extrę 1,7m zrobioną wyłącznie z balsy ( oczywiście wręga silnikowa + mocowanie podwozia wykonane ze sklejki ), nie wiem dokładnie jakiej grubości zastosowano materiały, ale wiem na pewno, że nie miała jakichkolwiek domków silnika czy wzmocnień sklejkowych/sosnowych. Napędzana była 4-sówem OS 20cm, model wykonywał podstawowa akrobacje, nawet próbował kręcić coś wiecej i o dziwo sama balsa w tym przypadku sie sprawdziła. Heh, no cóż, dopiero kilka dni na forum jestem, a już miałem okazję dowiedzieć się kilka cennych rad. Dziękuję Sławku za krótki "samouczek", wracam do swojego tematu. |
Autor: | slawekmod [ 19 paź 2014, o 17:06 ] | ||||||||
Tytuł: | Re: Extra 260 -1250mm | ||||||||
Kadłub gotowy, 190g- z tej wagi jestem zadowolony, już nie ma z czego odchudzić. Przydałaby się sklejka topolówka 2mm, niestety w naszej cudownej krainie mlekiem i miodem (podobno) płynącej to materiał nie osiągalny. Tak czy inaczej można przystąpić do pokrywania folią. Na zdjęciach widać zmiany w stosunku do poprzedniej wersji a więc: pręty węglowe zamiast podłużnic węglowo balsowych, usuniete dwa pręty węglowe z garba, balsowe wręgi w tylnej części kadłuba, balsowe podłużnice zamiast sklejkowych w górnej części kadłuba, kompletnie balsowa pokrywa, skrócona wytłoczka kabiny a co za tym idzie pokrywa pokryta w połowie balsą - poprzednia wersja to balsowo - sklejkowa ramka plus wytłoczka kabiny tworząca jeden element z pokryciem pokrywy. Dodatkowo widać odchudzone pokrycie statecznika pionowego (cieńsze ramki pokrywające żeberka) oraz czego nie widać to żeberka statecznika z balsy 2mm zamiast 3mm. Na jednym ze zdjęci widać przejście pokrywy kadłuba w wytłoczkę kabiny. Przejście robione papierem 360 więc pod folią nie będzie widać zmatowionej wytłoczki tym bardziej rysek od papieru ściernego.
|
Autor: | DukeRoger [ 22 paź 2014, o 14:41 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260 -1250mm |
Jeżeli szukasz jeszcze zbędnej masy to ta wręga przed pokrywą kokpitu to chyba zbędna jest w części górnej, mordka może się oprzeć o balsę pokrycia , tak miała katana artexowa i całkiem to działało. Tylko te fragmenty na prowadzenie kołków by musiały zostać. |
Autor: | slawekmod [ 22 paź 2014, o 18:09 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260 -1250mm |
Tu masz rację Piotrek z tym że zrobienie rozwiązania jak w Katanie PL wiąże się ze zrobieniem "języka" z balsosklejki wystającego z klapy. W Twojej propozycji jest mowa o zostawieniu listwy z otworami co dałoby szczątkowe wypusty do góry. Przy takim rozwiązaniu zyskałbym 2g a straciłbym możliwość stabilizowania wytłoczki maski gdyż wręga ta jest odrobinę wyższa niż klapa/pokrywa kadłuba. Miałem katanę PL i w sumie to o ile latała fajnie to niektóre rozwiązania konstrukcyjne miała po prostu tragiczne. |
Autor: | slawekmod [ 29 paź 2014, o 21:53 ] | |||||
Tytuł: | Re: Extra 260 -1250mm | |||||
Pokryłem kadłub i skrzydła folią. Podczas oklejania kabiny przytopiłem wytłoczkę i przy próbie jej oddzielenia uszkodziłem balsową konstrukcję. Będę musiał zrobić nową. Waga tego co na zdjęciu 360g. Do tego dojdzie 23g stateczników i pewnie z 15g folii (stateczniki + lotki) Da to sumę wynikową około 400g, dla porównania poprzednia wersja pokryta ciężką folią i przed odchudzeniem drewienek ważyła w podobnym stanie 552g. Oczywiście do obu wersji trzeba doliczyć klapę (33g a nie 43 jak chyba napisałem wcześniej) . Te 433g w porównaniu do 585g poprzedniej wersji ( v1 552g +kabina od v2 33g) daje oszczędność około 150g więc chyba warto było walczyć o zmniejszenie masy całości. Być może uda się zmieścić w 500g z gotowym, pustym modelem.
|
Autor: | GrzegorzP [ 5 gru 2016, o 12:12 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260 -1250mm |
Cześć, Sławek wiem, że odpuściłeś na razie modelarstwo ale jak się skończyła historia Extry? Oblatałeś? Może ktoś inny zbudował i oblatał? Chciałbym sobie przez zimę coś zbudować i nie ukrywam, że Twoja Extra bardzo mi się podoba a że tego modelu nigdy nie miałem to chętnie bym przytulił Daj proszę znać czy są jeszcze dostępne formatki i może dało by się coś wykombinować po nowym roku (jeżeli P. Andrzej będzie miał wolny laser) Jest jeszcze kwestia kabinki i maski, jest jakiś cień szansy na zakup tych dwóch elementów? |
Autor: | slawekmod [ 5 gru 2016, o 18:44 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260 -1250mm |
Cześć, nie oblatałem, nikt nie oblatał niestety. Nie mam jakoś weny na modele. Formatki mam ale nie pamiętam której wersji bo są pomieszane. Mam kopyto maski i kabiny. |
Autor: | GrzegorzP [ 5 gru 2016, o 19:13 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260 -1250mm |
O kurcze, to byłbym testerem? Tym niemniej model mi się podoba a mając już do czynienia z Twoimi modelami nie wątpię, że będzie latał Odezwę się w takim razie myślę końcem grudnia w sprawie formatek i poproszę P. Andrzeja z barwyreklamy o wycenę. Pozostanie kwestia wytłoczek ale to dogadamy jak będzie na to czas. Póki co dzięki |
Strona 8 z 9 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |